Άρθρο 13 - Τροποποίηση άρθρου 15 ν.4310/2014
Παράγραφος 6
Η τροπολογία στην προσπάθειά της να προβλέψει το ενδεχόμενο παραίτησης ή έλλειψης του Διευθυντή του ΕΚ ή της Κεντρικής Διοίκησης προτείνει την επιλογή ενός εκ των Διευθυντών Ινστιτούτων για την άσκηση των καθηκόντων με ομόφωνη απόφαση. Αν δεν υπάρχει ομοφωνία τότε η επιλογή γίνεται απευθείας από τον Αναπληρωτή Υπουργό. Είναι εμφανές ότι η διάταξη αυτή δεν προάγει τη δημοκρατική διαδικασία και θα πρέπει να επανεξεταστεί. Επίσης θα πρέπει να οριστεί και ένα μέγιστο χρονικό διάστημα που δύναται να αντικαθίσταται ο Πρόεδρος από τον Αντιπρόεδρο, καθώς επίσης θα πρέπει να θεσμοθετηθεί και η διαδικασία εκλογής του τελευταίου, από τη στιγμή που ενδέχεται να αναλάβει καθήκοντα Προέδρου για μεγάλο διάστημα.
Αν ο Διευθυντής ελλείπει για μεγάλο διάστημα ουσιαστικά το Ερευνητικό Κέντρο είναι ακέφαλο και διοικείται από μέλη τα οποία δεν έχουν εκλεγεί για την θέση αυτή! Προτείνουμε να προστεθεί το ακόλουθο «...και για μέγιστο χρονικό διάστημα δύο ετών».
Άρθρο 13 - Τροποποίηση άρθρου 15 ν.4310/2014 Παράγραφος 6 Η τροπολογία στην προσπάθειά της να προβλέψει το ενδεχόμενο παραίτησης ή έλλειψης του Διευθυντή του ΕΚ ή της Κεντρικής Διοίκησης προτείνει την επιλογή ενός εκ των Διευθυντών Ινστιτούτων για την άσκηση των καθηκόντων με ομόφωνη απόφαση. Αν δεν υπάρχει ομοφωνία τότε η επιλογή γίνεται απευθείας από τον Αναπληρωτή Υπουργό. Είναι εμφανές ότι η διάταξη αυτή δεν προάγει τη δημοκρατική διαδικασία και θα πρέπει να επανεξεταστεί. Επίσης θα πρέπει να οριστεί και ένα μέγιστο χρονικό διάστημα που δύναται να αντικαθίσταται ο Πρόεδρος από τον Αντιπρόεδρο, καθώς επίσης θα πρέπει να θεσμοθετηθεί και η διαδικασία εκλογής του τελευταίου, από τη στιγμή που ενδέχεται να αναλάβει καθήκοντα Προέδρου για μεγάλο διάστημα. Αν ο Διευθυντής ελλείπει για μεγάλο διάστημα ουσιαστικά το Ερευνητικό Κέντρο είναι ακέφαλο και διοικείται από μέλη τα οποία δεν έχουν εκλεγεί για την θέση αυτή! Προτείνουμε να προστεθεί το ακόλουθο «...και για μέγιστο χρονικό διάστημα δύο ετών».