Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Γαβριηλίδου Νάντια | 8 Αυγούστου 2016, 23:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Ειδική Εκπαίδευση αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια πεδίο πειραματισμών. Μεμονωμένες διατάξεις που αφορούν μόνο τον τρόπο στελέχωσης των δομών δημιουργούν μόνο ένταση μεταξύ των συναδέλφων και αρνητικό κλίμα που δεν ευνοεί τη μεταξύ τους συνεργασία. Αν θέλουμε να συζητήσουμε σοβαρά για την αναβάθμιση της Ειδικής Εκπαίδευσης θα πρέπει να συζητήσουμε όχι μόνο πως θα προσληφθούν ή θα μετακινηθούν (με βάση τα νέα δεδομένα του νομοσχεδίου) οι εκπαιδευτικοί, αλλά πως θα αξιοποιήσουμε κάθε δυνατή ευκαιρία για να αναβαθμίσουμε με κάθε τρόπο τις υπάρχουσες δομές και τη λειτουργία των σχολείων. Η μόνη ουσιαστική αλλαγή που γίνεται στο νομοσχέδιο και αφορά τη λειτουργία των δομών Ειδικής Εκπαίδευσης είναι η συμμετοχή του ΕΕΠ/ΕΒΠ στο σύλλογο διδασκόντων. Όσον αφορά στη στελέχωση με εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, οι εκπαιδευτικοί ορίζονται- όπως σε κάθε κλάδο της εκπαίδευσης- με βάση το βασικό τους πτυχίο. Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 61/71, οι οποίοι έχουν δημιουργηθεί από το ίδιο το κράτος έχουν το νόμιμο δικαίωμα να εργάζονται στον κλάδο της ΕΑΕ. Κατα συνέπεια δεν γίνεται κατανοητή η μετονομασία των θέσεων από 61/71 σε 60/70. Κανένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα δεν διαφοροποιεί τον κλάδο του εκπαιδευτικού. Αποτελεί προσόν εργασιακής εξέλιξης στο ίδιο αντικείμενο του εργαζομενου. Ελπίζω, στο μέλλον, να συνεργαστώ με συναδέλφους ΠΕ 70.50 που λόγω των σπουδών τους έχουν διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με έναν δάσκαλο ΠΕ 70 και έτσι να συμβάλλουν από τη δική τους πλευρά στην καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία. Γιατί ένας εκπαιδευτικός με διάθεση και μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή θα ήταν ιδάνικός για τη συνεργασία με τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής ΠΕ 61/71. Η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και η βιομηχανία των μεταπτυχιακών έχει οδηγήσει, όπως ήταν αναμενόμενο, στην αντιστροφή των ρόλων. Το κράτος νομοθετεί βασιζόμενο στα προσφερόμενα μεταπτυχιακά. Επιλέγει ακόμα να νομοθετήσει με βάση τις υπεραριθμίες που δημιουργούνται. Δεν ειναι αυτή η εκπαίδευση που ταιριάζει στους μαθητές μας. Οι μαθητές της Ειδικής Εκπαίδευσης χρειάζονται μόνιμους και σταθερούς εκπαιδευτικούς. Η τοποθέτηση μόνιμων εκπαιδευτικών χωρίς ουσιαστικά προσόντα ακόμα και σε λειτουργικά κενά ειδικής αγωγής δεν δικαιολογείται με κριτήρια από το υπουργείο. Στην αιτιολογική έκθεση προτείνεται ως λύση για την καλύτερη κινητικότητα των εκπαιδευτικών. Δεν είναι αυτά τα κριτήρια για την ουσιαστική εκπαίδευση των μαθητών. Προτείνεται: 1. Η πρόταξη των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής ΠΕ61/71 στους πίνακες αναπληρωτών. Αν εξακολουθούν να υπάρχουν κενά, και μόνο τότε, μπορεί να αξιοποιηθούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ΠΕ70.50 για την κάλυψη των κενών. Η πρόσληψη τους θα γίνεται μόνο για λειτουργικούς σκοπούς. 2. Η διατήρηση του νόμου 3699/2011 που μετονομάζει τις θέσεις σε 61/71. 3. Η απόσυρση της παραγράφου που αναφέρεται στην απόσπαση μονίμων εκπαιδευτικών σε θέσεις ΕΑΕ. 4. Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής ΠΕ61/71, που παραμένουν σε καθεστώς μόνιμης αναπλήρωσης των πάγιων και διαρκών αναγκών της Ειδικής Εκπαίδευσης εδώ και 14 χρόνια. 5. Δημιουργία τμήματος ένταξης σε κάθε σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. 6. Συζήτηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων και εκπαιδευτικών κλάδων με σκοπό την αναβάθμιση των δομών Ειδικής Εκπαίδευσης και της ομαλής λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ. Γαβριηλίδου Κωνσταντίνα