Ο Ν. 4009/2011 στο άρθρο 2 ορίζει ότι είναι:
α) «Φοιτητές»: οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι.. Προπτυχιακοί φοιτητές είναι οι φοιτητές που παρακολουθούν τον πρώτο κύκλο σπουδών, μεταπτυχιακοί φοιτητές εκείνοι που παρακολουθούν το δεύτερο κύκλο σπουδών και υποψήφιοι διδάκτορες εκείνοι που παρακολουθούν τον τρίτο κύκλο σπουδών και
ια) «Τίτλος σπουδών»: το πτυχίο ή δίπλωμα που απονέμεται ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση οποιουδήποτε από τους τρεις κύκλους σπουδών.
(http://www.eng.auth.gr/gr/enopoiimeno-keimeno-toy-n4009-2011-me-tis-tropopoiiseis-toy-n4076-2012.html )]
Το άρθρο 1 του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου προβλέπει πως:
Το άρθρο 2 του ν.4009/2011 (Α’ 195) καταργείται και αντικαθίσταται ως εξής, προτείνοντας τους ακόλουθους ορισμούς:
α) «Φοιτητές»: οι φοιτητές των Α.Ε.Ι.
β) «Μεταπτυχιακοί Φοιτητές»: οι φοιτούντες σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) των Α.Ε.Ι.
γ) «Υποψήφιοι Διδάκτορες»: οι εκπονούντες Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) σε Τμήματα ή μονοτμηματικές Σχολές Πανεπιστημίων.
ιγ) «Τίτλος σπουδών»: το πτυχίο ή δίπλωμα που απονέμεται ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών.
Μάλιστα, το άρθρο 14 παρ. 19 του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου προβλέπει πως:
"Οι διατάξεις του ν.4009/2011 (Α’ 195) όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, οι οποίες συνεχίζουν να ισχύουν, εφαρμόζονται κατά την έννοια του άρθρου 1 του παρόντος νόμου."
Οι καινούριοι ορισμοί που προτείνονται είναι προβληματικοί και δεν μπορούν να εφαρμοστούν ούτε στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο και πόσω μάλλον
με αναδρομική ισχύ στο Ν. 4009/2011.
Βάσει του άρθρου 2 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου, ο όρος "φοιτητές" αναφέρεται στους φοιτητές (!) και λανθανόντως ΜΟΝΟ στους προπτυχιακούς, χωρίς βέβαια να κατονομάζεται κάπου ρητά η συγκεκριμένη κατηγορία φοιτητών.
Η μη εφαρμοσιμότητα του εν λόγω ορισμού στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο φαίνεται από το ότι γίνεται παντού ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ και ΟΧΙ ΜΕΤΑΞΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ, ενώ ως ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΤΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΡΗΤΑ ως ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΙ φοιτητές, κατά την κοινή λογική, και ΟΧΙ ΩΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ: βλ. άρθρο 3 παρ. 2 γ) ββ), παρ. 2 δ) Β, παρ. 2 δ) Γ, άρθρο 4 παρ. 1 ε), παρ. 2 β), άρθρο 6 παρ. 3 β), παρ. 5 β), άρθρο 7 παρ. 3 β), παρ. 6 β), παρ. 7, παρ. 11 β) κ.ο.κ..
Τα προβλήματα προκύπτουν από το ότι ο όρος "φοιτητές" είναι γενικός όρος και εξ ορισμού αναφέρεται συλλήβδην σε όλους τους φοιτητές και των τριών κύκλων σπουδών, ενώ τα "είδη" είναι "προπτυχιακός φοιτητής", "μεταπτυχιακός φοιτητής", "υποψήφιος διδάκτορας".
Η αναδρομική χρήση του όρου «φοιτητές» με την έννοια «προπτυχιακοί φοιτητές» δημιουργεί μία σειρά από σοβαρότερες ανακολουθίες και παρανοήσεις και στο Ν. 4009/2011 εκ του μη όντος και δη σε κεφάλαια και άρθρα που ρητά διευθετούν φοιτητικά ζητήματα που αφορούν τους ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΚΥΚΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (βλ. π.χ. Κεφάλαιο Η’), όπως:
άρθρο 49 – Φοιτητική ιδιότητα-Σύλλογοι Φοιτητών (πέρα από την άνω αναφερθείσα παρ. 1) παρ. 2 α) Οι φοιτητές είναι ελεύθεροι να εκφράζονται ατομικά ή συλλογικά στο πλαίσιο λειτουργίας των φοιτητικών συλλόγων των σχολών ή άλλων επί μέρους οργανώσεων και ομίλων
Κατά τους ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥΣ ΟΡΙΣΜΟΥΣ, η εν λόγω παράγραφος θα αφορά ΜΟΝΟ τους ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ. Οι ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΥΚΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΙ, ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ) Δ Ε Ν ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΑΤΟΜΙΚΑ Η΄ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ.
