Στο προϋπάρχον αλλά και στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την Έρευνα, υπήρχε και υπάρχει σαφής αναφορά στο Άρθρο 16 του Συντάγματος (βλ., π.χ. Άρθρο 1 του Ν. 4310/2014), το οποίο αφορά στην υποχρέωση της Πολιτείας να διασφαλίζει και να ενισχύει το Δημόσιο Ερευνητικό Σύστημα.
Είναι μάλλον ανεξήγητο γιατί η παρούσα Κυβέρνηση επιλέγει να αφαιρέσει την αναφορά αυτή από το παρόν ν/σ. Εάν πρόκειται περί λάθους και όχι περί σαφούς πολιτικής θέσης απεμπόλησης της σχετικής Συνταγματικής υποχρέωσης της Πολιτείας προς το Δημόσιο Ερευνητικό Σύστημα, η εν λόγω αναφορά πρέπει να προστεθεί και στο παρόν νομοσχέδιο/Άρθρο.
Δρ Μ.Θ. Στουμπούδη,
Ερευνήτρια ΕΛΚΕΘΕ
πρώην Πρόεδρος ΔΣ Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών
Στο προϋπάρχον αλλά και στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την Έρευνα, υπήρχε και υπάρχει σαφής αναφορά στο Άρθρο 16 του Συντάγματος (βλ., π.χ. Άρθρο 1 του Ν. 4310/2014), το οποίο αφορά στην υποχρέωση της Πολιτείας να διασφαλίζει και να ενισχύει το Δημόσιο Ερευνητικό Σύστημα. Είναι μάλλον ανεξήγητο γιατί η παρούσα Κυβέρνηση επιλέγει να αφαιρέσει την αναφορά αυτή από το παρόν ν/σ. Εάν πρόκειται περί λάθους και όχι περί σαφούς πολιτικής θέσης απεμπόλησης της σχετικής Συνταγματικής υποχρέωσης της Πολιτείας προς το Δημόσιο Ερευνητικό Σύστημα, η εν λόγω αναφορά πρέπει να προστεθεί και στο παρόν νομοσχέδιο/Άρθρο. Δρ Μ.Θ. Στουμπούδη, Ερευνήτρια ΕΛΚΕΘΕ πρώην Πρόεδρος ΔΣ Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών