Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Μιχάλης Παρασκευάς | 4 Δεκεμβρίου 2009, 10:14
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία. Μιλώ ως γονέας δύο παιδιών (δημοτικό και γυμνάσιο). Η φωνή των γονέων δεν έχει ακουστεί, αν και με τους φόρους μας είμαστε οι χρηματοδότες του εκπαιδευτικού συστήματος. Μερικές διαπιστώσεις/προτάσεις: 1. Το εκπαιδευτικό σύστημα (όλων των βαθμίδων) ΔΕΝ διαθέτει μηχανισμούς ελέγχου ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. Επομένως δεν αξιολογείται το παραγώμενο έργο και η αποτελεσματικότητα των δαπανών. Στα 7 δις ευρώ ετησίως της δημόσιας δαπάνης προσθέστε 4 δις ευρώ ετησίως που πληρώνουν οι οικογένειες. Σύνολο 11 δις ευρώ χωρίς έλεγχο ποιότητας !!! Γιατί οι οικογένειες προτιμούν τα φροντιστήρια; Μήπως παράγουν πιό ποιοτικό έργο από τα σχολεία; Αν ως κοινωνία το δεχόμαστε αυτό, τότε γιατί να πληρώνουμε φόρους για τη Δημόσια Εκπαίδευση; ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: α) Να καθιερωθεί ΑΜΕΣΑ η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, σε ΟΛΕΣ τις βαθμίδες και σε ΚΑΘΕ επίπεδο. Να αξιολογούνται οι ΠΑΝΤΕΣ. Το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση στην οποία να συμμετέχει η ΚΟΙΝΩΝΙΑ (και όχι μόνο οι επαγγελματικές κάστες όπως συμβαίνει εδώ). β) Η επιλογή των εκπαιδευτικών δεν μπορεί πλέον να γίνεται με κριτήριο την αρχαιότητα (επετηρίδα). Να αντιληφθούν ορισμένοι εκπαιδευτικοί ότι ο διορισμός τους δεν είναι ένα δώρο που τους οφείλει η κοινωνία, αλλά αυτό που οφείλουν αυτοί να δώσουν στην κοινωνία. Να θεσμοθετηθεί σύστημα εξετάσεων μέσω ΑΣΕΠ, με βραχυπρόθεσμες μεταβατικές διατάξεις για όσους υπηρετούν σήμερα ως ωρομίσθιοι ή αναπληρωτές. Συμφωνώ με τον θεσμό του δόκιμου εκπαιδευτικού. Δεν είναι όλοι συλλήβδην κατάλληλοι. 2. Η αναλογία μαθητών/εκπαιδευτικό στη χώρα μας είναι η χαμηλότερη (άρα η καλύτερη) στην Ευρώπη. Ωστόσο, υπάρχουν κενά σε πολλά σχολεία. Λόγοι: (α) Μεγάλο πλήθος αποσπασμένων εκπαιδευτικών, (β) Κακή διαχείριση προσωπικού (αλλού πλεονάζει, αλλού λείπει). Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα διοίκησης. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ: α) Να γίνονται έκτακτοι έλεγχοι στα σχολεία αν είναι παρόντες όλοι οι εκπαιδευτικοί που δηλώνονται στο σχολείο και αν τηρούν το ωράριό τους. β) Να μειωθεί το πλήθος των εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις. γ) Να δημιουργηθεί Σχολή Διοίκησης Εκπαίδευσης από την οποία πρέπει να αποφοιτούν όσοι επιθυμούν να διεκδικήσουν διοικητική θέση (δ/ντες σχολείων, γραφείων, κλπ). δ) Οι θέσεις στελεχών να είναι με θητεία και να προκηρύσσονται με ανοικτές διαδικασίες. Τα στελέχη να αξιολογούνται για το έργο τους. Στην επιλογή στελεχών να έχουν λόγο και οι Σύλλογοι Γονέων. 3. Υπάρχει απώλεια εκπαιδευτικών ωρών λόγω επιμορφώσεων και συνδικαλιστικών διαδικασιών (συνελεύσεις, εκλογές) σε μέρες λειτουργίας των σχολείων. ΠΡΟΤΑΣΗ: Οι επιμορφώσεις να γίνονται τον Ιούλιο και οι συνδικαλιστικές διαδικασίες να γίνονται τις αργίες. Ευχαριστώ Μιχάλης Παρασκευάς