Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 47: Θέματα αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη dimitris | 28 Ιουνίου 2015, 20:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι απαράδεκτο να συζητάμε για διαχωρισμό της προϋπηρεσίας της Ειδικής Αγωγής από τη Γενική Εκπαίδευση. Τόσο η Ειδική όσο και η Γενική Εκπαίδευση εντάσσονται στο ενιαίο πλαίσιο της υποχρεωτικής παρεχόμενης εκπαίδευσης που προβλέπεται και προστατεύεται από το Σύνταγμα. Οφείλουμε να κατανοήσουμε ότι τα Ειδικά Σχολεία αποτελούν ΥΠΟΣΥΝΟΛΟ της Γενικής εκπαίδευσης, όπως αντίστοιχα υποσύνολο αποτελούν τα Εκκλησιαστικά σχολεία, τα Μουσικά σχολεία, η Σιβιτανίδειος κλπ. Οι αναπληρωτές της Ειδικής Αγωγής δεν έχουν απολέσει ούτε απεμπολήσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο τη Γενική τους εξειδίκευση βάσει ειδικότητας. Το ότι συμμετέχουν ΚΑΙ στον πίνακα της Ειδικής Αγωγής οφείλεται σε ΠΡΟΣΘΕΤΑ προσόντα/κριτήρια που έχουν αποκτήσει και τα οποία τους δίνουν το δικαίωμα αυτό (καθώς και σε όποιον άλλο αποφασίσει να τα αποκτήσει ελεύθερα). Άλλωστε, σχεδόν όλοι οι υποψήφιοι αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής είναι ΣΥΝΥΠΟΨΗΦΙΟΙ και στον αντίστοιχο πίνακα της Γενικής εκπαίδευσης του κλάδου τους. Το γεγονός ότι το Υπουργείο τους απορροφά κατά προτεραιότητα στα σχολεία Ειδικής Αγωγής γίνεται για να καλυφθούν τα ανάλογα κενά από εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο σε διαφορετική περίπτωση δεν θα υπήρχε. Διαχωρισμός της προϋπηρεσίας δεν γινόταν ούτε την εποχή που οι αναπληρωτές καλούνταν για εργασία τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική εκπαίδευση και είχαν και δικαίωμα ΕΠΙΛΟΓΗΣ σε ποια σχολεία τελικά θα αποφασίσουν να εργαστούν! Και θα γίνει τώρα διαχωρισμός της προϋπηρεσίας τη στιγμή μάλιστα που όταν προσλαμβάνεσαι από τον ένα πίνακα διαγράφεσαι από τον άλλο αυτόματα και χωρίς να ερωτηθείς; Τη στιγμή που οι συνολικές προσλήψεις διασπώνται σε πολλές επιμέρους φάσεις και δεν γνωρίζεις καν ποια φάση, πότε και σε ποια δομή θα σε προσλάβει; Δηλαδή θα κρίνεται στην τύχη ένα τόσο σοβαρό ζήτημα για το που θα χρεωθεί τελικά η αποκτηθείσα προϋπηρεσία; Εξυπακούεται ότι στην περίπτωση που περάσει τελικά αυτή η πρόταση (υποκινούμενη από συγκεκριμένα ατομικά συμφέροντα άλλων υποψηφίων αναπληρωτών εκπαιδευτικών) αυτομάτως θα εκκινήσει δικαστικό αγώνα από πλευράς των αναπληρωτών της ειδικής αγωγής και ταυτόχρονα θα αποτελεί πάγιο και διαρκές αίτημα η άρση της συγκεκριμένης πρότασης μέχρι να βρεθεί ευήκοον ους από την όποια μελλοντική ηγεσία του Υπουργείου. Μέχρι τότε, θα έχει δημιουργηθεί ένα αναλόγου διαστάσεως πρόβλημα όπως με το κλείδωμα των πινάκων της Γενικής εκπαίδευσης και τα παρεπόμενα του ανοίγματός των. Διότι στο μέλλον θα αποτελεί μέγα πρόβλημα η επανενσωμάτωση της προϋπηρεσίας της Ειδικής αγωγής στους πίνακες της Γενικής. Επιπροσθέτως, δεν μπορεί να ισχύουν άλλα μέτρα και σταθμά για την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των μονίμων εκπαιδευτικών και άλλα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Για παράδειγμα, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί μπορούν να εργάζονται και να παίρνουν μεταθέσεις σε οργανικές θέσεις στις Δομές της Ειδικής Αγωγής, αλλά οι αναπληρωτές δεν μπορούν να εργάζονται σε δομές της Ειδικής Αγωγής και να παίρνουν τα μόρια τους στον Πίνακα του Κλάδου τους (π.χ. ΠΕ 60 και ΠΕ 70). Όπως θεωρούνται ΥΠΟΣΥΝΟΛΟ της Γενικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης τα Εκκλησιαστικά σχολεία, η Σιβιτανίδειος (όπου και εκεί απαιτούνται πρόσθετα προσόντα), τα Μουσικά σχολεία, ακόμα και ο ΟΑΕΔ (προσφάτως) όπου η εκεί αποκτηθείσα προϋπηρεσία αθροίζεται στον πίνακα της Γενικής εκπαίδευσης, έτσι ακριβώς και η Ειδική εκπαίδευση αποτελεί ΥΠΟΣΥΝΟΛΟ της Γενικής (για στοχευόμενο μαθητικό δυναμικό). Κανείς δεν μπορεί να την ξεχωρίσει ως κάτι το «άλλο», το «ξένο» που πρέπει να αποκοπεί από το γενικό κανόνα. Επιπλέον, δεν έχουμε ακούσει ποτέ φωνές διαχωρισμού για άλλες προϋπηρεσίες π.χ. σε άλλο ξεχωριστό πίνακα για τα Εκκλησιαστικά σχολεία, σε άλλο για τη Σιβιτανίδειο, σε άλλο για τα Μουσικά σχολεία κλπ. Γιατί αποκλειστικά για τα Ειδικά σχολεία; Μήπως το ζήτημα τελικά (και η «ενόχληση» που προκαλεί σε κάποιους) δεν είναι ΠΟΙΟΤΙΚΟ, αλλά ΠΟΣΟΤΙΚΟ; ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΗ Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΑΤΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΠΟΙΑΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ Ή ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ;