Αρχική Ρυθμίσεις για την έρευναΆρθρο 26: Μεταβατικές και Τελικές διατάξεις για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και ΚαινοτομίαΣχόλιο του χρήστη Αθανάσιος Μαχιάς | 17 Ιανουαρίου 2016, 14:13
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1) Παρά το γεγονός ότι σε όλα τα μνημόνια οι ελληνικές κυβερνήσεις δεσμευόντουσαν ότι δεν θα κάνουν περικοπές στην έρευνα, όλο το προηγούμενο διάστημα τα ερευνητικά κέντρα έχουν χάσει μεγάλο τμήμα του δυναμικού τους. Είτε λόγω της μετακίνησης στο εξωτερικό, είτε σε άλλες θέσεις ΑΕΙ, είτε λόγω συνταξιοδότησης. Το φαινόμενο του brain drain εξ’ άλλου είναι κατά κοινή ομολογία από τις μεγαλύτερες χαίνουσες πληγές της χώρας μας. Δεν είναι δυνατόν να αναπληρώνεται αυτό το κενό με κλειστές κρίσεις. Θα πρέπει άμεσα να προκηρυχτούν τουλάχιστον 100 ανοιχτές θέσεις ερευνητών για τα Κέντρα της ΓΓΕΤ. Η πράξη αυτή είναι σύμφωνη με τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας, δημιουργεί ένα ουσιαστικό κίνητρο και προσδοκία στους νέους επιστήμονες, αντιμετωπίζει το brain drain με ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος, είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη του ερευνητικού ιστού. 2) Τα ερευνητικά κέντρα που δημιουργήθηκαν από τον προηγούμενο νόμο πρόχειρα για πελατειακές ανάγκες σε μια νύχτα, θα πρέπει να καταργηθούν ή κατ’ ελάχιστον να προβλέπεται ρητά στον νόμο ότι α) θα ενταχθούν στον ήδη υπάρχοντα ιστό και Ερευνητικά Κέντρα του Υπουργείου και της ΓΓΕΤ, ώστε να έχουν κανονικές διοικήσεις, ελέγχους και Διοικητικά Συμβούλια β) σε όσα λειτουργήσουν θα προκηρυχθούν θέσεις τουλάχιστον 5 ερευνητών σε κάθε Ινστιτούτο ώστε να λειτουργούν στοιχειωδώς και να μην είναι άδεια κελύφη 3) Η κατάργηση του ΕΣΕΤ και ο διορισμός νέου από τον Υπουργό αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς το Υπουργο-κεντρισμό του νόμου. Είναι άχρηστο γιατί απλά ο Υπουργός θα μπορούσε να δρομολογήσει τις κανονικές διαδικασίες για νέο ΕΣΕΤ. Θα μπορούσε επίσης να το έχει ήδη κάνει με βάση τον ισχύοντα νόμο. Είναι όμως και επικίνδυνο γιατί αφ’ ενός μεν "νομιμοποιεί" παρόμοιες ενέργειες του παρελθόντος, αλλά επίσης δίνει ηθικό δικαίωμα σε κάθε μέλλοντα υπουργό να κάνει το ίδιο. Οι πρακτικές αυτές ακυρώνουν τον ουσιαστικό ρόλο που καλείται να παίξει το ΕΣΕΤ