Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΣ | 4 Δεκεμβρίου 2009, 00:08
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η επιλογή στελεχών εκπάιδευσης έχει ταλανίσει την εκπαίδευση για περισσότερο από είκοσι χρόνια.Έντονη αμφισβήτηση και καταγγελίες για αδικίες,σκοπιμότητες και κομματισμό , ήταν αυτά που ακολουθούσαν μετά από κάθε διαδικασία επιλογής στελεχών. Οι συνθήκες έχουν πλέον ωριμάσει ώστε να θεσμοθετηθεί ένα πλαίσιο επιλογής στελεχών εκπαίδευσης που να είναι αποδεκτό και να αντέξει στο χρόνο. Το χρωστά η πολιτεία τόσο στην κοινωνία, όσο και στην εκπαιδευτική κοινότητα. Παραθέτω κάποιες σκέψεις για το θέμα *Απαραίτητη προϋπόθεση κατάληψη θέσης στελέχους είναι να έχει ο υποψήφιος διδακτική εμπειρία ίση με τα 2/3 του χρόνου που απαιτείται για την υποβολή αίτησης για κατάληψη θέσης. Επελέγησαν κατά το παρελθόν στελέχη που είχαν ελάχιστο χρόνο διδακτικής εμπειρίας. *Η επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης να πραγματοποιείται σε περιφερειακό επίπεδο. Για πιο λόγο ο προϊστάμενος Γραφείου Εκπαίδευσης των Φαρσάλων ή του Σιδηροκάστρου να επιλέγεται στην Αθήνα; Αν αυτό γίνει, αυτομάτως απομυθοποιείται και αποφορτίζεται η όλη διαδικασία. Αν σήμερα η ρύθμιση αυτή δεν είναι εφικτή, κάλλιστα μπορεί να γίνει σε μεταγενέστερο χρόνο και αφού θα έχει ολοκληρωθεί η αποκέντρωση και η περιφερειακή συγκρότηση του κράτους. * Το σύνολο των μονάδων από τη συνέντευξη να μην ξεπερνά τις 15 * Η δήλωση προτίμησης των υποψηφίων να υποβάλλεται μετά τη διαδικασία της συνέντευξης. * Να υπάρχει γραπτός διαγωνισμός ο οποίος θα διενεργείται μετά τη συνέντευξη. * Να υπάρχει πρόταση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου για τον εκπαιδευτικό που υποβάλλει αίτηση (ως 5 μονάδες σε εκατοντάβαθμη κλίμακα) * Να υπάρχει πρόταση από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του σχολείου (ως 3 μονάδες σε εκατοντάβαθμη κλίμακα) * Η θητεία των στελεχών εκπαίδευσης να είναι πενταετής * Όλοι οι τίτλοι σπουδών να μοριοδοτούνται εφόσον έχουν συνάφεια με τη θέση στελέχους. Σε διαφορετική περίπτωση η μοριοδότηση να είναι πολύ μικρότερη. * Οι υποδιευθυντές των Σχολικών Μονάδων να επιλέγονται από το σύλλογο διδασκόντων και το Υπηρεσιακό Συμβούλιο να επικυρώνει την απόφαση. * Να υπάρχει μοριοδότηση της κοινωνικής δραστηριότητας. Θέλουμε ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, που να αποτελεί κέντρο πολιτισμού στην περιοχή. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που έχουν αναλώσει τη ζωή τους προσφέροντας σε πολιτιστικούς συλλόγους, σε επιστημονικές ενώσεις, στην τοπική αυτοδιοίκηση κ.λ.π. Αυτή την εμπειρία δεν την έχει ανάγκη το δημόσιο σχολείο; * Τα μόρια να έχουν βαρύτητα κατά την πρώτη επιλογή ενός στελέχους. Στη δεύτερη επιλογή βαρύνουσα σημασία δεν πρέπει να έχουν τα μόρια, αλλά το έργο που θα αποτιμηθεί από τη θητεία του στη θέση ευθύνης που κατείχε.