Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη μαριος | 4 Δεκεμβρίου 2009, 12:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
θεωρώ ότι το ισχύον σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών είναι και δίκαιο και σωστό!! Δίνει την δυνατότητα σε έναν να διοριστεί είτε μέσω του γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ, που προϋποθέτει πολύ διάβασμα, είτε μέσω των πινάκων προϋπηρεσίας, που προϋποθέτει αγώνα, υπομονή και αρκετά χρόνια προσπάθειας συγκομιδής μορίων. Ο σημερινός ΑΣΕΠ, επειδή έχω δώσει 3 φορές δεν είναι καθόλου αντικειμενικός και ούτε αποτελεί κριτήριο επιλογής των πιο «άξιων» καθηγητών!! Κάθε άλλο μάλιστα – το μάθημα της Ειδικής Διδακτικής είναι τελείως υποκειμενικό, ενώ στα υπόλοιπα δύο, οι απαντήσεις των multiple choice διαφέρουν από φροντιστήριο σε φροντιστήριο ενώ πολύ συχνά υπάρχουν λάθος και ασαφή θέματα!!!! Παρόλα αυτά αν η Υπουργός εμμένει σε αυτόν τον διαγωνισμό, ο οποίος είναι καταστροφικός για αρκετές χιλιάδες καθηγητών, μπορεί να αυξήσει το ποσοστό διορισμού από 60-40 που είναι, σε 70-30 υπέρ του ΑΣΕΠ! Σε καμιά όμως περίπτωση δεν μπορεί να καταργήσει τους πίνακες, στους οποίους πολλές χιλιάδες καθηγητών έχουν επενδύσει στην κυριολεξία τη ζωή τους και έχουν οργώσει όλη την Ελλάδα να μαζέψουν μόρια!! Επίσης η Υπουργός πρέπει να έχει υπόψη της ότι αν ορίσει τον ΑΣΕΠ, ως μοναδικό κριτήριο επιλογής, θα καταφέρει να πλουτίσουν τα φροντιστήρια προετοιμασίας ΑΣΕΠ. Από την μια μιλάει για δωρεάν δημόσια ΠΑΙΔΕΙΑ και από την άλλη θα οδηγούνται όλοι σε φροντιστήρια ακόμη και σε ηλικίες των 30 και 40 ετών!!!! Είναι τραγικό και καταστροφικό για έναν νέο επιστήμονα να τελειώνει την σχολή του, και να ξέρει ότι πρέπει να δίνει και να ξαναδίνει ΑΣΕΠ κάθε χρόνο, έχοντας να ανταγωνιστεί χιλιάδες, με τελείους άνισους όρους. Γιατί το να δώσεις στον ΑΣΕΠ, προϋποθέτει ότι δεν μπορείς να εργαστείς, πρέπει να σε «ταΐζουν» οι δικοί σου, να σε στηρίζουν οικονομικά οι δικοί σου, και να πηγαίνεις φροντιστήρια όπως όταν ήσουνα έφηβος!! Επίσης υπάρχει και μια κατηγορία σχολείων τα ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, στα οποία πιστεύω ότι δεν έχει καμία απολύτως θέση ο ΑΣΕΠ!! Στα σχολεία αυτά πρέπει να τηρηθεί το ισχύον σύστημα, το οποίο και θεωρώ πολύ δίκαιο. Το να διδάξει κάποιος σε παιδιά κωφά, τυφλά, με σύνδρομο Down, κ.τ.λ αυτό που απαιτείται είναι το Μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής, Οι Κύκλοι Νοηματικής, τα Ετήσια Σεμινάρια και καθόλου μα καθόλου ο ΑΣΕΠ!!!!! Για όλους αυτούς τους λόγους που παραθέτω, πιστεύω ότι εάν η Υπουργός θέλει να αλλάξει κάτι, μπορεί να αυξήσει το ποσοστό σε 70% υπέρ του ΑΣΕΠ και 30% με τους πίνακες αναπληρωτών. Στο σημείο αυτό να προσθέσω ότι για την Π.Δ.Σ, πρέπει να αλλάξει ο τρόπος πρόσληψης και να επιλέγονται από τον πίνακα των ωρομισθίων(στον οποίο προσμετρούνται τα μόρια από ΑΣΕΠ και προϋπηρεσίας). Τέλος η διάταξη του 24-μηνο+1 επιτυχία στον ΑΣΕΠ πρέπει να παραμείνει!! Για ορισμένες κατηγορίες όπως Σιβιτανίδειος Σχολή, Μουσικά Λύκεια, Ναυτικά Λύκεια, κ.τ.λ πρέπει να αλλάξει οπωσδήποτε ο τρόπος πρόσληψης και να γίνεται μέσα από τον πίνακα των αναπληρωτών και ωρομισθίων και όχι με συνέντευξη και μέσο όπως γίνεται σήμερα!