Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Σταυρούλα | 8 Αυγούστου 2016, 15:46
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως απόφοιτος του τμήματος ειδικής αγωγής του πανεπιστημίου Θεσσαλίας θα αναφέρω τα εξής, τα οποία και μας έμαθαν στη σχολή μας: Ο γενικός και ειδικός παιδαγωγός έχουν ξεκάθαρο και διακριτό ρόλο στο πλαίσιου του σχολείου και η συνεργασία αυτών των δυο παιδαγωγών είναι υψίστης σημασίας για την εξέλιξη και πρόοδο όλων των μαθητών,μια συνεργασία που πρέπει να έχει κοινό στόχο και συνυπευθυνότητα. Αφενός ο γενικός παιδαγωγός είαι εκείνος που έχει εκπαιδευτεί να λειτουργεί με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα(γνωρίζει κάθε διδακτικό αντικείμενο) και να διδάσκει μεγάλες ομάδες μαθητών. Αφετέρου η επιστημονική κατάρτιση του Ειδικού Παιδαγωγού είναι επικεντρωμένη σε ποικίλους τομείς των ειδικών αναγκών όπως νοητική υστέρηση, αυτισμός, Προβλήματα ακοής, Προβλήματα όρασης, Γενετικά Σύνδρομα, Κινητικές Αναπηρίες, Σοβαρές, πολλαπλές αναπηρίες, Μαθησιακές δυσκολίες, Ειδικού τύπου μαθησιακές δυσκολίες (ΔΕΠ-Υ, δυσλεξία, δυσγραφία κ.ά Κατά τη διάρκεια φοίτησης εκτός από τους προαναφερθέντες τομείς παρακολούθησης, οι φοιτητές παρακολουθούν υποχρεωτικά και μαθήματα που αφορούν την ψυχολογία (π.χ. παιδαγωγική ψυχολογία, εξελικτική ψυχολογία, σχολική ψυχολογία κ.ά.)αλλά και ποικίλα παιδαγωγικά μαθήματα το οποίο αποδεικνύεται και απο τα προγράμματα σπουδών των αντίστοιων τμημάτων. Επίσης, υπάρχει υποχρεωτική πρακτική άσκηση σε δημόσιες σχολικές δομές (ειδικά σχολεία, Τμήματα Ένταξης) υπό την επίβλεψη των υπεύθυνων καθηγητών καθώς και εκπόνηση διπλωματικών εργασιών που αφορούν την εις βάθους διερεύνηση ενός θέματος.Ο ειδικός παιδαγωγός χρησιμοποιεί διδακτικές μεθόδους και προγράμματα κατάλληλα και αντίστοιχα με τον τομέα της εκπαιδευτικής του πρακτικής επιδιώκοντας να είναι προσαρμοσμένα και αποτελεσματικά για τις ατομικές ανάγκες του κάθε ατόμου που εκπαιδεύει, εξατομικεύει τη διδασκαλία του σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε ατόμου, και καταγράφει συστηματικά τους εκπαιδευτικούς στόχους και την πρόοδο που επιτυγχάνεται. Παρά τα όποια εμπόδια η προώθηση αυτού του μοντέλου συνεργατικότητας είναι ο μόνος τρόπος για την παροχή ικανοποιητικής εκπαίδευσης όπου ο κάθε παιδαγωγός έχει ξεκάθαρο ρόλο με απώτερο στόχο την ενσωμάτωση.Αν χαθεί αυτή η νοοτροπία και μαχόμαστε υπερ του ενός ή του άλλου παιδαγωγού τότε δεν μιλάμε για εκπαίδευση και για το όφελος των μαθητων αλλά για το δικό μας επαγγελματικό όφελος.