• Σχόλιο του χρήστη 'NIKOLAOS' | 16 Δεκεμβρίου 2015, 05:38

    Προτάσεις για την αναβάθμιση, αξιολόγηση και αναδιοργάνωση της μεταλυκειακής μη τυπικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης . Στα πλαίσια του διαλόγου για την αναβάθμιση και αναδιοργάνωση της μεταλυκειακής μη τυπικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης σας καταθέτουμε τις παρακάτω προτάσεις. • Σε κάθε περιφέρεια της χώρας θα πρέπει να υπάρξει μια αποκεντρωμένη Διεύθυνση Δια Βίου Μάθησης και Κατάρτισης. • Σύμφωνα με το εναρμονισμένο εθνικό και ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων τα Δ.ΙΕΚ ανήκουν στο επίπεδο 5 και στο επίπεδο αυτό ανήκουν και οι ανώτερες σχολές υπαξιωματικών και εξ αυτού συνάγεται ότι και τα Δ.ΙΕΚ ανήκουν στην ανώτερη στάθμη εκπαίδευσης και θα πρέπει άμεσα να μετεξελιχθούν σε Ανώτερα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης και αν όχι όλα, κάποια από το σύνολο αυτών μετά από αξιολόγηση. • Επίσης θα πρέπει άμεσα να θεσμοθετηθεί το θέμα της κινητικότητας των πιστοποιημένων αποφοίτων των Ι.Ε.Κ. σε περιφερειακά Α.Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστήμια αντίστοιχου Τομέα σπουδών. • Nα λειτουργήσουν πιλοτικά τρία Εθνικά Κολλέγια Εφαρμοσμένων Επιστημών από το ακαδημαϊκό έτος 2016-17 σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Δυτική Ελλάδα στα πλαίσια κοινωνικής ευαισθησίας και ανταγωνισμού με τα ιδιωτικά κολλέγια. • Να υπάρξει διασυνδεσιμότητα των ΙΕΚ με τα νέα Εθνικά Κολλέγια . • Να καταρτιστούν οι νέοι οδηγοί σπουδών το συντομότερο και να υπάρξει ηλεκτρονικό υλικό κατάρτισης (ηλεκτρονικό βιβλίο) ανά μάθημα και ανά ειδικότητα για τα Δ.Ι.Ε.Κ. • Για τις εργαστηριακές ώρες των τμημάτων θα πρέπει να αγοραστούν στοιχειώδεις εργαστηριακές υποδομές και συστήματα πληροφορικής και εκπαιδευτικό λογισμικό ανά ειδικότητα και στο πλαίσιο αυτό να υπάρξει ένα πολυδύναμο Ανώτερο Νομαρχιακό Δημόσιο ΙΕΚ σε κάθε πρωτεύουσα Νομού(Οικονομίες κλίμακας) • Να γίνει διαγωνισμός για νέα εργαστήρια τουλάχιστον πληροφορικής όπως και λογισμικού ειδικοτήτων. • Η πιστοποίηση του θεωρητικού μέρους αποφοίτων ΙΕΚ να γίνεται ηλεκτρονικά και εποπτευόμενη από τα Δ.ΙΕΚ και από τον ΕΟΠΠΕΠ. • Οι διπλωματούχοι Δ.ΙΕΚ επειδή πλέον δεν πληρώνουν δίδακτρα κατάρτισης θα πρέπει όταν ξεκινήσουν να εργάζονται να επιστρέφουν στο Δ.ΙΕΚ αποφοίτησης σε ειδικό λογαριασμό κονδυλίων εκπαιδευτικής υποστήριξης και εξοπλισμού ένα συμβολικό ποσό (π.χ.400 ευρώ) και να ενημερώνουν το Δ.ΙΕΚ για την φύση και σχέση εργασίας που ξεκίνησαν στα πλαίσια αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας της κατάρτισης που έλαβαν. • Στο παραπάνω πλαίσιο κάθε Δ.ΙΕΚ θα πρέπει να διαθέτει ένα ΑΦΜ ειδικού λογαριασμού κονδυλίων εκπαιδευτικής υποστήριξης , εξοπλισμού και διοργάνωσης σεμιναρίων κατάρτισης. • Η πιστοποίηση γνώσεων πληροφορικής από πιστοποιημένους φορείς να απαιτεί αναγκαστικά και την παρουσία επιτηρητή των Δ.