Ενώ το ΣΥΡΙΖΑ πριν γίνει Κυβέρνηση υποσχόταν στην ερευνητική κοινότητα ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟ στη διοίκηση των Ερευνητικών Κέντρων (ο οποίος δεν προωθήθηκε ουδόλως με τον Ν. 4310/2014, σε σχέση με το προϋπάρχον θεσμικό πλαίσιο) και ενώ η σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ επιδιώκει να νομοθετήσει για τον περαιτέρω εκδημοκρατισμό της διοίκησης στα ΑΕΙ, αντιθέτως, το παρόν σ/ν δεν περιλαμβάνει καμία ρύθμιση προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά περιέχει και επιπρόσθετες αντιδημοκρατικές, ή ασαφείς / μη εφαρμόσιμες άμεσα ρυθμίσεις (όπως αυτή της παραγράφου 7.10.β βάσει της οποίας "Το σύνολο του ερευνητικού προσωπικού του ερευνητικού κέντρου ή του Ινστιτούτου, το αργότερο εντός ενός (1) μηνός από τη λήξη υποβολής των υποψηφιοτήτων για τη θέση Διευθυντή Ερευνητικού Κέντρου ή Κεντρικής Διεύθυνσης ΕΚ ή Ινστιτούτου ΕΚ, ορίζει δύο (2) μέλη με τους αναπληρωτές τους...").
Για αυτό, η τροπολόγηση του παρόντος Άρθρου κρίνεται επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ.
Η κοινότητα των Ερευνητών συνθέσει από χρόνια συνολική πρόταση επί της θεσμοθέτησης του εκδημοκρατισμού της διοίκησης των ΕΚ (βλ. αντίστοιχα κείμενα της ΕΕΕ στο http://www.eee-researchers.gr/, με το πιο πρόσφατο να βρίσκεται στο http://www.eee-researchers.gr/wp-content/uploads/2016/01/EEE_EX_487_Theseis-epi-tou-SN-EREYNAS_Jan2016.pdf), τις οποίες η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ θα πρέπει να λάβει επιτέλους σοβαρά υπόψη.
Δρ Μ.Θ. Στουμπούδη,
Ερευνήτρια ΕΛΚΕΘΕ
πρώην Πρόεδρος ΔΣ Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών
Ενώ το ΣΥΡΙΖΑ πριν γίνει Κυβέρνηση υποσχόταν στην ερευνητική κοινότητα ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟ στη διοίκηση των Ερευνητικών Κέντρων (ο οποίος δεν προωθήθηκε ουδόλως με τον Ν. 4310/2014, σε σχέση με το προϋπάρχον θεσμικό πλαίσιο) και ενώ η σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ επιδιώκει να νομοθετήσει για τον περαιτέρω εκδημοκρατισμό της διοίκησης στα ΑΕΙ, αντιθέτως, το παρόν σ/ν δεν περιλαμβάνει καμία ρύθμιση προς την κατεύθυνση αυτή, αλλά περιέχει και επιπρόσθετες αντιδημοκρατικές, ή ασαφείς / μη εφαρμόσιμες άμεσα ρυθμίσεις (όπως αυτή της παραγράφου 7.10.β βάσει της οποίας "Το σύνολο του ερευνητικού προσωπικού του ερευνητικού κέντρου ή του Ινστιτούτου, το αργότερο εντός ενός (1) μηνός από τη λήξη υποβολής των υποψηφιοτήτων για τη θέση Διευθυντή Ερευνητικού Κέντρου ή Κεντρικής Διεύθυνσης ΕΚ ή Ινστιτούτου ΕΚ, ορίζει δύο (2) μέλη με τους αναπληρωτές τους..."). Για αυτό, η τροπολόγηση του παρόντος Άρθρου κρίνεται επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ. Η κοινότητα των Ερευνητών συνθέσει από χρόνια συνολική πρόταση επί της θεσμοθέτησης του εκδημοκρατισμού της διοίκησης των ΕΚ (βλ. αντίστοιχα κείμενα της ΕΕΕ στο http://www.eee-researchers.gr/, με το πιο πρόσφατο να βρίσκεται στο http://www.eee-researchers.gr/wp-content/uploads/2016/01/EEE_EX_487_Theseis-epi-tou-SN-EREYNAS_Jan2016.pdf), τις οποίες η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΕΘ θα πρέπει να λάβει επιτέλους σοβαρά υπόψη. Δρ Μ.Θ. Στουμπούδη, Ερευνήτρια ΕΛΚΕΘΕ πρώην Πρόεδρος ΔΣ Ένωσης Ελλήνων Ερευνητών