Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Ευφροσύνη | 4 Δεκεμβρίου 2009, 09:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ.Διαμαντοπούλου, σας ευχαριστούμε για την ευκαιρία που μας δίνετε να καταθέσουμε τις απόψεις μας - διαβεβαιώνοντας μας ότι θα τις διαβάσετε και με τη δικη μας κρυφή ελπίδα βέβαια να τις λάβετε υπόψην σας στις τελικές σας ρυθμίσεις. Είμαι νηπιαγωγός, ετών 39 με πολύ αγάπη για την επιστήμη μου και παρά τις αντιξοότητες ,με κέφι και διάθεση για προσφορά στο ουσιαστικό μέρος αυτής, το παιδί! Περιμένω λοιπόν καρτερικά τόσα χρόνια να δω διαδικασίες και εφαρμογές νόμων που να αφορούν στο παιδί και τις ανάγκες του.Αναρωτιέμαι μήπως όσοι καταθέτουν προτάσεις, πριν προβούν σε αυτές έπρεπε να ρίξουν μια ματιά στην εξελικτική ψυχολογία έτσι ώστε να ενημερωθούν για τις ανάγκες της κάθε ηλικίας και βάσει αυτών να κάνουν προτάσεις και να δημιουργούν νόμους που να εξυπηρετούν πρωτίστως τις ανάγκες των παιδιών.Αν όσα προτείνονται δεν καλυπτουν αυτές τις ανάγκες , τα παιδιά δεν ενστερνίζονται ,ούτε αποποδέχονται εφαρμογές που είναι κόντρα στη φύση τους και αντιδρούν σε αυτές, από την προσχολική ΄και μέχρι ακόμα την όποια ηλικία φθάσει η εκπαίδευση του καθενός( απλά οι ενήλικες είναι τόσο δυσαρεστημένοι με το σύστημα και τις δομές του που σε προγραμματα του ΙΔΕΚΕ για παράδειγμα θα αποδεχθούν συμβιβασμένοι τον μη προετοιμασμένο δάσκαλο και την κακής αισθητικής αίθουσα που τους φιλοξενεί μια και στα δικά τους χρόνια η κατάσταση δεν ήταν καλύτερη!) Έτσι τα παιδιά του νηπιαγωγείου-για να εστιάσω στο χώρο μου- αντιδρούν στον περιορισμένο χώρο,στο στρίμωγμα, στην έλλειψη υλικών(που πάντα βασίζονται στην ευγενή προσφορά των γονιών που εμπιστεύονται τα παιδιά τους στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση),στην έλλειψη βοηθητικού προσωπικού(αυτή η έρημη νηπιαγωγός σαρανταχερούσα έπρεπε να είναι για να μοιράζει υλικό,να αλλάζει το παιδί που λερώθηκε,το οποίο δεν πρόλαβε να πάει την τουαλέτα που μοιράζεται με το δημοτικό και δε βρίσκεται στο χώρο του-εκτός αν η συνείδηση της της επιτρέψει να το αφήσει λερωμένο μέχρι να έρθει η μαμά του,με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το παιδί- να ζεσταινει το φαγητό να το σερβίρει , να βοηθάει στο μάζεμα, στον ύπνο- στρωματάκια, σεντονάκια,παπουτσάκια , κλπ) ...και στην ένταση ,αντιδρά με ένταση!Ο κατάλληλα εξοπλισμένος χώρος,η ηρεμία και το οργανωμένο περιβάλλον, η παιδαγωγική ατμόσφαιρα(η οποία παρέχεται με κόπο προσωπικό από τις νηπιαγωγούς που θέλουν να είναι σύγχρονες και ενήμερες γιατι οι αποσπασματικές επιμορφώσεις-όποτε γίνονται και με τον τρόπο που γίνονται δεν επαρκούν και οι αλλαγές ακόμα και στο παιδαγωγικό πρόγραμμα γίνονται βεβιασμένα και πρόχειρα-ακόμαι και οι πανεπιστημιακοί που προωθούν τα προγράμματα στο παιδαγωγικό ινστιτούτο δε συμφωνούν,οπότε βρισκόμαστε σε συνέδρια που η αντίθετη πλευρά υποβόσκει αυτή που καθόρισε την ισχύουσα ¨'υλη"-δεν ξέρω αναλογικά πόσους υποστηρικτές έχει ο οδηγός της νηπιαγωγού που πρέπει να εφαρμόζουν οι εν ενεργεία νηπιαγωγοί και πάνω στο πόσο καλά το έχουν αποστηθίσει αξιολογούνται όσοι πρόκειται να προσληφθούν-για να μην αναφερθώ στο γεγονός ότι μόνο στον κλάδο μας ο ΑΣΕΠ δε δίνει σε όλα τα θεματα, παρά μόνο στις πολλαπλών επιλογών ερωτήσεις?...