• Σχόλιο του χρήστη 'Κωστοπούλου Στυλιανή' | 3 Δεκεμβρίου 2009, 23:52

    Κυρία Υπουργέ Ευχαριστώ που μας δίνετε την δυνατότητα να εκφράσουμε τις απόψεις μας και τα παράπονά μας για την Εκπαίδευση σε ανοιχτή διαδικασία, κάτι που μέχρι τώρα γινόταν αποκλειστικά σε επίπεδο παρέας ή οικογένειας. Αρχικά θα ήθελα να δημοσιοποιήσω το παράπονό μου και στη συνέχεια τις απόψεις μου. Έλαβα το πτυχίο της Φιλολογίας το 1990. Για λόγους βιοποριστικούς - καθότι πρέπει και κάπως να επιβιώσουμε -εργάστηκα για αρκετά χρόνια σε χώρο πέραν της εκπαίδευσης περιμένοντας τον διορισμό μου σύμφωνα με την επετηρίδα. Η επετηρίδα καταργήθηκε ξαφνικά και χωρίς μεταβατική περίοδο για όσους ήταν πολύ κοντά στον διορισμό . Όμως η αγάπη μου για την εκπαίδευση και τα παιδιά με οδήγησε να παραιτηθώ και να εργαστώ για μία σχολική χρονιά ως αναπληρώτρια, το 2000 και για μία ως ωρομίσθια της ενισχυτικής σε δυσπρόσιτο γυμνάσιο περιοχής πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας το 2008. Στο μεσοδιάστημα δεν με κάλεσαν πουθενά ούτε ως ωρομίσθια , ούτε ως αναπληρώτρια, επειδή … τη μία δεν κατάφερνα να είμαι επιτυχούσα του ΑΣΕΠ και ήμουν πίσω στον πίνακα, την άλλη ήμουν επιτυχούσα αλλά όχι διοριστέα και το Υπουργείο Παιδείας έκανε λιγότερους διορισμούς σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, την άλλη επειδή άλλαζε τα ποσοστά ΑΣΕΠ-ΕΠΕΤΗΡΙΔΑΣ , την άλλη επειδή έβαζε τους πολύτεκνους, τρίτεκνους, αυτούς από τον ΟΑΕΔ, κ.λ.π., κ.λ.π. Φέτος οφείλω να ομολογήσω ότι κλήθηκα ξανά στα μέσα Νοεμβρίου να προσφέρω τις υπηρεσίες μου σε όλα σχεδόν τα σχολεία της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας ως ωρομίσθιας, ,αλλά, τα έξοδα μετακίνησης ή διαμονής σε άλλους νομούς είναι τεράστια ενώ τα έσοδα από την ωρομισθία τόσο πενιχρά που πλέον είναι πολύ κάτω από το όριο της φτώχειας. Και να σας πω και την μαύρη αλήθεια; Για ποιο λόγο να το κάνω; Για ποιο λόγο να αφήσω ένα σύζυγο, δύο μικρά παιδιά που με χρειάζονται, μια μάνα, ένα σπίτι, δυό φίλους ; Για ποιο λόγο να χρεωθώ για να ανταπεξέλθω και να πάρω τα τρία μόρια που θα πάρω ; Για να έρθει πάλι μια νέα αλλαγή στον τρόπο πρόσληψης από το καλοκαίρι του 2010 η οποία θα με πετάξει για πολλοστή φορά έξω από το σχολείο αν δεν καταφέρω να είμαι επιτυχούσα του ΑΣΕΠ; και πόσες φορές άραγε θα πρέπει να επιβεβαιώσουμε την αξία μας στον ΑΣΕΠ ; Θα ήθελα πολύ να έχω την οικονομική δυνατότητα να «εξαγοράσω» την προϋπηρεσία μου – διότι περί εξαγοράς πρόκειται –και όχι περί σοβαρής εργασίας. Συγχωρείστε παρακαλώ την σκληρή γλώσσα που χρησιμοποιώ αλλά νοιώθω πως γέρασα ανάμεσα στις προσδοκίες για ωρομίσθια ή αναπλήρωση και στους διαγωνισμούς εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ…. Και αφού σας είπα το παράπονό μου θα ήθελα να πω και