Η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών έχει κατ΄επανάληψη επισημάνει στο παρελθόν ότι υπάρχει «σύγκρουση συμφερόντων» όταν ο ίδιος φορέας (η ΓΓΕΤ εν προκειμένω) αξιολογεί και χρηματοδοτεί τα Ερευνητικά Κέντρα, οι συνέπειες της οποίας, στο σύστημα ΕΤΑΚ της χώρας, είναι και αρνητικές και ορατές εδώ και πολλά χρόνια. Αυτή η στρέβλωση δεν αποκαθίσταται στο παρόν σ/ν.
Η θεσμοθέτηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας θα έπρεπε να εισάγεται στο παρόν ν/σ με την προσθήκη νομοθετικών ρυθμίσεων (που έχουν ζητηθεί και κατά το παρελθόν από την ΕΕΕ και από τις Ομοσπονδίες της τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΠΟΣΔΕΠ και ΟΣΕΠ-ΤΕΙ) και αφορούν:
(α) στη θεσμοθέτηση «Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Έρευνας και Καινοτομίας», με την υπαγωγή του ΕΣΕΚ στο ΕΣΥΠ και τη λειτουργία του ΕΣΕΚ σε συνεργασία με τα αντίστοιχα συμβούλια εκπαίδευσης που αυτό περιλαμβάνει, και
(β) στη θεσμοθέτηση ως αρμόδιου οργάνου για τη διεξαγωγή/επίβλεψη των αξιολογήσεων στα Ερευνητικά Κέντρα, καθώς και της συλλογής και αξιοποίησης των δεδομένων που προκύπτουν από τις αξιολογήσεις αυτές, στην «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση» (ΑΔΙΠ, ν. 4009/2011), η οποία θα πρέπει να μετονομαστεί σε «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα».
Δρ Μ.Θ. Στουμπούδη,
Ερευνήτρια ΕΛΚΕΘΕ
πρώην Πρόεδρος ΔΣ Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών
Η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών έχει κατ΄επανάληψη επισημάνει στο παρελθόν ότι υπάρχει «σύγκρουση συμφερόντων» όταν ο ίδιος φορέας (η ΓΓΕΤ εν προκειμένω) αξιολογεί και χρηματοδοτεί τα Ερευνητικά Κέντρα, οι συνέπειες της οποίας, στο σύστημα ΕΤΑΚ της χώρας, είναι και αρνητικές και ορατές εδώ και πολλά χρόνια. Αυτή η στρέβλωση δεν αποκαθίσταται στο παρόν σ/ν. Η θεσμοθέτηση του Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας θα έπρεπε να εισάγεται στο παρόν ν/σ με την προσθήκη νομοθετικών ρυθμίσεων (που έχουν ζητηθεί και κατά το παρελθόν από την ΕΕΕ και από τις Ομοσπονδίες της τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ΠΟΣΔΕΠ και ΟΣΕΠ-ΤΕΙ) και αφορούν: (α) στη θεσμοθέτηση «Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Έρευνας και Καινοτομίας», με την υπαγωγή του ΕΣΕΚ στο ΕΣΥΠ και τη λειτουργία του ΕΣΕΚ σε συνεργασία με τα αντίστοιχα συμβούλια εκπαίδευσης που αυτό περιλαμβάνει, και (β) στη θεσμοθέτηση ως αρμόδιου οργάνου για τη διεξαγωγή/επίβλεψη των αξιολογήσεων στα Ερευνητικά Κέντρα, καθώς και της συλλογής και αξιοποίησης των δεδομένων που προκύπτουν από τις αξιολογήσεις αυτές, στην «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση» (ΑΔΙΠ, ν. 4009/2011), η οποία θα πρέπει να μετονομαστεί σε «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα». Δρ Μ.Θ. Στουμπούδη, Ερευνήτρια ΕΛΚΕΘΕ πρώην Πρόεδρος ΔΣ Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών