4. Είναι θετική η διάταξη (άρθρο 18 παρ.2 περ. στ) για τις 20 ώρες υποχρεωτικής παρουσίας των ερευνητών κατ’ αντιστοιχία με τους καθηγητές ΑΕΙ (παρότι τελικά ισχύει 18ωρο για τους τελευταίους). Όμως θα πρέπει να διαμοιραστεί το 20ωρο σε 3 ημέρες όπως προβλέπεται για τα Πανεπιστήμια και όχι σε 4 όπως αναγράφεται για τα ΕΚ.
Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 6 - Διόρθωση: «Το ανωτέρω ερευνητικό προσωπικό, εφόσον δεν συντρέχουν λόγοι παρουσίας του εκτός του ερευνητικού κέντρου στο πλαίσιο ερευνητικής δραστηριότητας, οφείλει να παρευρίσκεται στους χώρους του ερευνητικού κέντρου κατ’ ελάχιστον είκοσι (20) ώρες εβδομαδιαίως κατανεμημένες σε τουλάχιστον τρεις --- εργάσιμες ημέρες, να παρέχει τις πάσης φύσεως υπηρεσίες του (ερευνητικές, επιστημονικές, τεχνικές, διοικητικές) για την υποστήριξη του ερευνητικού έργου του ερευνητικού κέντρου ή του ινστιτούτου και να συνεργάζεται γι’ αυτόν το σκοπό με το υπόλοιπο προσωπικό.»
6. Θα πρέπει να προβλεφθεί στο Νόμο η διαδικασία διακοπής της σύμβασης αορίστου χρόνου Ερευνητών/ΕΛΕ Α' ή Β’ βαθμίδας ερευνητικών κέντρων ΝΠΙΔ, κατά συναφή πρότυπα και διαδικασίες με αυτές που ισχύουν στα ΕΚ ΝΠΔΔ και στα ΑΕΙ, όπου ουσιαστικά η θέση του Ερευνητή ή Πανεπιστημιακού καθηγητή προστατεύεται από το άρθρο 16 του Συντάγματος. Επιπρόσθετα θα πρέπει κατά αντιστοιχία με τα ΕΚ ΝΠΔΔ και στα ΕΚ ΝΠΙΔ να μην καταργείται μια θέση ερευνητή σε περίπτωση αποχώρησης ή κένωσης, αλλά να μπορεί να επαναπροκηρυχθεί.
Ν. 4310/2014 - Άρθρο 18, Παρ.2, Περ. δ: Υπάρχει αναντιστοιχία στη διαδικασία διακοπής συμβάσεων αορίστου χρόνου για ερευνητές/ ΕΛΕ ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται ένα ελάχιστο ισοτιμίας κατ’ αντιστοιχία με τις διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα. Θα πρέπει να προσδιορίζονται οι λόγοι και οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται και προτείνεται ενέργεια αυτή να πραγματοποιείται μετά από απόφαση του ΔΣ του ΕΚ με αυξημένη πλειοψηφία ¾ και έγκρισης αυτής από το ΕΣΕΤΑΚ.
Προσθήκη: «....είναι αορίστου χρόνου. Η διακοπή αυτής θα πρέπει να συμβαίνει βάσει των αντίστοιχων διατάξεων του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και πρέπει να αποφασίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ερευνητικού κέντρου με αυξημένη πλειοψηφία τριών τετάρτων [¾] και θα πρέπει να τυγχάνει έγκρισης και από το ΕΣΕΤΑΚ. »
Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 11 - Διόρθωση: «Σε περίπτωση αποχώρησης ή κένωσης της οργανικής θέσης, για οποιοδήποτε λόγο, προσωπικού που υπηρετεί ως μόνιμο σε ερευνητικό κέντρο που έχει χαρακτήρα Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ., η θέση δεν καταργείται, αλλά διατηρείται και μπορεί να επαναπροκηρυχθεί στην ίδια η διαφορετική βαθμίδα και αντικείμενο, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.»
7. Η αμοιβή του επισκέπτη ερευνητή θα πρέπει να επιβαρύνει προγράμματα στα οποία απασχολείται ο ίδιος και όχι τους ίδιους πόρους του Ιδρύματος.
Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 12, Περ. γ: Διόρθωση: «Η αμοιβή τους ορίζεται με απόφαση του ΔΣ του ερευνητικού φορέα και βαρύνει αποκλειστικά --- τον προϋπολογισμό του έργου.»
