Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Λεονταρίδου Θεοδώρα | 4 Δεκεμβρίου 2009, 08:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μία από τις πληγές του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι η επιλογή διευθυντών σχολείων με βάση κομματικά κριτήρια. Κατ’αυτόν τον τρόπο δεν επιλέγονται εκείνοι που είναι σε θέση να προσφέρουν έργο σύμφωνα με ότι επιτάσσει ο 21ος αιώνας στο σχολείο, αλλά εκείνοι που έχουν προσφέρει κομματικό έργο. Συχνά αυτοί οι άνθρωποι που ίσως είναι ικανοί στα κομματικά καθήκοντα είναι ανίκανοι για εκπαιδευτικό έργο και πολύ μακριά από κάθε έννοια της σύγχρονης εκπαίδευσης. Συχνά ( πολύ συχνά) συνεχίζουν να λειτουργούν κομματικά και στο σχολείο με αποτέλεσμα να πνίγουν ή να δημιουργούν προσκόμματα στο έργο εκπαιδευτικών που έχουν όρεξη και θέλουν να προσφέρουν. Αν όμως συνδεθεί με κάποιον τρόπο η επιλογή διευθυντών σχολείων με το εκπαιδευτικό τους έργο το οποίο θα φαίνεται από το portfolio του εκπαιδευτικού, δηλαδή τα project που έχει εκπονήσει, τους διαγωνισμούς στους οποίους έχει οδηγήσει τους μαθητές του, διακρίσεις που έχει πάρει, δημοσιεύσεις που έχει κάνει, τότε πολλοί εκπαιδευτικοί θα έχουν ένα κάποιο κίνητρο να ασχοληθούν. Διότι σήμερα εκτός από τους λίγους που τους καίει το μεράκι για τη δουλειά τους, το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών είναι απογοητευμένο, δεν έχει κανένα κίνητρο ν’ασχοληθεί δεν βρίσκει για πιο λόγο να το κάνει όταν διοικείται από αυτούς που διοικείται όταν βλέπει ότι οι άξιοι και οι ικανοί, αυτοί που προσφέρουν –μετρήσιμο- έργο δεν ανταμείβονται με κανέναν τρόπο. Το χειρότερο όμως νομίζω πως είναι ότι ικανοί για την εκπαίδευση εκπαιδευτικοί με μετρήσιμα προσόντα και εκπαιδευτικό έργο δεν έχουν τη δυνατότητα να καθοδηγήσουν κι άλλους προς την ίδια κατεύθυνση, να οργανώσουν σχολεία και να παράγουν συλλογικό έργο.