Ομοίως, βλ. άρθρο 49 παρ. 2 β), παρ. 2 γ), παρ. 2 δ), άρθρο 50 παρ. 1 α), άρθρο 52 παρ. 1, άρθρο 54 παρ. 1, άρθρο 55 κ.ο.κ..
Επιπλέον, η προβληματικότητα του καινούριου ορισμού του «τίτλου σπουδών» ως «το πτυχίο ή δίπλωμα που απονέμεται ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών» φαίνεται και αίρεται στο άρθρο 11 παρ. 2 του υπό ψήφιση Σχεδίου Νόμου, όπου ορθά και ρητά «στους τίτλους πτυχίων ή διπλωμάτων που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Σπουδών σε Τμήμα ή μονοτμηματική Σχολή Α.Ε.Ι.» περιλαμβάνονται τόσο τα πτυχία όσο και τα μεταπτυχιακά διπλώματα, ενώ ανάλογα προβλήματα εγείρονται και στο Ν. 4009/2011.
Όλα αυτά αποδεικνύουν ακλόνητα την ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ και ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΟΤΗΤΑ των ΝΕΩΝ ΟΡΙΣΜΩΝ όχι μόνο για το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου αλλά και για το Ν. 4009/2011, καθώς αντίκεινται στο πνεύμα του Ν. 4009/2011, στον οποίο στηρίζεται το παρόν νομοσχέδιο και, αν τελικά ισχύσουν και εφαρμοστούν, θα στερήσουν τους φοιτητές των υπόλοιπων κύκλων από θεμελιώδη φοιτητικά δικαιώματα εκπροσώπησης, παροχών κτλ. και θα αποτελέσουν έναυσμα για μία σειρά από φαινόμενα κακοδιοίκησης και αυθαιρεσιών.
Γι' αυτό, πρέπει να μην υιοθετηθούν οι ορισμοί που προτείνονται στο άρθρο 2 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου για τους όρους "φοιτητές" και "τίτλος σπουδών" και να παραμείνουν ως έχουν στο Ν. 4009/2011.
"Φοιτητές" είναι όλοι ανεξαιρέτως οι φοιτητές και των τριών κύκλων σπουδών και διαχωρίζονται σε "προπτυχιακούς φοιτητές", "μεταπτυχιακούς φοιτητές" και "υποψήφιους διδάκτορες".
"Τίτλος σπουδών" είναι "το πτυχίο ή δίπλωμα που απονέμεται ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση οποιουδήποτε από τους τρεις κύκλους"῏ σπουδών
Ο Ν. 4009/2011 στο άρθρο 2 ορίζει ότι είναι: α) «Φοιτητές»: οι φοιτητές των Πανεπιστημίων και των Τ.Ε.Ι.. Προπτυχιακοί φοιτητές είναι οι φοιτητές που παρακολουθούν τον πρώτο κύκλο σπουδών, μεταπτυχιακοί φοιτητές εκείνοι που παρακολουθούν το δεύτερο κύκλο σπουδών και υποψήφιοι διδάκτορες εκείνοι που παρακολουθούν τον τρίτο κύκλο σπουδών και ια) «Τίτλος σπουδών»: το πτυχίο ή δίπλωμα που απονέμεται ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση οποιουδήποτε από τους τρεις κύκλους σπουδών. (http://www.eng.auth.gr/gr/enopoiimeno-keimeno-toy-n4009-2011-me-tis-tropopoiiseis-toy-n4076-2012.html )] Το άρθρο 1 του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου προβλέπει πως: Το άρθρο 2 του ν.4009/2011 (Α’ 195) καταργείται και αντικαθίσταται ως εξής, προτείνοντας τους ακόλουθους ορισμούς: α) «Φοιτητές»: οι φοιτητές των Α.Ε.Ι. β) «Μεταπτυχιακοί Φοιτητές»: οι φοιτούντες σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) των Α.Ε.Ι. γ) «Υποψήφιοι Διδάκτορες»: οι εκπονούντες Διδακτορική Διατριβή (ΔΔ) σε Τμήματα ή μονοτμηματικές Σχολές Πανεπιστημίων. ιγ) «Τίτλος σπουδών»: το πτυχίο ή δίπλωμα που απονέμεται ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών. Μάλιστα, το άρθρο 14 παρ. 19 του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου προβλέπει πως: "Οι διατάξεις του ν.4009/2011 (Α’ 195) όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν, οι οποίες συνεχίζουν να ισχύουν, εφαρμόζονται κατά την έννοια του άρθρου 1 του παρόντος νόμου." Οι καινούριοι ορισμοί που προτείνονται είναι προβληματικοί και δεν μπορούν να εφαρμοστούν ούτε στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο και πόσω μάλλον με αναδρομική ισχύ στο Ν. 4009/2011. Βάσει του άρθρου 2 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου, ο όρος "φοιτητές" αναφέρεται στους φοιτητές (!) και λανθανόντως ΜΟΝΟ στους προπτυχιακούς, χωρίς βέβαια να κατονομάζεται κάπου ρητά η συγκεκριμένη κατηγορία φοιτητών. Η μη εφαρμοσιμότητα του εν λόγω ορισμού στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο