Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Σύλλογος Αποφοίτων Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής - Αθανάσιος Αλ. Χονδρός | 4 Δεκεμβρίου 2009, 11:49
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΛΑΪΚΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, Τ.Ε.Ι ΗΠΕΙΡΟΥ ΜΑΥΡΟΚΟΡΔΑΤΟΥ 74, 42 100, ΤΡΙΚΑΛΑ e mail: syllogos.apofoiton.tlpm@gmail.com 3/12/2009 Αρ. Πρωτ.:49 Οι εξαγγελίες της Κυβέρνησης και ειδικά το κομμάτι που αφορά στο «Σύστημα Πρόσληψης Εκπαιδευτικών», παρά το γενικό τρόπο με τον οποίο έχουν διατυπωθεί στο πλαίσιο της Δημόσιας Διαβούλευσής τους, ήταν μια δικαίωση για το σύλλογό μας, καθώς έχουμε στο παρελθόν ζητήσει οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση να γίνονται μέσω του ΑΣΕΠ. Είναι καταρχήν θετικό το γεγονός ότι τίθενται προς Διαβούλευση, μεταξύ άλλων, και ζητήματα αρχής. Δεν είναι ωστόσο πολιτικά ορθό σε μια δημοκρατική και συντεταγμένη πολιτεία να συζητάμε το αδιαπραγμάτευτο, ό,τι προφανώς στρέφεται ενάντια στη Δημοκρατία και τους Θεσμούς, όπως η έλλειψη αξιοκρατίας και διαφάνειας. Ο εκπαιδευτικός που χρωστά στο "πελατειακό σύστημα" σχέσεων την εργασιακή του θέση είναι αμφίβολο κατά πόσο είναι σε θέση να εμπνεύσει στις γενιές των μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών τα ιδανικά της ισότητας, της αξιοκρατίας και της δικαιοσύνης. Με τον τρόπο αυτό αναπαράγεται ένα εκπαιδευτικό σύστημα με έντονα στοιχεία συντηρητισμού, το οποίο ταυτόχρονα αποθαρρύνει ή ενδεχομένως στερεί από τους μαθητές τη διάθεση για ευγενή άμιλλα. Όταν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές διαμορφώνουν τη συνείδηση ότι ζουν σε μια κοινωνία στην οποία ευδοκιμεί ο «πλάγιος τρόπος», χάνουν την ψυχική τους σύνδεση με τη διαδικασία της γνώσης και αντιμετωπίζουν με καχυποψία και διάθεση καταγγελίας ακόμα και όσες προσπάθειες μπορεί να είναι στη σωστή κατεύθυνση. Ο Σύλλογος Αποφοίτων του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής συμφωνεί απερίφραστα με το νέο Σύστημα Πρόσληψης Εκπαιδευτικών, αλλά υπό ορισμένες αυστηρές προϋποθέσεις: α. Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ να προκηρυχθούν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα. Εμείς ειδικά είμαστε ένας καινούργιος κλάδος Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και οι συμβασιούχοι απόφοιτοι της Σχολής μας που στελεχώνουν τον κλάδο ΠΕ.16.02 απασχολούνται σε κενές θέσεις. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει λόγος για καθυστέρηση. β. Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ να προκηρύσσονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Σε αντίθετη περίπτωση δημιουργείται μια μορφή επετηρίδας, η οποία περισσότερο δημιουργεί προβλήματα παρά λύνει. γ. Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ να απευθύνονται επί της ουσίας στους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ.16.02. Είμαστε, όπως αναφέραμε, ένας καινούργιος κλάδος και ως εκ τούτου η εξέταση του «Γνωστικού Αντικειμένου» οφείλει να συνδέεται επί της ουσίας με το διδακτικό μας αντικείμενο και με το περιεχόμενο των σπουδών μας. δ. Ο προσδιορισμός των αναγκών ενός σχολείου σε προσωπικό να διέπεται από τις ίδιες αρχές αξιοκρατίας και η χορήγηση των απαιτούμενων πιστώσεων να διέπεται από αρχές δικαιοσύνης. Όπως γνωρίζετε η επιλογή του εκπαιδευτικού προσωπικού δεν εξαρτάται μόνο από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ και σε πολλές περιπτώσεις έχουν δικαιωθεί ενστάσεις εκπαιδευτικών -διαφόρων σχέσεων εργασίας- οι οποίοι δεν είχαν πρόσβαση στο «πελατειακό σύστημα», ενώ η κατανομή των πιστώσεων δεν γίνεται ισότιμα μεταξύ των υφιστάμενων κλάδων. ε. Η μεταβατική περίοδος, κατά την οποία θα εξακολουθήσουν να ισχύουν οι υφιστάμενοι πίνακες, να οδηγήσει σύντομα σε πλήρη κάλυψη των υπαρκτών οργανικών κενών θέσεων που μας αφορούν. Εφόσον είμαστε ένας καινούργιος κλάδος και οι συμβασιούχοι απόφοιτοι της Σχολής μας απασχολούνται σε κενές θέσεις και εφόσον εμείς ως Σύλλογος Αποφοίτων εκπροσωπούμε συλλογικά συμφέροντα των αποφοίτων, δεν υπάρχει λόγος για άλλη καθυστέρηση, αφού τούτο δεν έρχεται σε αντίφαση με τις παραπάνω προϋποθέσεις, αλλά και με το πνεύμα των εξαγγελιών γενικότερα. Με τιμή, για το Δ.Σ ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αθανάσιος Αλ. Χονδρός