12. Θα πρέπει να προβλεφθούν τα κριτήρια εξέλιξης των ΕΛΕ στο Νόμο όπως αναφέρονται τα κριτήρια για τους Ερευνητές και να μην αφήνονται στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε Εσωτερικού Κανονισμού του ερευνητικού κέντρου. Πρόκειται για προσωπικό που είναι πιθανό να έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και όχι Διδακτορικό και δεν είναι λογικό να εξελίσσεται κατά τα πρότυπα των Ερευνητών που απαιτούν πέραν των υπολοίπων προϋποθέσεων την κατοχή Διδακτορικού τίτλου σπουδών. Απαιτείται ρητή προσθήκη των κριτηρίων εκλογής και εξέλιξης στο Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 5.
13. Προς τη θετική κατεύθυνση είναι η αναφορά στην απασχόληση των μεταδιδακτορικών ερευνητών στα ερευνητικά κέντρα, όμως η συγκεκριμένη αναφορά στις αποδοχές δεν έχει θέση στο νομοσχέδιο τη στιγμή που δεν ορίζει μισθολογικές βαθμίδες ούτε στο υπόλοιπο προσωπικό.
Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 12, Περ. α: Διόρθωση: «Οι κάθε είδους αμοιβές που θα λαμβάνουν θα βαρύνουν υποχρεωτικά πόρους εκτός τακτικού προϋπολογισμού---.»
14. Η πρόνοια επιβράβευσης των διακεκριμένων ερευνητών δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στους διατελέσαντες διευθυντές ΕΚ ή Ινστιτούτων.
Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 13: Διόρθωση: «Σε ερευνητές Α΄ βαθμίδας, καθώς και σε καθηγητές ΑΕΙ Α΄ βαθμίδας που --- έχουν διακριθεί διεθνώς και αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης, μπορεί να απονέμεται ο τίτλος του ομότιμου ερευνητή, μετά από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ερευνητικού κέντρου»
Το πλήρες κείμενο του Συλλόγου Ερευνητών ΙΤΕ: http://www.forth.gr/rc/
4. Είναι θετική η διάταξη (άρθρο 18 παρ.2 περ. στ) για τις 20 ώρες υποχρεωτικής παρουσίας των ερευνητών κατ’ αντιστοιχία με τους καθηγητές ΑΕΙ (παρότι τελικά ισχύει 18ωρο για τους τελευταίους). Όμως θα πρέπει να διαμοιραστεί το 20ωρο σε 3 ημέρες όπως προβλέπεται για τα Πανεπιστήμια και όχι σε 4 όπως αναγράφεται για τα ΕΚ. Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 6 - Διόρθωση: «Το ανωτέρω ερευνητικό προσωπικό, εφόσον δεν συντρέχουν λόγοι παρουσίας του εκτός του ερευνητικού κέντρου στο πλαίσιο ερευνητικής δραστηριότητας, οφείλει να παρευρίσκεται στους χώρους του ερευνητικού κέντρου κατ’ ελάχιστον είκοσι (20) ώρες εβδομαδιαίως κατανεμημένες σε τουλάχιστον τρεις --- εργάσιμες ημέρες, να παρέχει τις πάσης φύσεως υπηρεσίες του (ερευνητικές, επιστημονικές, τεχνικές, διοικητικές) για την υποστήριξη του ερευνητικού έργου του ερευνητικού κέντρου ή του ινστιτούτου και να συνεργάζεται γι’ αυτόν το σκοπό με το υπόλοιπο προσωπικό.» 6. Θα πρέπει να προβλεφθεί στο Νόμο η διαδικασία διακοπής της σύμβασης αορίστου χρόνου Ερευνητών/ΕΛΕ Α' ή Β’ βαθμίδας ερευνητικών κέντρων ΝΠΙΔ, κατά συναφή πρότυπα και διαδικασίες με αυτές που ισχύουν στα ΕΚ ΝΠΔΔ και στα ΑΕΙ, όπου ουσιαστικά η θέση του Ερευνητή ή Πανεπιστημιακού καθηγητή προστατεύεται από το άρθρο 16 του Συντάγματος. Επιπρόσθετα θα πρέπει κατά αντιστοιχία με τα ΕΚ ΝΠΔΔ και στα ΕΚ ΝΠΙΔ να μην καταργείται μια θέση ερευνητή σε περίπτωση αποχώρησης ή κένωσης, αλλά να μπορεί να επαναπροκηρυχθεί. Ν. 4310/2014 - Άρθρο 18, Παρ.2, Περ. δ: Υπάρχει αναντιστοιχία στη διαδικασία διακοπής συμβάσεων αορίστου χρόνου για ερευνητές/ ΕΛΕ ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται ένα ελάχιστο ισοτιμίας κατ’ αντιστοιχία με τις διατάξεις του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα. Θα πρέπει να προσδιορίζονται οι λόγοι και οι διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται και προτείνεται ενέργεια αυτή να πραγματοποιείται μετά από απόφαση του ΔΣ του ΕΚ με αυξημένη πλειοψηφία ¾ και έγκρισης αυτής από το ΕΣΕΤΑΚ. Προσθήκη: «....