φαίνεται από το ότι γίνεται παντού ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ και ΟΧΙ ΜΕΤΑΞΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ, ενώ ως ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΚΑΤΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΡΗΤΑ ως ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΙ φοιτητές, κατά την κοινή λογική, και ΟΧΙ ΩΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ: βλ. άρθρο 3 παρ. 2 γ) ββ), παρ. 2 δ) Β, παρ. 2 δ) Γ, άρθρο 4 παρ. 1 ε), παρ. 2 β), άρθρο 6 παρ. 3 β), παρ. 5 β), άρθρο 7 παρ. 3 β), παρ. 6 β), παρ. 7, παρ. 11 β) κ.ο.κ.. Τα προβλήματα προκύπτουν από το ότι ο όρος "φοιτητές" είναι γενικός όρος και εξ ορισμού αναφέρεται συλλήβδην σε όλους τους φοιτητές και των τριών κύκλων σπουδών, ενώ τα "είδη" είναι "προπτυχιακός φοιτητής", "μεταπτυχιακός φοιτητής", "υποψήφιος διδάκτορας". Η αναδρομική χρήση του όρου «φοιτητές» με την έννοια «προπτυχιακοί φοιτητές» δημιουργεί μία σειρά από σοβαρότερες ανακολουθίες και παρανοήσεις και στο Ν. 4009/2011 εκ του μη όντος και δη σε κεφάλαια και άρθρα που ρητά διευθετούν φοιτητικά ζητήματα που αφορούν τους ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΚΥΚΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (βλ. π.χ. Κεφάλαιο Η’), όπως: άρθρο 49 – Φοιτητική ιδιότητα-Σύλλογοι Φοιτητών (πέρα από την άνω αναφερθείσα παρ. 1) παρ. 2 α) Οι φοιτητές είναι ελεύθεροι να εκφράζονται ατομικά ή συλλογικά στο πλαίσιο λειτουργίας των φοιτητικών συλλόγων των σχολών ή άλλων επί μέρους οργανώσεων και ομίλων Κατά τους ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΥΣ ΟΡΙΣΜΟΥΣ, η εν λόγω παράγραφος θα αφορά ΜΟΝΟ τους ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥΣ. Οι ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΚΥΚΛΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΙ, ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ) Δ Ε Ν ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΝΑ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΑΤΟΜΙΚΑ Η΄ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ. Ομοίως, βλ. άρθρο 49 παρ. 2 β), παρ. 2 γ), παρ. 2 δ), άρθρο 50 παρ. 1 α), άρθρο 52 παρ. 1, άρθρο 54 παρ. 1, άρθρο 55 κ.ο.κ.. Επιπλέον, η προβληματικότητα του καινούριου ορισμού του «τίτλου σπουδών» ως «το πτυχίο ή δίπλωμα που απονέμεται ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών» φαίνεται και αίρεται στο άρθρο 11 παρ. 2 του υπό ψήφιση Σχεδίου Νόμου, όπου ορθά και ρητά «στους τίτλους πτυχίων ή διπλωμάτων που απονέμονται κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης του Προγράμματος Σπουδών σε Τμήμα ή μονοτμηματική Σχολή Α.Ε.Ι.» περιλαμβάνονται τόσο τα πτυχία όσο και τα μεταπτυχιακά διπλώματα, ενώ ανάλογα προβλήματα εγείρονται και στο Ν. 4009/2011. Όλα αυτά αποδεικνύουν ακλόνητα την ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ και ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΣΙΜΟΤΗΤΑ των ΝΕΩΝ ΟΡΙΣΜΩΝ όχι μόνο για το υπό ψήφιση σχέδιο νόμου αλλά και για το Ν. 4009/2011, καθώς αντίκεινται στο πνεύμα του Ν. 4009/2011, στον οποίο στηρίζεται το παρόν νομοσχέδιο και, αν τελικά ισχύσουν και εφαρμοστούν, θα στερήσουν τους φοιτητές των υπόλοιπων κύκλων από θεμελιώδη φοιτητικά δικαιώματα εκπροσώπησης, παροχών κτλ. και θα αποτελέσουν έναυσμα για μία σειρά από φαινόμενα κακοδιοίκησης και αυθαιρεσιών. Γι' αυτό, πρέπει να μην υιοθετηθούν οι ορισμοί που προτείνονται στο άρθρο 2 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου για τους όρους "φοιτητές" και "τίτλος σπουδών" και να παραμείνουν ως έχουν στο Ν. 4009/2011. "Φοιτητές" είναι όλοι ανεξαιρέτως οι φοιτητές και των τριών κύκλων σπουδών και διαχωρίζονται σε "προπτυχιακούς φοιτητές", "μεταπτυχιακούς φοιτητές" και "υποψήφιους διδάκτορες". "Τίτλος σπουδών" είναι "το πτυχίο ή δίπλωμα που απονέμεται ύστερα από την επιτυχή ολοκλήρωση οποιουδήποτε από τους τρεις κύκλους"῏ σπουδών