Ενώ οι γενικές διατάξεις του νόμου και τα όσα περιέχονται ειδικά στο άρθρο 12 είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, δημιουργείται σοβαρό κενό και θέματα ισονομίας και ίσης μεταχείρισης από το γεγονός ότι στον κατάλογο των Ερευνητικών Κέντρων - Ινστιτούτων κτλ δεν περιλαμβάνονται όλοι οι αντίστοιχοι φορείς και ειδικά αυτοί που δεν εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα ΕΠΙ, πολλά από τα οποία έχουν μέγεθος και οργάνωση αντίστοιχη των Φορέων της ΓΓΕΤ ειδικά σε θέματα προσωπικού. Τέτοιο παράδειγμα μεταξύ των ΕΠΙ είναι το ΕΠΙΣΕΥ που σταθερά παραμένει στους 20 μεγαλύτερους από πλευράς χρηματοδότησης οργανισμούς στην ΕΕ στους νευραλγικούς τομείς που καλύπτουν την Επιστήμη του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού ΗΥ, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί πλήρη δομή εκλεγμένων Ερευνητών κατά τα πρότυπα των αντίστοιχων Ερευνητικών Φορέων της ΓΓΕΤ.
Η συμπερίληψη τους στον εν λόγω κατάλογο του άρθρου 12 μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη τους μέσα σε συγκεκριμένο πλαίσιο και στην ευρύτερη ανάπτυξη της ¨έρευνας στη χώρα μας. Ακόμη και αν είναι κατανοητό ότι σε θέματα διοίκησης και διαδικασιών μπορεί να υπάρχουν κάποιες διαφορές αυτό δεν πρέπει να ισχύει σε θέματα προσωπικού, θεσμικών δυνατοτήτων και επιστημονικών/ερευνητικών δυνατοτήτων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στον προηγούμενο νόμο τα ΕΠΙ υπήρχαν στον σχετικό κατάλογο, στο παρών άρθρο 12 έχουν αφαιρεθεί για ακατανόητο λόγο και ελπίζω από απλή αμέλεια. Είμαι σίγουρος ότι να δείτε το θέμα θα κατανοείσετε τα προβλήματα και τις αδικίες που δημιουργούνται και θα προχωρήσετε στη διόρθωση του για όλους τους φορείς που δεν συμπεριλαμβάνονται.
Με εκτίμηση
Άγγελος Αμδίτης
Διευθυντής Ερευνών (Ερευνητής Α)
Πρόεδρος Συλλόγου Ερευνητών ΕΠΙΣΕΥ
ΕΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ
Ενώ οι γενικές διατάξεις του νόμου και τα όσα περιέχονται ειδικά στο άρθρο 12 είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, δημιουργείται σοβαρό κενό και θέματα ισονομίας και ίσης μεταχείρισης από το γεγονός ότι στον κατάλογο των Ερευνητικών Κέντρων - Ινστιτούτων κτλ δεν περιλαμβάνονται όλοι οι αντίστοιχοι φορείς και ειδικά αυτοί που δεν εποπτεύονται από τη ΓΓΕΤ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα ΕΠΙ, πολλά από τα οποία έχουν μέγεθος και οργάνωση αντίστοιχη των Φορέων της ΓΓΕΤ ειδικά σε θέματα προσωπικού. Τέτοιο παράδειγμα μεταξύ των ΕΠΙ είναι το ΕΠΙΣΕΥ που σταθερά παραμένει στους 20 μεγαλύτερους από πλευράς χρηματοδότησης οργανισμούς στην ΕΕ στους νευραλγικούς τομείς που καλύπτουν την Επιστήμη του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και Μηχανικού ΗΥ, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί πλήρη δομή εκλεγμένων Ερευνητών κατά τα πρότυπα των αντίστοιχων Ερευνητικών Φορέων της ΓΓΕΤ. Η συμπερίληψη τους στον εν λόγω κατάλογο του άρθρου 12 μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη τους μέσα σε συγκεκριμένο πλαίσιο και στην ευρύτερη ανάπτυξη της ¨έρευνας στη χώρα μας. Ακόμη και αν είναι κατανοητό ότι σε θέματα διοίκησης και διαδικασιών μπορεί να υπάρχουν κάποιες διαφορές αυτό δεν πρέπει να ισχύει σε θέματα προσωπικού, θεσμικών δυνατοτήτων και επιστημονικών/ερευνητικών δυνατοτήτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στον προηγούμενο νόμο τα ΕΠΙ υπήρχαν στον σχετικό κατάλογο, στο παρών άρθρο 12 έχουν αφαιρεθεί για ακατανόητο λόγο και ελπίζω από απλή αμέλεια. Είμαι σίγουρος ότι να δείτε το θέμα θα κατανοείσετε τα προβλήματα και τις αδικίες που δημιουργούνται και θα προχωρήσετε στη διόρθωση του για όλους τους φορείς που δεν συμπεριλαμβάνονται. Με εκτίμηση Άγγελος Αμδίτης Διευθυντής Ερευνών (Ερευνητής Α) Πρόεδρος Συλλόγου Ερευνητών ΕΠΙΣΕΥ ΕΠΙΣΕΥ/ΕΜΠ