Άρθρο 15 - Τροποποίηση άρθρου 17 ν.4310/2014
Παράγραφος 2
Το Επιστημονικό Συμβούλιο Ινστιτούτου (ΕΣΙ) θα πρέπει να παραμείνει και να ενισχυθεί περαιτέρω έχοντας ελεγκτικές αρμοδιότητες και όσον αφορά την έγκριση του ετήσιου επιστημονικού και οικονομικού απολογισμού (ο τελευταίος δεν αναφέρεται πουθενά ενώ θα έπρεπε να προβλέπεται) του Ινστιτούτου. Δεν είναι δυνατόν στις εποχές που απαιτείται διαφάνεια και λογοδοσία ο Διευθυντής ενός Ινστιτούτου να ασκεί μόνος του την εξουσία χωρίς ουσιαστικό έλεγχο, από ένα συμβουλευτικό όργανο όπως είναι το ΕΣΙ. Το ΕΣΙ ήταν μια ουσιαστική βελτίωση που έφερε ο Ν. 4310 και δεν υπάρχει καμία έστω και λογικοφανής ερμηνεία για την προσπάθεια να επιστρέψουμε 20 χρόνια πίσω στον Ν. 1514. Θα πρέπει να φύγει όλο το άρθρο 28 και να παραμείνει το ΕΣΙ όπως ξεκάθαρα ορίζεται στον Ν. 4310. Επιπρόσθετα προτείνουμε να διευρυνθούν οι αρμοδιότητές του.
- Θεωρούμε αναγκαίο τα 2 από τα 5 μέλη των ΕΣΙ να είναι ερευνητές, ώστε να εξασφαλίζεται η εκπροσώπηση των ερευνητών στο όργανο.
- Επίσης η πλειοψηφία και μόνο του συνόλου των μελών του θα πρέπει να είναι ικανή να παραπέμψει ένα θέμα στο ΔΣ παρουσία φυσικά του διαφωνούντος.
- Τέλος, το όφελος από την παρουσία παρατηρητή από το τεχνικό προσωπικό δεν είναι προφανές, τη στιγμή που είναι δυνατή η πρόσκληση του εκάστοτε σχετικού με το θέμα τεχνικού (και όχι ενός γενικού εκπροσώπου) σε όποια συνεδρίαση κριθεί αναγκαίο και όχι σε μόνιμη βάση. Άλλωστε υπάρχει πλήρης εκπροσώπηση του τεχνικού προσωπικού στο ΔΣ.
Προτεινόμενες αλλαγές
————————————
Ν. 4310/2014 - Άρθρο 17, Παρ. 2. Θεωρούμε αναγκαίο τα 2 από τα 5 μέλη των ΕΣΙ να είναι ερευνητές, ώστε να εξασφαλίζεται η εκπροσώπηση των ερευνητών στο όργανο.
Προσθήκη: «Στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του ο διευθυντής ινστιτούτου επικουρείται από Επιστημονικό Συμβούλιο Ινστιτούτου (ΕΣΙ) το οποίο αποτελείται από τρία (3) έως πέντε (5) μέλη (συμπεριλαμβανομένου του διευθυντή του), εκ των οποίων τουλάχιστον δύο (2) είναι ερευνητές Α΄ ή Β΄ βαθμίδας του αντίστοιχου ινστιτούτου, ενώ τα υπόλοιπα μέλη μπορεί να είναι καθηγητές Α΄ ή Β΄ βαθμίδας ΑΕΙ, που είναι υπεύθυνοι εγκεκριμένων προγραμμάτων ή έργων και για όσο διάστημα διαρκούν τα έργα τους, σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό του ερευνητικού κέντρου.»
Ν. 4310/2014 - Άρθρο 17, Παρ.4 και 5. Το ΕΣΙ θα πρέπει να έχει ελεγκτικό ρόλο σε κρίσιμες αποφάσεις συμπεριλαμβανομένου και του οικονομικού (προϋπολογισμός) και επιστημονικού απολογισμού του Ινστιτούτου, αλλά και στον ορισμό νέων συνεργαζόμενων μελών ΔΕΠ .
Διόρθωση (Παρ. 4): «β) Η παρακολούθηση του ερευνητικού, τεχνολογικού, οικονομικού και αναπτυξιακού προγράμματος του ινστιτούτου, η συμβολή στη διαμόρφωση της στρατηγικής, του οργανογράμματος και της πολιτικής του ανθρώπινου δυναμικού.»
Προσθήκη (Παρ. 5): "ε) η έγκριση του ετήσιου επιστημονικού και οικονομικού απολογισμού, στ) Ο ορισμός νέων συνεργαζόμενων μελών ΔΕΠ με το Ινστιτούτο.»
Ν. 4310/2014 - Άρθρο 17, Παρ.6. - Διόρθωση: «Σε περίπτωση διαφωνίας του διευθυντή ινστιτούτου με γνώμη των μελών του ΕΣΙ, η οποία συγκεντρώνει πλειοψηφία τουλάχιστον τριών τετάρτων [3/4] την πλειοψηφία του συνόλου των μελών του ΕΣΙ ο Διευθυντής υποχρεούται να υποβάλει το θέμα στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ερευνητικού Κέντρου για την άρση της διαφωνίας, παρουσία ενός από τα διαφωνούντα Μέλη του ΕΣΙ.»