γιατί???και γιατί όχι δικαίωμα να βλέπουμε το γραπτό και να ζητάμε επανεξέταση αν χρειαστεί??και ακόμα κι αν αποδεχθούμε τη βαθμολόγηση , δεν έχουμε δικαίωμα να ξέρουμε το σωστό, για να καταλάβουμε το λάθος μας και να προσέξουμε στον επομενο διαγωνισμό? Ουφ!Τελικά είναι πολύ γεμάτη η ψυχή μας με παράπονα που δημιουργούνται από το υπάρχον σύστημα!Κι όμως σηκωνόμαστε πάλι , χαμογελάμε και υποδεχόμαστε το γονιό καταπίνοντας άγχη και αδικίες σε όποιο πόστο κι αν βρεθούμε φροντίζοντας πάντα να κάνουμε το καλυτερο δυνατό για τα παιδια αυτής της όχι μόνο τρυφερής αλλα καθοριστική ηλικίας στη ζωή του ανθρώπου!Ακόμα και από τους παιδικούς σταθμούς-από τους οποίους η προυπηρεσία δεν μοριοδοτείται όταν δίνουμε εξετάσεις λες και εκεί χάνουμε την ιδιότητα μας , αλλοιωνόμαστε και κάνουμε κάτι άλλο από αυτό που ξέρουμε να κάνουμε πολύ καλά από όποιο μετερίζι κι αν υπηρετούμε. Για να μην αναφερθούμε στις "κατηγορίες" παιδαγωγικού προσωπικού! ΠΕ Νηπιαγωγοί,ΤΕ Βρεφονηπιαγωγοί,ΔΕ Βρεφοκόμοι Παιδοκόμοι και όλοι αποκαλούμαστε νηπιαγωγοί και καλά κάνουμε!Ομως τους ΠΕ κάπως τους βλέπουν οι ΤΕ που άνοιξαν θέσεις στους παιδικούς σταθμούς-και καλώς γιατι ανανεώθηκε η παιδαγωγικός αέρας -οι ΔΕ υπηρετούν όπως ξέρουν και μπορούν ακολουθώντας τους προηγούμενους ή αναλαμβάνοντας μόνοι τους τάξεις-λόγω ελλείψεως προσωπικού-αναλαμβάνοντας επίσης και πρωτοβουλίες "επαιδευτικές".Και βέβαια η ΠΕ νηπιαγωγός να μην μπορεί να ανήκει ούτε στη ΔΟΕ(για νηπιαγωγούς που υπηρετούν στο υπουργείο Παιδείας), ούτε στον ΠΑΣΥΒΝ(το σύλλογο των ΤΕ )!!! Κατακερματισμός και αποσπασματικότητα παντού!Στα αναλυτικά προγράμματα,στις σπουδές ,στους κλάδους...Και ξεχνάμε ότι το "μαζί" είναι δύναμη!Και ότι ένας και μόνος στόχος όλων το παιδί,ο μελλοντικός δημοκρατικός,φιλελεύθερος,ενεργός πολίτης! Εφαρμόζουμε το ενιαίο διαθεματικό πλαίσιο σπουδών και με σημαία την ολιστική προσέγγιση με μεγάλη απογοήτευση διαπιστώνουμε ότι είναι κάτι που μόνο εμείς εφαρμόζουμε την τάξη μας ,ίσως αυτό να επεκτείνεται και στην προσωπική μας θεώρηση απέναντι στα πράγματα,αλλα σίγουρα και διαπιστωμένα από τα αποτελέσματα,το πολιτειακό σύστημα στο οποίο υπηρετούμε ή την αγνοεί ή δεν την ξέρει! Κι επειδή κι εμάς διαβασμένοι άνθρωποι που είναι στον κύκλο σας μας μύησαν σε αυτήν, ίσως να μπορούσαν να βοηθήσουν τους τριακόσιους στη Βουλή με κάποια σεμινάρια ουτως ώστε να μπορούσαν να στρέψουν την σκέψη τους σε μια διαδρομή άλλη από αυτή που ξέρουν και που αν την αποκαλύψουν-γιατί η ολότητα είναι εγγενές ανθρώπινο στοιχείο-ίσως οι νέες προτάσεις να εχουν άλλη αξία,γιατί αν αγγίζουν τον πληθυσμό στον οποίο απευθύνονται θα έχουν και διαχρονικότητα! Ας δούμε την Εκπαίδευση χωρίς να αγνοούμε την Παιδεία!Κι ας τη δούμε σφαιρικά, σαν "όλον"!Από τη στιγμή που ο άνθρωπος φεύγει από το σπίτι του σα μωρό που πηγαίνει στο βρεφονηπιακό σταθμό μέχρι τη στιγμη που οι φθορά του χρόνου ίσως να τον αποθαρρύνει από το ταξίδι στη γνώση! Είναι η ευκαιρία μας, είστε η ελπίδα μας! Ευχαριστώ!