Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Γιώργος Θάνος | 4 Δεκεμβρίου 2009, 11:43
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, Θεωρώ ότι για το διορισμό των εκπαιδευτικών εκτός από την προϋπηρεσία θα πρέπει να υπάρχει ένα minimum κριτηρίων τα οποία πρέπει ο κάθε εκπαιδευτικός που προσλαμβάνεται. Αν η πλήρωση αυτών των κριτηρίων μπορεί να γίνει μέσω ΑΣΕΠ δεν μπορώ να το κρίνω, έχω όμως την προσωπική αίσθηση ότι οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ, εξετάζουν το θεωρητική κατάρτηση του υποψηφίου, όχι όμως και την πραγματική του επάρκεια προκειμένου να διδάξει σε μία τάξη. Κατα συνέπεια το ΑΣΕΠ δεν είναι πανάκεια, ούτε το να πάρουμε τους θεωρητικά πιο καταρτισμένους σημαίνει ότι θα βελτιώσουμε και το αποτέλεσμα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου. Η παροχή ίσων ευκαιριών προς όλους είναι σωστή, επειδή όμως πολλοί άνθρωποι έχουν επενδύσει το επαγγελματικό τους μέλλον στο υφιστάμενο καθεστώς, μία πιο ήπια προσαρμογή (π.χ. με ορίζοντα 3ετίας) θα διευκόλυνε την κατάσταση και θα άμβλυνε τις αντιδράσεις. Έμφαση θα πρέπει να δώσει το Υπουργείο Παιδείας στις διαδικασίες της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτκού έργου σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Στην αξιολόγηση πάσχει το σύστημα και όχι στη βελτιστοποίηση του τρόπου εισαγωγής. Ο σημερινός εκπαιδευτικός δεν έχει κίνητρο για να δουλέψει πέρα από την επιβράβευση που παίρνει από τους λίτους μαθητές του που ενδιαφέρονται και την άρνηση από όλους τους άλλους μαθητές τους οποίους παιδεύει. Δεν έχει οικονομικό κίνητρο, δεν έχει κίνητρο ότι θα αναγνωριστεί ευρύτερα η δουλειά του και δεν έχει το κίνητρο ότι μέσα από τη δουλειά του μπορεί να βελτιώσει και τους όρους της ζωής του. Αξιολόγηση και κίνητρα είναι η απάντηση για μία καλύτερη παιδεία και όχι να πάρουμε τους άριστους για να τους στείλουμε για το αγροτικό τους ανά την Ελλάδα. Όσον αφορά την πρόσληψη με σαφή προσδιορισμό του τόπου διορισμού συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ. Η τριετία θα έλεγα ότι είνα το ελάχιστο. Θα μπορούσε το διάστημα να είναι και μεγαλύτερο, εφόσον ο εκπαιδευτικός που τοποθετείται σε κάθε θέση γνωρίζει εκ των προτέρων ότι θα παραμείνει εκεί. Το συγκεκριμένο μέτρο θα έχει αποτέλεσμα με παράλληλο περιορισμό των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών που αποτελούν ντροπή για την έννοια κράτους δικαίου, με την έκταση που έχουν πάρει. Δείτε μόνο πόσοι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί υπάρχουν στα κεντρικά γραφεία του Υπουργείου Παιδείας. Αυτοί οι άνθρωποι από πιο ακριτικό μέρος λαμβάνουν μοριοδότηση; Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών θα πρέπει να γίνεται δια βίου και όχι μόνον κατά την δοκιμαστική περιόδο πριν την μονιμοποίηση τους. Οι εκπαιδευτικοί κάθονται σχεδόν το σύνολο των 3 καλοκαιρινών μηνών. Θα μπορούσε τουλάχιστον ο Ιούλιος να είναι μήνας υποχρεωτικής επιμόρφωσης για όλους. Με εκτίμηση, - Γιώργος Θάνος