Άρθρο 9
Θέμα-Αιτιολόγηση: Τα μέλη Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. αναφέρονται ως Λοιπό Επιστημονικό Προσωπικό. Στο υπόλοιπο σχέδιο νόμου εκ παραδρομής αναφέρεται ως Λοιπό Προσωπικό και θα πρέπει να γίνει η σχετική διόρθωση. Γενικά ο όρος «Λοιπό Προσωπικό» είναι απαξιωτικός για τους φορείς ΕΔΙΠ και ΕΕΠ και προτείνουμε να διαγραφεί από όλο το σ/ν.
Πρόταση: Να γίνει η σχετική διόρθωση όπου αναφέρεται.
Άρθρο 9, παρ. 1β τροπολογία
Θέμα – αιτιολόγηση: Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. είναι πλήρους απασχόλησης, συνεπώς δεν χρειάζεται να προβλεφθεί κατώφλι διδακτικών ορών όπως συμβαίνει με το ΔΕΠ για το διαχωρισμό μεταξύ των μελών της πλήρους και της μερικής απασχόλησης. Επίσης τα μέλη ΕΔΙΠ παρέχουν διδακτικό έργο κυρίως στα εργαστήρια. Σε πολλές περιπτώσεις οι αξιολόγηση των φοιτητών αφορά σε εβδομαδιαίες εργαστηριακές ασκήσεις, μεγάλος φόρτος εργασίας και καθημερινής επαφής με πλήθος φοιτητών, φόρτος τον οποίο επωμίζονται κυρίως τα μέλη ΕΔΙΠ, ο οποίος σύμφωνα με τη διάταξη που προβλέπεται στο σ/ν δεν προσμετράται στις διδακτικές ώρες, ενώ ασύγκριτα πολλαπλάσιο χρόνο από αυτές. Παρόλα αυτά, αν ο νομοθέτης κρίνει ότι για τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. επιβάλλεται να τεθεί ένα κατώφλι διδακτικών ωρών, τότε δεν είναι απαραίτητο να τεθεί συγκεκριμένος αριθμός, δεδομένου ότι η προσφορά και η φύση του έργου διαφοροποιείται από ΑΕΙ σε ΑΕΙ, αλλά μπορεί να τεθεί η υποχρέωση ελάχιστου διδακτικού έργου κατ’ αναλογία με το ΔΕΠ, ενώ για την αποφυγή υπερβολών θα πρέπει να τεθεί και ένα μέγιστο όριο διδακτικών ωρών «έως 10…» ώρες. Οι εργαστηριακές ώρες διδασκαλίας απαιτούν πολλαπλάσιο πραγματικό χρόνο για την εκπαίδευση και συνεχή ενασχόληση με τους φοιτητές από ότι η διδασκαλία της θεωρίας.
Επίσης, προτείνεται να διευκρινιστεί ότι στις ελάχιστες διδακτικές ώρες εκτός των εργαστηριακών ασκήσεων και τυχόν αυτοδύναμου διδακτικού έργου που έχει ανατεθεί στα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ, συμπεριλαμβάνονται οι διαλέξεις, οι πτυχιακές εργασίες, τα φροντιστηριακά μαθήματα του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών, της πρακτικής άσκησης και των εκπαιδευτικών εκδρομών.
Επίσης, για τη φυσική παρουσία προτείνονται ως ελάχιστο όριο οι 22 ώρες. Το όριο αυτό, εκτός του ότι είναι δικαιότερο σε σχέση με το ΔΕΠ, είναι ανάλογο με το όριο του εκπαιδευτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, περίπτωση γ’, άρθρο 41 του ν.3979/2011.
Τέλος, επειδή μπορεί να υπάρξουν παρερμηνείες προτείνεται να γίνει ξεκάθαρο το τι αφορά το «κάθε μορφής επιστημονικό» έργο όπως υπάρχει στη διατύπωση του σ/ν. Προτείνουμε να αντικατασταθεί με το «παρέχουν και κάθε μορφής ερευνητικό-επιστημονικό έργο».
Πρόταση τροποποίησης της παρ. 1β σε:
«Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. υποχρεούνται να παρέχουν διδακτικό έργο κατ’ αναλογία με τα μέλη ΔΕΠ έως δέκα (10) ώρες εβδομαδιαίως κατά μέσο όρο ανάλογα με τον αριθμό των ωρών που προβλέπεται από κάθε Τμήμα ή τη μονάδα που υπηρετούν, για τη διδασκαλία του οικείου μαθήματος σε κάθε εξάμηνο. Στις ώρες αυτές συμπεριλαμβάνονται οι διδακτικές ώρες της θεωρίας, των εργαστηριακών ασκήσεων, των διαλέξεων, των πτυχιακών εργασιών, και των φροντιστηριακών μαθημάτων του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών, της πρακτικής άσκησης και εκπαιδευτικών εκδρομών. Να παρευρίσκονται στους χώρους των Α.Ε.Ι. είκοσι δυο (22) ώρες εβδομαδιαίως κατ' ελάχιστο όριο, συμπεριλαμβανομένων των ωρών διδασκαλίας, να δέχονται τους φοιτητές τέσσερις ώρες την εβδομάδα για θέματα που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία, και να παρέχουν και κάθε μορφής ερευνητικό-επιστημονικό έργο το οποίο κατανέμεται σε τέσσερις (4) τουλάχιστον ημέρες της εβδομάδας».