τις απόψεις μου σ’αυτή την ανοιχτή δημοκρατική διαδικασία που διεξάγεται τώρα. Α) Θεωρώ σωστό πλέον να υπάρχει ένα και μόνο σύστημα διορισμού γιατί η ανάμειξη ΑΣΕΠ – ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑΣ μόνο προβλήματα δημιουργεί και υπερφορτωμένους πίνακες αναπληρωτών. Θεωρώ ότι η διαδικασία πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ μπορεί να είναι αξιοκρατική και αντικειμενική αρκεί ο τρόπος και των είδος των εξετάσεων να ανταποκρίνεται στο πνευματικό επίπεδο των υποψηφίων αλλά και της εξεταστικής επιτροπής και να μην εκφυλιστεί σε ένα γελοίο σύστημα κοπής εκπαιδευτικών. Επίσης θα πρέπει να λυθούν προβλήματα όπως η συχνότητα διεξαγωγής του διαγωνισμού και το τι θα γίνει με όσους επιτυγχάνουν σε ένα διαγωνισμό αλλά αποτυγχάνουν στον επόμενο. Για να μην δημιουργηθούν άλλοι καινούριοι πίνακες αναπληρωτών από το ΑΣΕΠ. Β) Όσοι εργάζονται ως αναπληρωτές να εργάζονται κάθε χρόνο εφόσον το επιθυμούν και να μην εξαρτάται αυτό από τους διορισμούς που κάνει η εκάστοτε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ή και … τους πειραματισμούς… Γ)Να καταργηθεί η ωρομισθία. Είναι απλή εξαγορά προϋπηρεσίας και ως εκ τούτου απάνθρωπη, ανήθικη και δεν εξυπηρετεί κανέναν ούτε τους μαθητές, ούτε τους εκπαιδευτικούς (ίσως μόνο τους ξενοδόχους ή τα Μέσα μαζικής Μεταφοράς..) Δ) Να καταργηθεί ο νόμος για άνευ όρων διορισμό πολύτεκνων ή τρίτεκνων επειδή είναι μεροληπτικός σε βάρος των υπόλοιπων εκπαιδευτικών ,και αυτών που πέρασαν τη ζωή τους στις αναπληρώσεις και τις ωρομισθίες , αλλά και των άλλων που υποβάλλονται κάθε δύο χρόνια στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ με το όποιο ψυχολογικό κόστος. Εξάλλου καταπατά την αρχή της ισότητας όλων των πολιτών. Ε. Να κληθούν κατά προτεραιότητα ως αναπληρωτές ή και να διοριστούν μόνιμα όσοι έχουν παλαιότητα πτυχίου δεδομένου ότι είναι άνω των 40 και έχουν αυξημένες οικογενειακές και οικονομικές υποχρεώσεις. Πρόκειται για ένα μέτρο που θα δείξει το κοινωνικό πρόσωπο της Νέας Κυβέρνησης και θα βγάλει από το αδιέξοδο του νέου συστήματος μια μερίδα εκπαιδευτικών που το δικαιούται. Και το δικαιούται γιατί με την κατάργηση της επετηρίδας έχασε το διορισμό στο παραπέντε χωρίς κανένα μεταβατικό στάδιο προσαρμογής. Ζ)Να υπάρχουν ίδια μέτρα και σταθμά για όλες τις περιπτώσεις και τους Νομούς. Δεν μπορεί να έχει ξεκινήσει η ΠΔΣ σε όλους τους Νομούς εδώ και ένα τουλάχιστον μήνα ενώ στα Τρίκαλα να μην έχει ξεκινήσει και τώρα που θα ξεκινήσει να γίνει εξ ολοκλήρου από τους μόνιμους Εκπαιδευτικούς. Μόνο στα Τρίκαλα υπάρχει το πρόβλημα της συμπλήρωσης ωραρίου από τους μόνιμους; Και στατιστικά να το πάρει κανείς, είναι αδύνατο να μην συμβαίνει αλλού. Άρα προς τι η διαφορετική αντιμετώπιση; Με τιμή Κωστοπούλου Στυλιανή