Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΑ Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ | 4 Δεκεμβρίου 2009, 01:17
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, θεωρώ χρέος όλων μας τη συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση. Θεωρώ επίσης χρέος όλων μας την πίστη στην αξιοκρατία και τη διαφάνεια στην επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, τα 22 χρόνια που υπηρετώ τη δημόσια εκπαίδευση μ' έχουν κάνει να πιστεύω ότι δε θα υπάρξει ποτέ ένας νόμος που να θεωρηθεί "τέλειος" όσον αφορά σε θέματα αξιοκρατίας και διαφάνειας, αλλά είμαι βέβαιη ότι ένας νόμος που θα προκύψει από προτάσεις δημόσιας διαβούλευσης θα είναι σίγουρα πιο δίκαιος και πιο δημοκρατικός από άλλους που προηγήθηκαν αυτού... Τα αντικειμενικά κριτήρια είναι φυσικό να προέρχονται από χρόνια προϋπηρεσίας, επιπλέον τίτλους σπουδών -διδακτορικά, μεταπτυχιακά, επιπλέον πτυχία, ξένες γλώσσες, πιστοποιημένη γνώση Η/Υ- και επιστημονική ερευνητική δράση (δημοσιεύσεις άρθρων, συγγραφή βιβλίων-συγγραφή που να πληροί κάποια κριτήρια κι όχι δημοσιεύσεις στην τοπική εφημερίδα) όπως προβλέπονταν και με τους προϋπάρχοντες νόμους. Το αν με τον καινούριο νόμο θα πάρουμε 1-2 μόρια πάνω ή κάτω απ' ότι με τον προηγούμενο νομίζω μικρή σημασία θα έχει. Εκείνο που είναι σημαντικό, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο ως τώρα και δε θα πρέπει εντελώς να υποτιμηθεί και μελλοντικά είναι ο ρόλος της συνέντευξης. Το "σκόπελο' αυτό καταφέραμε να τον ξεπεράσουμε κι εμείς που ανήκαμε στο 40% (από το γνωστό σε όλους 60-40) των προηγούμενων κρίσεων, αν και όχι χωρίς να πονέσουμε, αφού καταλήξαμε εξόριστοι σε Περιφέρειες που ήταν η 10η και κάτι επιλογή μας...Δεν πειράζει επιλογή μας ήταν στο κάτω κάτω... Είναι όμως παράταιρο για τη συνέντευξη που εξ' ορισμού αναφέρεται σε ποιοτικά χαρακτηριστικά να υπάρχει βαθμολόγηση. Τι σημαίνει δηλαδή το 16 έναντι του 20 στη συνέντευξη; Ότι αυτός που πήρε 20 είνα πιο ολοκληρωμένη προσωπικότητα απ' αυτόν που πήρε 16;Κι αν αυτός που πήρε 16 δεν είναι ολοκληρωμένη προσωπικότητα γιατί δεν κόβεται από τη διαδικασία; Η συνέντευξη ΠΡΕΠΕΙ να υπάρχει αλλά μ' έναν τρόπο μπορεί μόνο ν' αξιοποιηθεί: ΝΑΙ ή ΟΧΙ, ή αλλιώς ΕΙΣΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ή ΟΧΙ. Από μόνη της πάντως στις τελευταίες κρίσεις κατάφερε σχεδόν να εξουδετερώσει κι αυτή την επίφαση αξιοκρατίας που έντεχνα παρουσιάστηκε από προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου μας, τη γραπτή εξέταση. Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για ν' αποφύγουμε παρόμοια λάθη στο μέλλον. Και μια τελευταία διαπίστωση: Οι ακέραιοι άνθρωποι, οι άνθρωποι με πραγματικά ανώτερο επίπεδο δεν επηρεάζονται από τις κομματικές τους προτιμήσεις όταν καλούνται από την Κυβέρνηση της χώρας μας να υπηρετήσουν σε κάποιο υψηλόβαθμο πόστο. Και οι πραγματικά υπεύθυνοι άνθρωποι θα πρέπει να έχουν την αξιοπρέπεια να μην υποβάλλουν αιτήσεις για θέσεις υψηλόβαθμες όσα προσόντα κι αν έχουν αν οι ίδιοι κρίνουν πως αδυνατούν λόγω κομματικών πεποιθήσεων να υπηρετήσουν το δημόσιο συμφέρον όπως αυτό εκφράζεται απ' την εκάστοτε Κυβέρνηση. Αυτό το τελευταίο σχόλιο λόγω του πρόσφατου περιστατικού με τον wanna be Γενικό Γραμματέα με την πλούσια σελίδα στο διαδίκτυο, που δεν έχω από χθες που το είδα στις ειδήσεις γιατί με κάνεικι εμένα να ντρέπομαι για λογαριασμό του... Παρ' όλα αυτά η Κυβέρνηση πρέπει να συνεχίσει το έργο που μας υποσχέθηκε προεκλογικά και ήδη έχει ξεκινήσει. Να συνεχίσει με τις διαδικασίες για την αναζήτηση των πιο άξιων.Μπορεί ν' αργήσουν να φανούν τ' αποτελέσματα όλης αυτής της προσπάθειας, αλλά ποιος ξέρει; Ίσως αν αρχίσουμε από τώρα, ίσως τα εγγόνια μας να μη νοιάζονται για τέτοια προβλήματα και ν' ασχολούνται με τα σοβαρά ζητήματα της ανθρώπινης διαβίωσης στο φτωχό μας πάνήτη... Σας ευχαριστούμε για την ευκαιρία που μας δώσατε να εκφράσουμε τις απόψεις μας Μαρία Θ. Παπαδοπούλου Σχολική Σύμβουλος