Αρχική Ρυθμίσεις για την ανώτατη εκπαίδευσηΆρθρο 48: Θέματα Ιδιωτικών Σχολείων, Φροντιστηρίων και Κέντρων Ξένων ΓλωσσώνΣχόλιο του χρήστη Ιδιωτικός εκπαιδευτικός | 29 Ιουνίου 2015, 00:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το ΣΝ δημιουργεί ένα θετικό κλίμα εργασιακών σχέσεων στα ιδιωτικά σχολεία. Αυτό εξασφαλίζει στον ιδιωτικό εκπαιδευτικό ένα αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης, που είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Η κατάργηση των 2 άρθρων του 682/77, που επαναφέρει το παρόν ΣΝ, διέλυσε κυριολεκτικά μέσα σε μία νύχτα τις εργασιακές σχέσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών. Θα ήθελα εδώ να θυμήσω πώς ο τότε Υπ. Παιδείας κ . Αρβανιτόπουλος μέσα σε μία νύχτα αιφνιδιαστικά κατήργησε τα δύο αυτά επίμαχα άρθρα του ν. 682 στο ΣΝ για τις λαΐκές αγορές!!! Ο φραγμός που βάζει ο 682 ώστε κάθε απόλυση ιδιωτικού εκπαιδευτικού να είναι αιτιολογημένη σχετίζεται με την προστασία πρώτα απ΄όλα του εκπαιδευτικού κλίματος. Τα ιδιωτικά σχολεία δεν σημαίνει ότι επειδή είναι ιδιωτικά λειτουργούν ως επιχειρήσεις, αλλά ως εκπαιδευτικά ιδρύματα. Οποιοδήποτε εκπ. ίδρυμα , ιδιωτικό ή δημόσιο, αποτελεί πρώτα απ΄όλα μια κοινότητα στην οποία κυρίαρχο ρόλο παίζει η επικοινωνία και οι σχέσεις μεταξύ των μελών της. Όλα αυτά τινάζονται στον αέρα με τις αναιτιολόγητες απολύσεις. Πολύ πρόσφατη είναι η εμπειρία από την απόλυση του δ/ντή του Γυμνασίου γνωστού Ιδιωτικού σχολείου στη μέση της χρονιάς. Το αποτέλεσμα ήταν να διαταραχθούν οι σχέσεις τόσο των μαθητών με τους καθηγητές, όσο και οι σχέσεις μεταξύ των καθηγητών, να επικρατήσει τελικά ένα κλίμα έντασης και ανησυχίας. Επισημαίνεται επίσης ότι ο ιδ. εκπαιδευτικός προσλαμβάνεται για 2 χρόνια με σύμβαση ορισμένου χρόνου. Σε αυτά τα δύο χρόνια ο εργοδότης του έχει όλο το χρόνο να δει αν ο εκπαιδευτικός μπορεί να ενταχθεί ομαλά στο κλίμα και στη δουλειά του σχολείου. Μετά τα 2 χρόνια μπορεί να μην ανανεωθεί η σύμβασή του ή να ανανεωθεί ως αορίστου χρόνου. Πάντως η εύρυθμη λειτουργία ενός σχολείου δεν εξασφαλίζεται με υποταγμένους εκπαιδευτικούς, που θα τρέμουν μην απολυθούν, αλλά με εκπαιδευτικούς δημιουργικούς, με άποψη, με ελευθερία σκέψης, με ισχυρούς δεσμούς με τους μαθητές τους, με καλή επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ τους. Σημαντική επίσης είναι η πρόβλεψη για συυλλογικές συμβάσεις που θα δίνουν τη δυνατότητα αύξησης του μισθού των ιδ. εκπαιδευτικών πέρα από το ενιαίο μισθολόγιο, που προβλέπεται για το δημόσιο. Τα ιδιωτικά σχολεία προσφέρουν μια σειρά δραστηριότητες επιπλέον του δημοσίου και για τις υπηρεσίες τους αυτές απαιτούν συχνά και υψηλά δίδακτρα. Είναι λοιπόν λογικό όταν απαιτούνται από τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς περισσότερα από τους δημόσιους, να διεκδικούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί και υψηλότερη αμοιβή. Ένα ακόμη θετικό σημείο στο ΣΝ είναι και η κατάργηση των κέντρων ξένων γλωσσών στα ιδιωτικά σχολεία. Υπάρχουν όμως κάποια θέματα που θα πρέπει να ρυθμιστούν. Στα ΚΞΓ των ιδιωτικών σχολείων απασχολούνταν άνθρωποι που ενώ εμφανίζονταν να διδάσκουν στο απογευματινό πρόγραμμα δίδασκαν επί χρόνια στο κανονικό σχολικό πρόγραμμα. Πολλοί από αυτούς τους εκπαιδευτικούς έχουν άδεια διδασκαλίας για ΚΞΓ. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να προστεθεί μια ρύθμιση στο υπό ψήφιση ΣΝ που να προβλέπει ότι όσοι ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ κάλυπταν επί χρόνια πάγιες εκπ. ανάγκες και διαθέτουν άδεια διδασκαλίας παραμένουν ως εκπ. προσωπικό του σχολείου.