Με συγχωρείτε πολύ όμως δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο που πρέπει να υποβαθμιστούν τελείως οι βασικές σπουδές στα ανάλογα τμήματα της ειδικής αγωγής. Πώς είναι δυνατόν να εξισώνονται 4 χρόνια βασικών σπουδών με ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό εξειδικευμένο σε κάτι εξαιρετικά συγκεκριμένο στον τεράστιο κλάδο της ειδικής αγωγής; Μπορεί να πιστέψει κανείς πως οι μεν και οι δε έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να διδάξουν σε άτομα με ειδικές ανάγκες; Νομίζω πως είναι εμφανές ότι το μεταπτυχιακό δεν καλύπτει μεγάλο εύρος στον τομέα της ειδικής αγωγής όπως το βασικό πτυχίο στα τμήματα ειδικής αγωγής. Πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων χωρίς ισότητα στις σπουδές; Και ακόμη και αυτό να ισχύει μπορούν οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής να μεταφέρονται το ίδιο αβίαστα στα γενικά σχολεία με ανάλογο μεταπτυχιακό; Ή μάλλον για να το θέσω καλύτερα στον κλάδο που είναι αδύνατο πια να βρει ακόμη και ο δάσκαλος γενικής αγωγής εργασία;
Θα ήθελα να παρακαλέσω πολύ να αφήσουμε κατά μέρος την κάλυψη της ισότητας στην εκπαίδευση μιας και το ίδιος δε σημαίνει ίσος στην ειδική αγωγή. Αυτό θα έπρεπε να το γνωρίζουν καλά όσοι πραγματοποιούν τροπολογίες και νομοσχέδια. Δεν είναι δυνατό να εξισώνονται όλα. Οι αρμόδιοι να επιληφθούν του θέματος της "ισότητας" και να κατανοήσουν ότι ο κλάδος της ειδικής αγωγής δεν είναι χώρος για γενική αντιμετώπιση αλλά εξειδικευμένη και εμπεριστατωμένη, την οποία δεν μπορεί να προσφέρει ένα μεταπτυχιακό και διδακτορικό χωρίς τα βασικά θεμέλια.
Σας παρακαλώ πολύ ας αφυπνιστούμε λίγο σε αυτή τη χώρα.
Με συγχωρείτε πολύ όμως δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο που πρέπει να υποβαθμιστούν τελείως οι βασικές σπουδές στα ανάλογα τμήματα της ειδικής αγωγής. Πώς είναι δυνατόν να εξισώνονται 4 χρόνια βασικών σπουδών με ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό εξειδικευμένο σε κάτι εξαιρετικά συγκεκριμένο στον τεράστιο κλάδο της ειδικής αγωγής; Μπορεί να πιστέψει κανείς πως οι μεν και οι δε έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να διδάξουν σε άτομα με ειδικές ανάγκες; Νομίζω πως είναι εμφανές ότι το μεταπτυχιακό δεν καλύπτει μεγάλο εύρος στον τομέα της ειδικής αγωγής όπως το βασικό πτυχίο στα τμήματα ειδικής αγωγής. Πώς είναι δυνατόν να μιλάμε για εξίσωση επαγγελματικών δικαιωμάτων χωρίς ισότητα στις σπουδές; Και ακόμη και αυτό να ισχύει μπορούν οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής να μεταφέρονται το ίδιο αβίαστα στα γενικά σχολεία με ανάλογο μεταπτυχιακό; Ή μάλλον για να το θέσω καλύτερα στον κλάδο που είναι αδύνατο πια να βρει ακόμη και ο δάσκαλος γενικής αγωγής εργασία; Θα ήθελα να παρακαλέσω πολύ να αφήσουμε κατά μέρος την κάλυψη της ισότητας στην εκπαίδευση μιας και το ίδιος δε σημαίνει ίσος στην ειδική αγωγή. Αυτό θα έπρεπε να το γνωρίζουν καλά όσοι πραγματοποιούν τροπολογίες και νομοσχέδια. Δεν είναι δυνατό να εξισώνονται όλα. Οι αρμόδιοι να επιληφθούν του θέματος της "ισότητας" και να κατανοήσουν ότι ο κλάδος της ειδικής αγωγής δεν είναι χώρος για γενική αντιμετώπιση αλλά εξειδικευμένη και εμπεριστατωμένη, την οποία δεν μπορεί να προσφέρει ένα μεταπτυχιακό και διδακτορικό χωρίς τα βασικά θεμέλια. Σας παρακαλώ πολύ ας αφυπνιστούμε λίγο σε αυτή τη χώρα.