Άρθρο 15 - Τροποποίηση άρθρου 17 ν.4310/2014 Παράγραφος 2 Το Επιστημονικό Συμβούλιο Ινστιτούτου (ΕΣΙ) θα πρέπει να παραμείνει και να ενισχυθεί περαιτέρω έχοντας ελεγκτικές αρμοδιότητες και όσον αφορά την έγκριση του ετήσιου επιστημονικού και οικονομικού απολογισμού (ο τελευταίος δεν αναφέρεται πουθενά ενώ θα έπρεπε να προβλέπεται) του Ινστιτούτου. Δεν είναι δυνατόν στις εποχές που απαιτείται διαφάνεια και λογοδοσία ο Διευθυντής ενός Ινστιτούτου να ασκεί μόνος του την εξουσία χωρίς ουσιαστικό έλεγχο, από ένα συμβουλευτικό όργανο όπως είναι το ΕΣΙ. Το ΕΣΙ ήταν μια ουσιαστική βελτίωση που έφερε ο Ν. 4310 και δεν υπάρχει καμία έστω και λογικοφανής ερμηνεία για την προσπάθεια να επιστρέψουμε 20 χρόνια πίσω στον Ν. 1514. Θα πρέπει να φύγει όλο το άρθρο 28 και να παραμείνει το ΕΣΙ όπως ξεκάθαρα ορίζεται στον Ν. 4310. Επιπρόσθετα προτείνουμε να διευρυνθούν οι αρμοδιότητές του. - Θεωρούμε αναγκαίο τα 2 από τα 5 μέλη των ΕΣΙ να είναι ερευνητές, ώστε να εξασφαλίζεται η εκπροσώπηση των ερευνητών στο όργανο. - Επίσης η πλειοψηφία και μόνο του συνόλου των μελών του θα πρέπει να είναι ικανή να παραπέμψει ένα θέμα στο ΔΣ παρουσία φυσικά του διαφωνούντος. - Τέλος, το όφελος από την παρουσία παρατηρητή από το τεχνικό προσωπικό δεν είναι προφανές, τη στιγμή που είναι δυνατή η πρόσκληση του εκάστοτε σχετικού με το θέμα τεχνικού (και όχι ενός γενικού εκπροσώπου) σε όποια συνεδρίαση κριθεί αναγκαίο και όχι σε μόνιμη βάση. Άλλωστε υπάρχει πλήρης εκπροσώπηση του τεχνικού προσωπικού στο ΔΣ. Προτεινόμενες αλλαγές ———————————— Ν. 4310/2014 - Άρθρο 17, Παρ. 2. Θεωρούμε αναγκαίο τα 2 από τα 5 μέλη των ΕΣΙ να είναι ερευνητές, ώστε να εξασφαλίζεται η εκπροσώπηση των ερευνητών στο όργανο. Προσθήκη: «Στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του ο διευθυντής ινστιτούτου επικουρείται από Επιστημονικό Συμβούλιο Ινστιτούτου (ΕΣΙ) το οποίο αποτελείται από τρία (3) έως πέντε (5) μέλη (συμπεριλαμβανομένου του διευθυντή του), εκ των οποίων τουλάχιστον δύο (2) είναι ερευνητές Α΄ ή Β΄ βαθμίδας του αντίστοιχου ινστιτούτου, ενώ τα υπόλοιπα μέλη μπορεί να είναι καθηγητές Α΄ ή Β΄ βαθμίδας ΑΕΙ, που είναι υπεύθυνοι εγκεκριμένων προγραμμάτων ή έργων και για όσο διάστημα διαρκούν τα έργα τους, σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό του ερευνητικού κέντρου.» Ν. 4310/2014 - Άρθρο 17, Παρ.4 και 5. Το ΕΣΙ θα πρέπει να έχει ελεγκτικό ρόλο σε κρίσιμες αποφάσεις συμπεριλαμβανομένου και του οικονομικού (προϋπολογισμός) και επιστημονικού απολογισμού του Ινστιτούτου, αλλά και στον ορισμό νέων συνεργαζόμενων μελών ΔΕΠ . Διόρθωση (Παρ. 4): «β) Η παρακολούθηση του ερευνητικού, τεχνολογικού, οικονομικού και αναπτυξιακού προγράμματος του ινστιτούτου, η συμβολή στη διαμόρφωση της στρατηγικής, του οργανογράμματος και της πολιτικής του ανθρώπινου δυναμικού.» Προσθήκη (Παρ. 5): "ε) η έγκριση του ετήσιου επιστημονικού και οικονομικού απολογισμού, στ) Ο ορισμός νέων συνεργαζόμενων μελών ΔΕΠ με το Ινστιτούτο.» Ν. 4310/2014 - Άρθρο 17, Παρ.6. - Διόρθωση: «Σε περίπτωση διαφωνίας του διευθυντή ινστιτούτου με γνώμη των μελών του ΕΣΙ, η οποία συγκεντρώνει πλειοψηφία τουλάχιστον τριών τετάρτων [3/4] την πλειοψηφία του συνόλου των μελών του ΕΣΙ ο Διευθυντής υποχρεούται να υποβάλει το θέμα στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ερευνητικού Κέντρου για την άρση της διαφωνίας, παρουσία ενός από τα διαφωνούντα Μέλη του ΕΣΙ.»