- Στην περίπτωση του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών το οποίο αποτελείται από ένα Ινστιτούτο, το πρώτο εδάφιο (15) της παραγράφου 6 του άρθρου 15 ν.4310/2014, δεν προβλέπει, σε περίπτωση σοβαρού κωλύματος του Διευθυντή Ερευνητικού Κέντρου ή Διευθυντή της Κεντρικής Διεύθυνσης ΕΚ, μέριμνα για αναπλήρωσή του. Προκειμένου να αποφευχθεί το κενό διοίκησης σε μια τέτοια περίπτωση, προτείνουμε στο εν λόγω εδάφιο να προστεθεί ότι, «Σε Ερευνητικά Κέντρα με ένα Ινστιτούτο, αν προκύψει απρόοπτο ή σοβαρό κώλυμα άσκησης καθηκόντων του Διευθυντή Ερευνητικού Κέντρου ή Διευθυντή της Κεντρικής Διεύθυνσης ΕΚ και Προέδρου του ΔΣ, τότε τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ του Ινστιτούτου, με ομόφωνη απόφασή τους, εισηγούνται στην εποπτεύουσα αρχή του Υπουργείου Παιδείας, ως Πρόεδρο του ΔΣ και διευθύνοντα του ΕΚ ή της Κεντρικής Διεύθυνσης του Ινστιτούτου του Ερευνητικού Κέντρου, έναν εκ των τριών αρχαιοτέρων ερευνητών Α’ βαθμίδας του Ινστιτούτου. Σε περίπτωση έλλειψης ερευνητή Α’ Βαθμίδας, η εισήγηση ν’ αφορά έναν εκ των τριών αρχαιοτέρων ερευνητών Β΄ βαθμίδας του Ινστιτούτου.
Επίσης ως προς την παράγραφο 16 η οποία προστίθεται στο παρόν σχέδιο νόμου και αφορά ΕΚ που διαθέτουν ένα μόνο ινστιτούτο και ειδικότερα το ΕΚΚΕ το μοναδικό ΝΠΔΔ που υπέστη την ανώτερη δυνατή εσωτερική συγχώνευση (από 3 ινστιτούτα σε 1) σχολιάζουμε τα ακόλουθα: Το σχέδιο νόμου συντηρεί τη διαφοροποίηση ενός μόνο ΕΚ -ΝΠΔΔ έναντι των υπολοίπων και σχεδιάζει το μέλλον της λειτουργίας του στη βάση περιπτωσιολογίας. Έτσι, δεν προβλέπεται η ενσωμάτωση του ΕΚΚΕ στον κανόνα (η λειτουργία του με δύο τουλάχιστον ινστιτούτα) αλλά η λειτουργία του φορέα κατ’ εξαίρεση των υπολοίπων και μάλιστα με την πρόβλεψη συμμετοχής στο ΔΣ του Κέντρου ενός μέλους διορισμένου από τον Αναπληρωτή Υπουργό Έρευνας, Παιδείας& θρησκευμάτων. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν επιλύει τα προβλήματα που έχουν διατυπωθεί από το ΕΚΚΕ αναφορικά με τις αναπόφευκτες διοικητικές δυσλειτουργίες (π.χ. ταύτιση του Διευθυντή ΕΚ και του Διευθυντή Ινστιτούτου σε ένα πρόσωπο) αλλά συντηρεί τη διακριτή θεσμική οργάνωση ενός μόνο Κέντρου έναντι των υπολοίπων.
ΘΕΣΗ του Συλλόγου είναι η δημιουργία δεύτερου ινστιτούτου και σε ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ η άμεση θέσπιση και προκήρυξη Διευθυντή Ινστιτούτου για την επίλυση- μεταξύ άλλων- και των θεσμικών δυσλειτουργιών του ΔΣ του ΕΚΚΕ.
- Στην περίπτωση του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών το οποίο αποτελείται από ένα Ινστιτούτο, το πρώτο εδάφιο (15) της παραγράφου 6 του άρθρου 15 ν.4310/2014, δεν προβλέπει, σε περίπτωση σοβαρού κωλύματος του Διευθυντή Ερευνητικού Κέντρου ή Διευθυντή της Κεντρικής Διεύθυνσης ΕΚ, μέριμνα για αναπλήρωσή του. Προκειμένου να αποφευχθεί το κενό διοίκησης σε μια τέτοια περίπτωση, προτείνουμε στο εν λόγω εδάφιο να προστεθεί ότι, «Σε Ερευνητικά Κέντρα με ένα Ινστιτούτο, αν προκύψει απρόοπτο ή σοβαρό κώλυμα άσκησης καθηκόντων του Διευθυντή Ερευνητικού Κέντρου ή Διευθυντή της Κεντρικής Διεύθυνσης ΕΚ και Προέδρου του ΔΣ, τότε τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ του Ινστιτούτου, με ομόφωνη απόφασή τους, εισηγούνται στην εποπτεύουσα αρχή του Υπουργείου Παιδείας, ως Πρόεδρο του ΔΣ και διευθύνοντα του ΕΚ ή της Κεντρικής Διεύθυνσης του Ινστιτούτου του Ερευνητικού Κέντρου, έναν εκ των τριών αρχαιοτέρων ερευνητών Α’ βαθμίδας του Ινστιτούτου. Σε περίπτωση έλλειψης ερευνητή Α’ Βαθμίδας, η εισήγηση ν’ αφορά έναν εκ των τριών αρχαιοτέρων ερευνητών Β΄ βαθμίδας του Ινστιτούτου. Επίσης ως προς την παράγραφο 16 η οποία προστίθεται στο παρόν σχέδιο νόμου και αφορά ΕΚ που διαθέτουν ένα μόνο ινστιτούτο και ειδικότερα το ΕΚΚΕ το μοναδικό ΝΠΔΔ που υπέστη την ανώτερη δυνατή εσωτερική συγχώνευση (από 3 ινστιτούτα σε 1) σχολιάζουμε τα ακόλουθα: Το σχέδιο νόμου συντηρεί τη διαφοροποίηση ενός μόνο ΕΚ -ΝΠΔΔ έναντι των υπολοίπων και σχεδιάζει το μέλλον της λειτουργίας του στη βάση περιπτωσιολογίας. Έτσι, δεν προβλέπεται η ενσωμάτωση του ΕΚΚΕ στον κανόνα (η λειτουργία του με δύο τουλάχιστον ινστιτούτα) αλλά η λειτουργία του φορέα κατ’ εξαίρεση των υπολοίπων και μάλιστα με την πρόβλεψη συμμετοχής στο ΔΣ του Κέντρου ενός μέλους διορισμένου από τον Αναπληρωτή Υπουργό Έρευνας, Παιδείας& θρησκευμάτων. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν επιλύει τα προβλήματα που έχουν διατυπωθεί από το ΕΚΚΕ αναφορικά με τις αναπόφευκτες διοικητικές δυσλειτουργίες (π.χ. ταύτιση του Διευθυντή ΕΚ και του Διευθυντή Ινστιτούτου σε ένα πρόσωπο) αλλά συντηρεί τη διακριτή θεσμική οργάνωση ενός μόνο Κέντρου έναντι των υπολοίπων. ΘΕΣΗ του Συλλόγου είναι η δημιουργία δεύτερου ινστιτούτου και σε ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ η άμεση θέσπιση και προκήρυξη Διευθυντή Ινστιτούτου για την επίλυση- μεταξύ άλλων- και των θεσμικών δυσλειτουργιών του ΔΣ του ΕΚΚΕ.