Άρθρο 9 Θέμα-Αιτιολόγηση: Τα μέλη Ε.Ε.Π., Ε.ΔΙ.Π. αναφέρονται ως Λοιπό Επιστημονικό Προσωπικό. Στο υπόλοιπο σχέδιο νόμου εκ παραδρομής αναφέρεται ως Λοιπό Προσωπικό και θα πρέπει να γίνει η σχετική διόρθωση. Γενικά ο όρος «Λοιπό Προσωπικό» είναι απαξιωτικός για τους φορείς ΕΔΙΠ και ΕΕΠ και προτείνουμε να διαγραφεί από όλο το σ/ν. Πρόταση: Να γίνει η σχετική διόρθωση όπου αναφέρεται. Άρθρο 9, παρ. 1β τροπολογία Θέμα – αιτιολόγηση: Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. είναι πλήρους απασχόλησης, συνεπώς δεν χρειάζεται να προβλεφθεί κατώφλι διδακτικών ορών όπως συμβαίνει με το ΔΕΠ για το διαχωρισμό μεταξύ των μελών της πλήρους και της μερικής απασχόλησης. Επίσης τα μέλη ΕΔΙΠ παρέχουν διδακτικό έργο κυρίως στα εργαστήρια. Σε πολλές περιπτώσεις οι αξιολόγηση των φοιτητών αφορά σε εβδομαδιαίες εργαστηριακές ασκήσεις, μεγάλος φόρτος εργασίας και καθημερινής επαφής με πλήθος φοιτητών, φόρτος τον οποίο επωμίζονται κυρίως τα μέλη ΕΔΙΠ, ο οποίος σύμφωνα με τη διάταξη που προβλέπεται στο σ/ν δεν προσμετράται στις διδακτικές ώρες, ενώ ασύγκριτα πολλαπλάσιο χρόνο από αυτές. Παρόλα αυτά, αν ο νομοθέτης κρίνει ότι για τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. επιβάλλεται να τεθεί ένα κατώφλι διδακτικών ωρών, τότε δεν είναι απαραίτητο να τεθεί συγκεκριμένος αριθμός, δεδομένου ότι η προσφορά και η φύση του έργου διαφοροποιείται από ΑΕΙ σε ΑΕΙ, αλλά μπορεί να τεθεί η υποχρέωση ελάχιστου διδακτικού έργου κατ’ αναλογία με το ΔΕΠ, ενώ για την αποφυγή υπερβολών θα πρέπει να τεθεί και ένα μέγιστο όριο διδακτικών ωρών «έως 10…» ώρες. Οι εργαστηριακές ώρες διδασκαλίας απαιτούν πολλαπλάσιο πραγματικό χρόνο για την εκπαίδευση και συνεχή ενασχόληση με τους φοιτητές από ότι η διδασκαλία της θεωρίας. Επίσης, προτείνεται να διευκρινιστεί ότι στις ελάχιστες διδακτικές ώρες εκτός των εργαστηριακών ασκήσεων και τυχόν αυτοδύναμου διδακτικού έργου που έχει ανατεθεί στα μέλη ΕΕΠ και ΕΔΙΠ, συμπεριλαμβάνονται οι διαλέξεις, οι πτυχιακές εργασίες, τα φροντιστηριακά μαθήματα του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών, της πρακτικής άσκησης και των εκπαιδευτικών εκδρομών. Επίσης, για τη φυσική παρουσία προτείνονται ως ελάχιστο όριο οι 22 ώρες. Το όριο αυτό, εκτός του ότι είναι δικαιότερο σε σχέση με το ΔΕΠ, είναι ανάλογο με το όριο του εκπαιδευτικού προσωπικού όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, περίπτωση γ’, άρθρο 41 του ν.3979/2011. Τέλος, επειδή μπορεί να υπάρξουν παρερμηνείες προτείνεται να γίνει ξεκάθαρο το τι αφορά το «κάθε μορφής επιστημονικό» έργο όπως υπάρχει στη διατύπωση του σ/ν. Προτείνουμε να αντικατασταθεί με το «παρέχουν και κάθε μορφής ερευνητικό-επιστημονικό έργο». Πρόταση τροποποίησης της παρ. 1β σε: «Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. υποχρεούνται να παρέχουν διδακτικό έργο κατ’ αναλογία με τα μέλη ΔΕΠ έως δέκα (10) ώρες εβδομαδιαίως κατά μέσο όρο ανάλογα με τον αριθμό των ωρών που προβλέπεται από κάθε Τμήμα ή τη μονάδα που υπηρετούν, για τη διδασκαλία του οικείου μαθήματος σε κάθε εξάμηνο. Στις ώρες αυτές συμπεριλαμβάνονται οι διδακτικές ώρες της θεωρίας, των εργαστηριακών ασκήσεων, των διαλέξεων, των πτυχιακών εργασιών, και των φροντιστηριακών μαθημάτων του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών, της πρακτικής άσκησης και εκπαιδευτικών εκδρομών. Να παρευρίσκονται στους χώρους των Α.Ε.Ι. είκοσι δυο (22) ώρες εβδομαδιαίως κατ' ελάχιστο όριο, συμπεριλαμβανομένων των ωρών διδασκαλίας, να δέχονται τους φοιτητές τέσσερις ώρες την εβδομάδα για θέματα που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία, και να παρέχουν και κάθε μορφής ερευνητικό-επιστημονικό έργο το οποίο κατανέμεται σε τέσσερις (4) τουλάχιστον ημέρες της εβδομάδας».