Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνα | 8 Αυγούστου 2016, 18:31
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα συμφωνήσω απόλυτα με τα όσα περιγράφονται στην Διακήρυξη της Salamanca και του Πλαισίου Δράσεων για την Ειδική Αγωγή της Unesco(1994) σχετικά με το ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να συμπληρώνουν την ίδια βασική εκπαίδευση και μετά, μέσω διαφόρων τρόπων, να αποκτούν τη γνώση και εμπειρία σε εξειδικευμένα θέματα που αφορούν πληθώρα ειδικών μαθησιακών αναγκών. Ωστόσο, από τη στιγμή που το ελληνικό κράτος επίσημα αποφάσισε χρόνια πριν να διαχωρίσει την εκπαίδευση των δασκάλων, σε Γενική και Ειδική, δημιουργώντας σχολές Ειδικής Αγωγής,τότε αυτό θα πρέπει να αποτελεί βασικό κριτήριο για το διορισμό των δασκάλων στις αντίστοιχες δομές. Σημασία δεν έχει ποιος εκπαιδευτικός μπορεί να κάνει καλύτερα τη δουλειά του, αλλά το πως ορίζονται τα επαγγελματικά του δικαιώματα βάσει του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου. Οι δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής θα πρέπει να διορίζονται κατά προτεραιότητα στις δομές Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης καθώς για το λόγο αυτό επέλεξαν να σπουδάσουν σε σχολές Ειδικής Αγωγής. Είμαι σίγουρη ότι πολλοί συνάδελφοι Γενικής Αγωγής θα ζητούσαν το ίδιο αν ξαφνικά το Υπουργείο πρότεινε να εισαχθούν οι δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής στον πίνακά τους κατά προτεραιότητα επειδή κατέχουν Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Εκπαίδευση ή πολυετή εμπειρία σε γενικά πλαίσια. Τέλος, να τονίσω ότι οι δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής, στα πλαίσια των σπουδών τους, κάνουν πρακτική τόσο σε Γενικά όσο και σε ειδικά πλαίσια και διδάσκονται μαθήματα που αποτελούν μέρος του Αναλυτικού Προγράμματος της Γενικής Εκπαίδευσης (Μαθηματικά, Φυσική, Διδακτική, Εικαστικά, Μουσική , Περιβαλλοντική Εκπαίδευση κλπ) και παρόλ' αυτά ποτέ δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να εργαστούν σε γενική τάξη, σε αντίθεση με τους συναδέλφους της Γενικής Αγωγής, οι οποίοι ούτε πρακτική έχουν κάνει σε ειδικά πλαίσια ούτε έχουν διδαχθεί κατά προτεραιότητα μαθήματα Ψυχολογίας και Ειδικής Αγωγής στα πλαίσια των σπουδών τους και τους δίνεται η δυνατότητα να δουλέψουν σε δομές Ειδικής Αγωγής ακόμα και με μηδαμινή προϋπηρεσία.