είναι αορίστου χρόνου. Η διακοπή αυτής θα πρέπει να συμβαίνει βάσει των αντίστοιχων διατάξεων του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και πρέπει να αποφασίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ερευνητικού κέντρου με αυξημένη πλειοψηφία τριών τετάρτων [¾] και θα πρέπει να τυγχάνει έγκρισης και από το ΕΣΕΤΑΚ. » Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 11 - Διόρθωση: «Σε περίπτωση αποχώρησης ή κένωσης της οργανικής θέσης, για οποιοδήποτε λόγο, προσωπικού που υπηρετεί ως μόνιμο σε ερευνητικό κέντρο που έχει χαρακτήρα Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ., η θέση δεν καταργείται, αλλά διατηρείται και μπορεί να επαναπροκηρυχθεί στην ίδια η διαφορετική βαθμίδα και αντικείμενο, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.» 7. Η αμοιβή του επισκέπτη ερευνητή θα πρέπει να επιβαρύνει προγράμματα στα οποία απασχολείται ο ίδιος και όχι τους ίδιους πόρους του Ιδρύματος. Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 12, Περ. γ: Διόρθωση: «Η αμοιβή τους ορίζεται με απόφαση του ΔΣ του ερευνητικού φορέα και βαρύνει αποκλειστικά --- τον προϋπολογισμό του έργου.» 12. Θα πρέπει να προβλεφθούν τα κριτήρια εξέλιξης των ΕΛΕ στο Νόμο όπως αναφέρονται τα κριτήρια για τους Ερευνητές και να μην αφήνονται στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε Εσωτερικού Κανονισμού του ερευνητικού κέντρου. Πρόκειται για προσωπικό που είναι πιθανό να έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και όχι Διδακτορικό και δεν είναι λογικό να εξελίσσεται κατά τα πρότυπα των Ερευνητών που απαιτούν πέραν των υπολοίπων προϋποθέσεων την κατοχή Διδακτορικού τίτλου σπουδών. Απαιτείται ρητή προσθήκη των κριτηρίων εκλογής και εξέλιξης στο Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 5. 13. Προς τη θετική κατεύθυνση είναι η αναφορά στην απασχόληση των μεταδιδακτορικών ερευνητών στα ερευνητικά κέντρα, όμως η συγκεκριμένη αναφορά στις αποδοχές δεν έχει θέση στο νομοσχέδιο τη στιγμή που δεν ορίζει μισθολογικές βαθμίδες ούτε στο υπόλοιπο προσωπικό. Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 12, Περ. α: Διόρθωση: «Οι κάθε είδους αμοιβές που θα λαμβάνουν θα βαρύνουν υποχρεωτικά πόρους εκτός τακτικού προϋπολογισμού---.» 14. Η πρόνοια επιβράβευσης των διακεκριμένων ερευνητών δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στους διατελέσαντες διευθυντές ΕΚ ή Ινστιτούτων. Σχέδιο Νόμου - Άρθρο 29, Παρ. 13: Διόρθωση: «Σε ερευνητές Α΄ βαθμίδας, καθώς και σε καθηγητές ΑΕΙ Α΄ βαθμίδας που --- έχουν διακριθεί διεθνώς και αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης, μπορεί να απονέμεται ο τίτλος του ομότιμου ερευνητή, μετά από απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ερευνητικού κέντρου» Το πλήρες κείμενο του Συλλόγου Ερευνητών ΙΤΕ: http://www.forth.gr/rc/