Αρχική Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότηταςΆρθρο 01:Πλαίσιο Διασφάλισης της Ποιότητας στη Δια Βίου ΜάθησηΣχόλιο του χρήστη μεκριζής σταυρος | 15 Δεκεμβρίου 2015, 09:20
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλημέρα, Δυστυχώς απο ότι βλέπω έχουμε μια ακόμα προσχηματική διαβούλευση,χωρίς σκοπό την αναβάθμιση του θεσμού των ΙΕΚ ,αλλά και την παροχή διπλωμάτων με επαγγελματικά δικαιώματα ανώτερης επαγγελματικής σχολής στην αγορά εργασίας. Το τελευταίο ιδίως συνάδει και απο το επίπεδο του προσωπικού που απασχολείται στα ΙΕΚ, αλλά και την αποστροφή του υπουργείου στο θεσμό των ΙΕΚ μιάς και υπάρχουν και ιδιωτικά. Μια μικρή αναδρομή θα δικαιολογήσει γιατί αναφέρεται το προσωπικό των ΙΕΚ ως χαμηλής στάθμης. Τα ΙΕΚ απο την ίδρυση τους χρησιμοποιούσαν ως εκπαιδευτικό προσωπικό ανθρώπους που η πρόσληψη τους εξαρτιόταν όχι τοσο απο τα τυπικά τους προσόντα, όχι τόσο απο την συνάφεια τους με το αντικείμενο που εκλήθησαν να διδάξουν αλλά με το κατα πόσο είναι «πρόθυμοι να δουλέψουν» απλήρωτοι για χρόνια, με μισθούς πασατέμπο. Ούτως ή άλλως κανείς δεν ελέγχει πως γίνεται το μάθημα, δεν υπάρχει συγκεκριμένη ύλη, οι νεοπροσλαμβανόμενοι ρωτάνε στα τσατ ροομ μήπως βρούν κάποιον που να έχει δουλέψει στην αντίστοιχη ειδικότητα να τους πεί τι να κάνουν (μιάς και δεν έχει ιδέα απο το αντικείμενο που προσλήφθηκε να διδάξει). Αποτέλεσμα όλων αυτών ειναι τα μηδαμινά ποσοστά στις εξετάσεις πιστοποίησης. Ελάχιστοι περνάνε και αυτοί με την βάση. Ενα μεγάλο θέμα που έχει ακουστεί ειναι ότι οι ίδιοι οι διευθυντές των ΙΕΚ, θεωρούν τους σπουδαστές χαμηλού επιπέδου και σε αυτό θα συμφωνήσω απόλυτα. Ας κάνουμε μια διαπίστωση που αποτελεί προσωπικό βίωμα. Πως ενας μαθητής που ενω πέρασε σε πανεπιστήμιο δεν είχε τα χρήματα να μετακομίσει σε άλλη πόλη και στο τέλος κατέληξε σε ένα ΙΕΚ για να πάρει ένα «χαρτί»,αυτή η κίνηση δεν δείχνει άτομο χαμηλού επιπέδου? Πώς ενας μαθητής λυκείου, όταν στις πανελλαδικές περνάγανε οι πάντες με λευκές κόλες σε ένα ΤΕΙ προτίμησε να πάει σε ένα κοντινό ΙΕΚ να πάρει κρατικό δίπλωμα? Συμφωνώ απόλυτα με αυτόν τον μικρό αριθμό διευθυντών, αλλα υπάρχει και το ηθικό θέμα, πως υποβιβάζεις αυτούς που εξαιτίας τους τυρως ψωμί, δεν είναι αδικο…δεν είναι άδικο ο ίδιος ανθρωπος που περασε ΑΕΙ επειδή δεν είχε τα λεφτα να συνεχίσει πήγε σε ενα ΙΕΚ να θεωρείται χαμηλού επιπέδου..ας έχει νομίζω έγινα κατανοητός. Τα ΙΕΚ μιας και μας δίνετε βήμα και με την πεποίθηση οτι οντως δεν ειναι προσχηματικό, εχουν τα εξής προβλήματα 18 χρόνια τώρα. 1)προσωπικό το οποίο δεν προσλαμβάνεται ως θα επρεπε μέσω ΑΣΕΠ , με τυπικά προσόντα τουλάχιστον μεταπτυχιακό δίπλωμα και 10ετη προυπηρεσία στο αντικείμενο του. Η μεγάλη πλειοψηφία να έχουν ως κύριο επάγγελμα την διδασκαλία σε ΙΕΚ που αυτόματα σημαίνει μόνιμες συμβάσεις. 2)Κατάρτιση προγραμμάτων σπουδών, και όχι ωρολόγιο πρόγραμμα όπως ισχύει. 3)Επαγγελματικά δικαιώματα με την λήψη του διπλώματος, χωρίς την πιστοποίηση. Ειναι γνωστό οτι ελλείψει ελέγχου και προγραμμάτων σπουδών η ύλη της πιστοποίησης δεν συνάδιε κατα μεγάλο βαθμό με τις γνώσεις που έχει αποκομμίσει ο σπουδαστής τα δύο χρονια. Αυτο αποδυκνείεται και απο το ποσοστό που καταλήγει τελικά να παίρνει δίπλωμα. 4)Επικοινωνία της κατάρτισης με την εκπαίδευση. Τα ΙΕΚ εκτος απο τα δικαιώματα λυκείου που παρέχουν δεν έχουν και διέξοδο σε ανώτερο επίπεδο (πανεπιστημιακά ΙΕΚ), αλλα και ούτε το δικαίωμα για αναγνώριση μαθημάτων και συνέχιση σε ενα πανεπιστήμιο. 5)Η ύλη βασίζεται σε σημειώσεις τις περισσότερες φορές απο βιβλία του εμπορίου που σπάνια απαντάνε στις ερωτήσεις πιστοποίησεις. Δεν υπαρχει επίσημη βιβλιογραφία με αποτέλεσμα ο σπουδαστής να μην ξέρει τι να κάνει… Ολα αυτά έχουν ώς αποτέλεσμα, την καταστροφή της επαγγελματικής εξέλιξης κάποιου που πήρε ενα δίπλωμα ΙΕΚ και βγήκε στην αγορά εργασίας. Βέβαια παίζει και ένα μεγάλο ρόλο οτι οι σχολές τριτοβάθμιας εχουν την σύνοδο των πρυτάνεων και την οσεπ ΤΕΙ που φροντίζει για τους αποφόίτους τους ενω τα ΙΕΚ κανέναν. Το συντεχνιακό στοιχείο δρα καθοριστικά.