Αρχική Πλαίσιο για την διασφάλιση της ποιότηταςΆρθρο 01:Πλαίσιο Διασφάλισης της Ποιότητας στη Δια Βίου ΜάθησηΣχόλιο του χρήστη Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία | 18 Δεκεμβρίου 2015, 12:12
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μία από τις διαστάσεις των αρχών ποιότητας στη διά βίου μάθηση είναι, σύμφωνα με το υπό διαβούλευση κείμενο, η: «7. Η διά βίου μάθηση υλοποιείται με κοινωνική υπευθυνότητα». Η διάσταση αυτή αναφέρεται σε στρατηγικές και προγράμματα που απευθύνονται σε Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες ΕΚΟ). Η χρήση του όρου Ευάλωτες Κοινωνικά Ομάδες (ΕΚΟ) θεωρούμε ότι δεν είναι δόκιμη, καθώς πρόκειται για ένα όρο-ομπρέλα που περιλαμβάνει ομάδες πληθυσμού με πολύ διαφορετικές ανάγκες. Ως εκ τούτου, προτείνουμε να δοθεί μία στοιχειώδης ανάλυση του όρου όσον αφορά τις επιμέρους ομάδες που περιλαμβάνει καθώς και τον προσδιορισμό των εκπαιδευτικών αναγκών της κάθε ομάδας, καθότι η προέλευσή τους ανάγεται σε διαφορετικά αίτια. Τα άτομα με αναπηρία όχι μόνο έχουν αναλογικά πολύ μικρότερη συμμετοχή σε σχέση με το γενικό πληθυσμό στα προγράμματα διά βίου εκπαίδευσης, αλλά και διαχρονικά η απόσταση αυτή παραμένει σταθερή. Αυτό σημαίνει ότι η διά βίου εκπαίδευση αναπαράγει αρχικές και προ υπάρχουσες ανισότητες στην εκπαίδευση. Μία από τις αιτίες της μικρής συμμετοχής είναι, μεταξύ άλλων, η έλλειψη προσβασιμότητας των εκπαιδευτικών δομών, του εκπαιδευτικού υλικού και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στο πλαίσιο της διάστασης 7 αναφέρεται ότι οι φορείς διοίκησης θα «διαμορφώνουν τα κριτήρια αδειοδότησης / πιστοποίησης των δομών λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ΕΚΟ» και ότι οι φορείς παροχής θα «τηρούν τις προδιαγραφές των δομών που σχετίζονται με τις ΕΚΟ και λαμβάνουν μέτρα πέραν των ελαχίστων απαιτούμενων». Ωστόσο, με βάση την με αρ.πρωτ.51032/ΙΑ/12-04-2013/ΥΠΑΙΘΠΑ επιστολή με θέμα: «ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ Θ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΜΟΝΟΥ ΤΟΥ Ν. 4093/2011 (ΦΕΚ Α’ 222) ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟ Ν. 4111/2013 (ΦΕΚ Α’ 18 ) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ», παρακάμπτοντας υποχρεώσεις που επιβάλλει το Σύνταγμα και οι νόμοι της χώρας, θεσπίζει ως υποχρεωτική τη δυνατότητα πρόσβασης σε άτομα με αναπηρία σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τουλάχιστον σε μία κτιριολογική μονάδα (κτήριο ή όροφο) μόνο για τους κάτωθι φορείς: - Κολλέγια - Ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ι.Ε.Κ.), - Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Δύο, αλλά όχι για τα: - Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Ένα, Ως Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία θεωρούμε ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας που γίνεται για εξειδίκευση του ορισμού της ποιότητας στη Διά Βίου Μάθηση αξιοποιώντας υφιστάμενες και θέτοντας νέες εξειδικευμένες αρχές ποιότητας, είναι επιτακτική η ανάγκη ανάκλησης της παραπάνω εγκυκλίου και έκδοση νέας που θα διασφαλίζει την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία στις υποδομές όλων των ιδιωτικών φορέων εκπαίδευσης και κατάρτισης ανεξαρτήτως είδους, επιπέδου κ.λπ. είτε αιτούν έκδοση νέας είτε επικαιροποίηση/τροποποίηση παλαιάς είτε κατέχουν εν ισχύ άδεια λειτουργίας αλλά και την προσβασιμότητα του εξοπλισμού, του εκπαιδευτικού υλικού και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Με εκτίμηση Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία