Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΖΙΑΓΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | 4 Δεκεμβρίου 2009, 11:16
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτάσεις για τις προσλήψεις , αποσπάσεις και μεταθέσεις εκπαιδευτικών. Α. Το σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών Για να προτείνουμε ένα σύστημα προσλήψεων εκπαιδευτικών πρέπει πρώτα να μελετήσουμε το υπάρχον σύστημα Με την κατάργηση της επετηρίδας η οποία είχε οδηγηθεί σε αδιέξοδα και προβλέπονταν η αντικατάστασή της με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ , κάτω από τις πιέσεις διαφόρων ομάδων προέκυψε το υπάρχον πολύπλοκο σύστημα των πολλών πινάκων. Το χειρότερο απ΄ όλα για πρώτη φορά στην εκπαίδευση παραβιάστηκε και η αχίλλειος πτέρνα του συστήματος προσλήψεων που ήταν το αδιάβλητο .Αυτό φαίνεται από την μελέτη των πινάκων προϋπηρεσιών όπου έχουμε περιπτώσεις εκπαιδευτικών που τελείωσαν το 2005-2006 και να προηγούνται άλλων που τελείωσαν το 92 κλπ. Παρακάτω παρουσιάζουμε ένα πίνακα στον οποίο φαίνονται ο αριθμός των εκπαιδευτικών κατά ειδικότητα των πινάκων διορισμού. α)Πίνακας όσων συμπλήρωσαν τριαντάμηνο - β)Πίνακας όσων συμπλήρωσαν εικοσιτετράμηνο και επιτυχία στον ΑΣΕΠ - γ)Πίνακας διοριζομένων με προϋπηρεσία - δ)Πίνακας χωρίς προϋπηρεσία α) β) γ) δ) ΠΕ01 4 15 465 2οο7 ΠΕ02 9 207 9328 8119 ΠΕ03 3 59 2926 1186 ΠΕ04.01 3 59 1970 751 ΠΕ04.02 1 912 475 ΠΕ04.04 1 364 374 ΠΕ04.05 3 160 295 ΠΕ05 3 1 1099 850 ΠΕ06 4 158 2179 603 ΠΕ07 1021 1076 ΠΕ08 1 6 461 101 ΠΕ09 4 1 642 1568 ΠΕ10 3 155 589 ΠΕ11 519 217 3765 3878 ΠΕ12.01 111 ΠΕ12.04 55 ΠΕ12.05 32 ΠΕ12.06 29 ΠΕ12.08 42 ΠΕ12.13 15 ΠΕ13 86 πε14.01 76 ΠΕ1404 3 123 ΠΕ15 31 ΠΕ17.01 2 102 ΠΕ19-20 1 1978 2828 • Ο πίνακας όσων έχουν συμπληρώσει τριαντάμηνη προϋπηρεσία έχει πολύ μικρό αριθμό εκπαιδευτικών εκτός της ειδικότητας της Φυσικής Αγωγής • Ο πίνακας όσων έχουν συμπληρώσει εικοσιτετράμηνο και μία επιτυχία στον ΑΣΕΠ και αυτός έχει μικρό αριθμό και είναι στην αρμοδιότητα του Υπουργού να διορίζει όσους θέλει • Ο πίνακας διοριζομένων με προϋπηρεσία από τον οποίο διορίζεται το 40% στις περισσότερες ειδικότητες έχει φθάσει σε αδιέξοδο • Το ίδιο ισχύει και για τον πίνακα χωρίς προϋπηρεσία • Υπάρχει ακόμη και η κατηγορία των πολύτεκνων Με τα δεδομένα αυτά για να προτείνουμε ένα μεταβατικό σύστημα το οποίο να στηρίζεται στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και να λαμβάνει υπόψη και την προϋπηρεσία πρέπει καθοριστεί ο συντελεστής βαρύτητας που θα παίζει κάθε μία από τις δύο παραμέτρους στη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας και αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους 1η πρόταση Θα υπάρχει ένας πίνακας διοριζομένων ο οποίος θα διαμορφώνεται με τη βαθμολογία του ΑΣΕΠ και την προϋπηρεσία . Για τον καθορισμό του συντελεστή βαρύτητας της προϋπηρεσίας, είναι ένα τεχνικό θέμα στο οποίο πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το ύψος των μορίων των προϋπηρεσιών που έχουν οι εκπαιδευτικοί στους ήδη υπάρχοντες πίνακες προϋπηρεσιών. Ο πίνακας αυτός θα ισχύει και για την πρόσληψη των αναπληρωτών και ωρομισθίων 2η πρόταση Θα υπάρχουν δυο πίνακες διορισμών ο ένας πίνακας διοριστέων με ΑΣΕΠ όπως ισχύει μέχρι σήμερα και θα διορίζονται απ΄αυτόν σε ποσοστό 60%. Ο δεύτερος πίνακας θα διαμορφώνεται από τον υπάρχοντα πίνακα προϋπηρεσιών και ως δεύτερη προϋπόθεση μία επιτυχία από τους δύο τελευταίους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ Οι πίνακες αυτοί ισχύουν και για τις προσλήψεις αναπληρωτών Για τον προσδιορισμό του τόπου διορισμού και του χρόνου παραμονής στον τόπο διορισμού . Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα οι διορισμοί να γίνονται σε σχολεία(Νόμος δυσπρόσιτων) με παραμονή δύο ετών και σε περιοχές με παραμονή ενός έτους . Προτείνεται να γίνονται περισσότεροι διορισμού με το Νόμο των δυσπρόσιτων να χαρακτηρίζονται δηλαδή περισσότερα σχολεία ως δυσπρόσιτα , έτσι εξασφαλίζονται ο διορισμός σε συγκεκριμένο σχολείο και η παραμονή διετίας. Δεν χρειάζονται άλλα κίνητρα για την παραμονή τους Οι διορισμοί να ανακοινώνονται μέχρι 15 Αυγούστου και οι τοποθετήσεις να γίνονται από 20-31 Αυγούστου . Πρέπει να μειωθεί στο ελάχιστο ο αριθμός των Αναπληρωτών Ο θεσμός του ωρομίσθιου πρέπει να περιοριστεί σε εξαιρετικές περιπτώσεις Β΄Αποσπάσεις 1) Αποσπάσεις σε Περιφερειακές Δ/νσεις – Δ/νσεις Δ.Ε.-Γραφεία Δ.Ε. Πρώτα πρέπει να καθοριστούν οι οργανικές θέσεις διοικητικών υπαλλήλων των υπηρεσιών αυτών ανάλογα με τη δυναμικότητα τους (αριθμός σχολείων – αριθμός εκπαιδευτικών) Αν υπάρχουν κενά να συμπληρώνονται με αποσπάσεις εκπαιδευτικών με τη διαδικασία των μορίων οικογενειακής κατάστασης ,εντοπιότητας και συνυπηρέτησης. Να προτιμώνται εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων στις οποίες έχουμε υπεράριθμους Στις Δ/νσεις και Γραφεία της Π.Ε. να δίνεται η δυνατότητα να αποσπώνται εκπαιδευτικοί της Δ.Ε. διότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη δασκάλων . Κάθε εκπαιδευτικός που αποσπάται παίρνει τα μόρια της πόλις που υπηρετεί 2) Αποσπάσεις σε ΥΠΕΠΘ Πρώτα πρέπει να καθοριστεί ο αναγκαίος αριθμός των θέσεων που πρέπει να καλυφτούν με αποσπάσεις Οι περισσότερες θέσεις πρέπει να καλύπτονται από εκπαιδευτικούς Δ.Ε. διότι υπάρχουν ελλείψεις σε δασκάλους στα Δημοτικά σχολεία. Κάθε εκπαιδευτικός που αποσπάται παίρνει τα μόρια της πόλις που υπηρετεί 3) Αποσπάσεις σε ΑΕΙ-ΤΕΙ Πρέπει να καθορίζεται επακριβώς ο αριθμός των προς απόσπαση εκπαιδευτικών που κρίνονται απαραίτητοι για την υποστήριξη του διδακτικού έργου των Πανεπιστημίων και να εφαρμόζεται η διάταξη της περιπτ. Γ΄παραγρ 6 του άρθρου 16 του Ν 1566/85 4) Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ Πρώτα έχουμε τις αυτοδίκαιες αποσπάσεις (σύζυγοι αξιωματικών κλπ.) Οι άλλες αποσπάσεις γίνονται σε λειτουργικά κενά που προκύπτουν από διάφορες αιτίες ,τα κενά θα υπολογίζονται από τα ΠΥΣΔΕ Οι αποσπάσεις γίνονται από το ΚΥΣΔΕ με τη διαδικασία των μορίων οικογενειακής κατάστασης εντοπιότητας και συνυπηρέτησης . 5) Αποσπάσεις στα ΙΕΚ Σε κάθε ΙΕΚ ανάλογα με τη δυναμικότητα του να υπολογιστεί ο αναγκαίος αριθμός των προς απόσπαση εκπαιδευτικών .Οι αποσπάσεις να γίνονται με τα μόρια οικογενειακής κατάστασης συνυπηρέτησης και εντοπιότητας και αποσπασμένοι λαμβάνουν τα μόρια των πόλεων που υπηρετούν 6) Σε κανένα άλλο φορέα δεν πρέπει να γίνονται αποσπάσεις Γ) Μεταθέσεις Η διαδικασία των μεταθέσεων είναι ικανοποιητική . Το σημείο που πρέπει να προσεχθεί είναι ο προσδιορισμός των οργανικών κενών ανά περιοχή Πρέπει να ελέγχεται η ακρίβεια των στοιχείων που αφορά τον αριθμό των τμημάτων σε κάθε σχολείο και αν λαμβάνονται υπόψη οι εγκύκλιοι που αναφέρονται στον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα και πως γίνεται η κατονομοί των μαθητών της ΣΤ΄τάξης Δημοτικού στην Α΄Γυμνασίου από τους Προϊσταμένους. Ορεστιάδα,4-12-09 ΖΙΑΓΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ 1ου ΔΕ Ν ΕΒΡΟΥ