Αναφορικά με τον Εκπρόσωπο των Ερευνητών, θεωρούμε ότι οι Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες (ΕΛΕ) Α΄ & Β’ Βαθμίδας θα πρέπει να έχουν εκτός από το δικαίωμα του εκλέγειν, οπωσδήποτε και εκείνο του εκλέγεσθαι, επομένως ζητούμε την κατάλληλη διόρθωση στην διατύπωση του 2ου εδαφίου της 1ης παρ. του άρθ. 15 του Ν. 4310/14 (εκλογή εκπροσώπου).
Αναφορικά με τον Εκπρόσωπο Εργαζομένων, θεωρούμε ότι δικαίωμα εκλέγειν & εκλέγεσθαι θα πρέπει να έχουν ΟΛΟΙ οι εργαζόμενοι, ανεξαρτήτως είδους σύμβασης, που έχουν συμπληρώσει 3 έτη συνεχούς παρουσίας πλήρους απασχόλησης στο Ε.Κ.. Θα πρέπει να αναγνωριστεί από το νομοθέτη η ιδιαιτερότητα ορισμένων Ε.Κ. (ειδικά ΝΠΙΔ) της απασχόληση μεγάλου αριθμού εργαζομένων με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου & συμβάσεις έργου (αρκετά συχνά πρόκειται για την πλειοψηφία των εργαζομένων), οι οποίες είναι διαρκώς ανανεούμενες και πλήρους απασχόλησης (το Ε.Κ. αποτελεί τον βασικό εργοδότη). Αν δε συμβεί αυτό, δημιουργείται τεράστια στρέβλωση με την εκπροσώπηση των εργαζομένων να αποτελεί ευθύνη ενός πολύ περιορισμένου αριθμού εργαζομένων (μόνιμες συμβάσεις & συμβάσεις αορίστου χρόνου, που στην περίπτωση των Ε.Κ. Ν.Π.Ι.Δ. δεν υφίστανται μόνιμες συμβάσεις).
Παράλληλα, απαιτείται η λήψη μέριμνας για την ταχύτατη εφαρμογή των διαδικασιών εκλογών των 2 εκπροσώπων καθώς το χρονικό περιθώριο του ενός έτους που ορίζει ο νέος νόμος, θεωρείται υπερβολικά μεγάλο. Ενδεικτικά θα μπορούσε να δοθεί περιθώριο 3 μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος ώστε όλα τα Ε.Κ. να προχωρήσουν στην αναδιάθρωση των Διοικητικών Συμβουλίων τους. Παρά την πρόβλεψη του Ν4310/2014 για χρονικό περιθώριο 3 μηνών από την δημοσίευσή του και το γεγονός ότι είναι σε ισχύ για περισσότερους από 6 μήνες, κάποιες Διοικήσεις Ε.Κ. δεν προχωρούν στις διαδικασίες προβάλλοντας δήθεν ασάφειες και αμφιβολίες περί νομιμότητας διαδικασιών. Ο νομοθέτης οφείλει να λάβει υπόψη και να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση.
Αναφορικά με τον Εκπρόσωπο των Ερευνητών, θεωρούμε ότι οι Ειδικοί Λειτουργικοί Επιστήμονες (ΕΛΕ) Α΄ & Β’ Βαθμίδας θα πρέπει να έχουν εκτός από το δικαίωμα του εκλέγειν, οπωσδήποτε και εκείνο του εκλέγεσθαι, επομένως ζητούμε την κατάλληλη διόρθωση στην διατύπωση του 2ου εδαφίου της 1ης παρ. του άρθ. 15 του Ν. 4310/14 (εκλογή εκπροσώπου). Αναφορικά με τον Εκπρόσωπο Εργαζομένων, θεωρούμε ότι δικαίωμα εκλέγειν & εκλέγεσθαι θα πρέπει να έχουν ΟΛΟΙ οι εργαζόμενοι, ανεξαρτήτως είδους σύμβασης, που έχουν συμπληρώσει 3 έτη συνεχούς παρουσίας πλήρους απασχόλησης στο Ε.Κ.. Θα πρέπει να αναγνωριστεί από το νομοθέτη η ιδιαιτερότητα ορισμένων Ε.Κ. (ειδικά ΝΠΙΔ) της απασχόληση μεγάλου αριθμού εργαζομένων με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου & συμβάσεις έργου (αρκετά συχνά πρόκειται για την πλειοψηφία των εργαζομένων), οι οποίες είναι διαρκώς ανανεούμενες και πλήρους απασχόλησης (το Ε.Κ. αποτελεί τον βασικό εργοδότη). Αν δε συμβεί αυτό, δημιουργείται τεράστια στρέβλωση με την εκπροσώπηση των εργαζομένων να αποτελεί ευθύνη ενός πολύ περιορισμένου αριθμού εργαζομένων (μόνιμες συμβάσεις & συμβάσεις αορίστου χρόνου, που στην περίπτωση των Ε.Κ. Ν.Π.Ι.Δ. δεν υφίστανται μόνιμες συμβάσεις). Παράλληλα, απαιτείται η λήψη μέριμνας για την ταχύτατη εφαρμογή των διαδικασιών εκλογών των 2 εκπροσώπων καθώς το χρονικό περιθώριο του ενός έτους που ορίζει ο νέος νόμος, θεωρείται υπερβολικά μεγάλο. Ενδεικτικά θα μπορούσε να δοθεί περιθώριο 3 μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος ώστε όλα τα Ε.Κ. να προχωρήσουν στην αναδιάθρωση των Διοικητικών Συμβουλίων τους. Παρά την πρόβλεψη του Ν4310/2014 για χρονικό περιθώριο 3 μηνών από την δημοσίευσή του και το γεγονός ότι είναι σε ισχύ για περισσότερους από 6 μήνες, κάποιες Διοικήσεις Ε.Κ. δεν προχωρούν στις διαδικασίες προβάλλοντας δήθεν ασάφειες και αμφιβολίες περί νομιμότητας διαδικασιών. Ο νομοθέτης οφείλει να λάβει υπόψη και να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση.