Μεταβατικές διατάξεις
Ως προς τις μεταβατικές διατάξεις προτείνουμε την τροποποίηση της παρακάτω παραγράφου ως ακολούθως:
Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε εκπαιδευτικές μονάδες του άρθρου … με απόσπαση και είναι ομογενείς οι ίδιοι ή έχουν σύζυγο ομογενή ή αλλογενή ή μόνιμο κάτοικο του εξωτερικού στη χώρα απόσπασής τους, μετά το πέρας της πενταετίας (ή αν γίνει δεκτή η πρόταση μας για 8ετή απόσπαση μετά το πέρας της οχταετίας) μπορούν να αποσπώνται ως τη συνταξιοδότησή τους μετά από ετήσια αίτηση παράτασης όπου θα ελέγχεται :
I. η μόνιμη εγκατάσταση και αδιάκοπη εργασιακή σχέση με τη χώρα υποδοχής του/της συζύγου ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα π.χ τα 8 έτη.
II. η καλή γνώση της γλώσσας της χώρας διαμονής.
Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί χάνουν την οργανική τους θέση στην ημεδαπή αλλά εξακολοθούν να ανήκουν στην ΔΔΕ από την οποία αποσπάστηκαν αρχικά. Εδώ προκύπτει το ερώτημα με ποια κριτήρια θα χαρακτηριστούν ως ομογενείς οι ίδιοι κάποιοι από τους ήδη αποσπασμένους στο εξωτερικό εκπαιδευτικούς. Θεωρούμε ότι πρέπει να καθοριστούν σαφή κριτήρια.
Θεωρούμε ότι η 10ετής απόσπαση του εκπαιδευτικού είναι ένα κριτήριο που αποκλείει κάθε συνάδελφο που δεν έχει συμπληρώσει τα 10 έτη απόσπασης και έχει σύζυγο που πληροί το κριτήριο της μόνιμης εγκατάστασης και εργασιακής σχέσης με τη χώρα απόσπασης. Η διάταξη αυτή αδικεί πλήθος συναδέλφων και ευνοεί μικρή μερίδα εκπαιδευτικών που πρόλαβαν και ωφελήθηκαν από τον προηγούμενο νόμο.
Μεταβατικές διατάξεις Ως προς τις μεταβατικές διατάξεις προτείνουμε την τροποποίηση της παρακάτω παραγράφου ως ακολούθως: Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε εκπαιδευτικές μονάδες του άρθρου … με απόσπαση και είναι ομογενείς οι ίδιοι ή έχουν σύζυγο ομογενή ή αλλογενή ή μόνιμο κάτοικο του εξωτερικού στη χώρα απόσπασής τους, μετά το πέρας της πενταετίας (ή αν γίνει δεκτή η πρόταση μας για 8ετή απόσπαση μετά το πέρας της οχταετίας) μπορούν να αποσπώνται ως τη συνταξιοδότησή τους μετά από ετήσια αίτηση παράτασης όπου θα ελέγχεται : I. η μόνιμη εγκατάσταση και αδιάκοπη εργασιακή σχέση με τη χώρα υποδοχής του/της συζύγου ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα π.χ τα 8 έτη. II. η καλή γνώση της γλώσσας της χώρας διαμονής. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί χάνουν την οργανική τους θέση στην ημεδαπή αλλά εξακολοθούν να ανήκουν στην ΔΔΕ από την οποία αποσπάστηκαν αρχικά. Εδώ προκύπτει το ερώτημα με ποια κριτήρια θα χαρακτηριστούν ως ομογενείς οι ίδιοι κάποιοι από τους ήδη αποσπασμένους στο εξωτερικό εκπαιδευτικούς. Θεωρούμε ότι πρέπει να καθοριστούν σαφή κριτήρια. Θεωρούμε ότι η 10ετής απόσπαση του εκπαιδευτικού είναι ένα κριτήριο που αποκλείει κάθε συνάδελφο που δεν έχει συμπληρώσει τα 10 έτη απόσπασης και έχει σύζυγο που πληροί το κριτήριο της μόνιμης εγκατάστασης και εργασιακής σχέσης με τη χώρα απόσπασης. Η διάταξη αυτή αδικεί πλήθος συναδέλφων και ευνοεί μικρή μερίδα εκπαιδευτικών που πρόλαβαν και ωφελήθηκαν από τον προηγούμενο νόμο.