ΙΕΚ για την εγκυρότητα του αποτελέσματος και η πληρωμή του επιτηρητή να γίνετε από τον φορέα ηλεκτρονικά με το πέρας της εξέτασης πιστοποίησης. • Πιστοποίηση γνώσεων πληροφορικής να μπορούν να κάνουν και τα Δ. Ι.Ε.Κ. και να μπορούν να οργανώσουν βραχύχρονα προγράμματα Πληροφορικής όπως οι ιδιωτικοί φορείς. • Τα Δ.ΙΕΚ να δύναται να διοργανώνουν Σεμινάρια κατάρτισης στα νέα δεδομένα της αγοράς εργασίας. • Να καθιερωθεί η παρουσία Συντονιστή-Μέντορα της Υποχρεωτικής Πρακτικής άσκησης σπουδαστών ΙΕΚ και ο τρόπος απασχόλησης και αμοιβής αναλυτικά του Επόπτη και του Συντονιστή πρακτικής άσκησης του 5ου εξαμήνου των ΙΕΚ στα πρότυπα του πρώην ΟΕΕΚ από το προσωπικό που υπηρετεί στα Δ.ΙΕΚ • Να καθιερωθεί αναλυτικά ο θεσμός του Συμβούλου σπουδών Δ.ΙΕΚ και σταδιοδρομίας που να λαμβάνει ανατροφοδότηση συγκεκριμένου βαθμού ικανοποίησης, αποφοίτων Δ.ΙΕΚ και λοιπών δομών ΔΒΜ ώστε να εστιάζει σε ουσιαστικές και υψηλής προστιθέμενης αξίας βελτιωτικές παρεμβάσεις. • Ο Διευθυντής Δ.ΙΕΚ θα πρέπει να αναπτύσσει συνέργειες με το χώρο της αγοράς εργασίας και επίσης με Πανεπιστήμια, ΑΤΕΙ, Ερευνητικά κέντρα εφαρμογής της γνώσης και άλλα αντίστοιχα ιδρύματα στο εσωτερικό και εξωτερικό. • Επίσης να προβλεφθεί ειδικό πάσο (κάρτα καταρτιζόμενου Δ.ΙΕΚ) για τα μαζικά μέσα μεταφοράς και για τους σπουδαστές των Δημοσίων ΙΕΚ. • Να προβλεφθεί η αξιολόγηση (ενιαία φόρμα αξιολόγησης) των εκπαιδευτών από τους σπουδαστές ΙΕΚ στα πρότυπα των ΑΤΕΙ και Πανεπιστημίων. • Επίσης θα πρέπει να γίνει αναλυτική περιγραφή- κωδικοποίηση του νέου κανονισμού και αναδιοργάνωση. • Να συσταθεί ένα μόνιμο Μητρώο Εκπαιδευτών (αυξημένων προσόντων και τεχνογνωσίας) Δημοσίων Ι.Ε.Κ. και δομών δια Βίου Μάθησης από τη ΓΓΔΒΜΝΓ και το ΙΝΕΔΙΒΙΜ για κάθε περιφέρεια. • Να συσταθεί ένα μητρώο συνεργαζομένων επιχειρήσεων στα πλαίσια της υποχρεωτικής πρακτικής άσκησης σπουδαστών Δ.ΙΕΚ. • Εναλλακτικά στο 5ο εξάμηνο των ΙΕΚ (πρακτικής άσκησης ή μαθητείας) να καθιερωθεί και η δεύτερη επιλογή για λήψη ΒΕΚ όπως η εκπόνηση εποπτευόμενης πρακτικής ερευνητικής πτυχιακής εργασίας. • Οι ειδικότητες στα Δ.ΙΕΚ για κάθε νέο έτος κατάρτισης να προκύπτουν το μήνα Ιούνιο κάθε έτους ή και πριν την αποχώρηση των μαθητών από το Λύκειο. • Να αναβαθμιστεί το Πληροφοριακό Σύστημα του ΙΝΕΔΙΒΙΜ για την ανάδειξη των πινάκων αξιολόγησης υποψηφίων Εκπαιδευτών Δ.ΙΕΚ (ανά ειδικότητα και μεταπτυχιακή εξειδίκευση ). • Αναβάθμιση του ιδιαίτερα χαμηλού επιδόματος θέσης ευθύνης Διευθυντών Δ.ΙΕΚ (μέσω ευρωπαϊκών πόρων που διαχειρίζεται το ΙΝΕΔΙΒΙΜ και για την πληρωμή των εκπαιδευτών Δ.ΙΕΚ.) • Χορήγηση επιδόματος ευθύνης και στους Υποδιευθυντές των Δ. ΙΕΚ • Οι Διευθυντές και Υποδιευθυντές των Δ.ΙΕΚ προαιρετικά να μπορούν να διδάξουν μαθήματα ή εργαστήρια όπως γινόταν επί ΟΕΕΚ ανάλογα με την ειδικότητα ή την μεταπτυχιακή εξειδίκευση που κατέχουν για να βελτιωθεί το χαμηλό επίπεδο του επιδόματος ευθύνης που λαμβάνουν τώρα (οι διευθυντές) και αντιστοιχεί σε επίδομα Διευθυντή Γυμνασίου.