Είναι άδικο και λάθος, δάσκαλοι με εξειδίκευση ειδικής να θεωρούνται ισότιμοι με δασκάλους ειδικής αγωγής πε71,όταν συγκρίνουμε 2 χρόνια και ανάλογο αριθμό μαθημάτων και ίσως πρακτική στην ειδική, με 4 χρόνια ασχολίας, πρόγραμμα μαθημάτων με επίκεντρο την ειδική και υποχρεωτική πρακτική, που επιπλέον συνεπάγονται την εκ των προτέρων διάθεση του ατόμου να ασχοληθεί με την ειδική αγωγή και μόνο. Δεν γίνεται όποτε μας συμφέρει να βλέπουμε το παράδειγμα του εξωτερικού. Δεν θεωρώ ότι η εμπειρία του δασκάλου στην τάξη αντικαθιστά επαρκώς την εμπειρία και τις γνώσεις του ειδικού δασκάλου, ώστε να είναι ικανός να αντικαταστήσει τον τελευταίο. Δεν αμφισβητώ ότι υπάρχουν δάσκαλοι πε70 με την απαραίτητη εξειδίκευση στην ειδική και την όρεξη να δουλέψουν σωστά, εύχομαι να είναι όλοι οι "αδικημένοι" έτσι, αλλά γνωρίζω ότι αυτοί είναι μια μειοψηφία, το κίνητρο των υπολοίπων είναι απλά η δουλειά. Πράγμα που σέβομαι, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πώς ένας δάσκαλος, που θεωρεί ότι με αυτή τη τροπολογία αποκαθίσταται η "αδικία", δεν αισθάνεται ντροπή προς το συνάδερφο ειδικής, που μέχρι τώρα υποτιμούσε και τώρα παίρνει τη θέση του, αλλά και προς το παιδί (ή τα παιδιά) και τους γονείς τους, τα οποία αναλαμβάνει! Δεν θα αναφερθώ καν στο ότι θα δοθεί η ίδια ευκαιρία και σε δασκάλους χωρίς καμία σχέση με την ειδική, εδώ όμως οι δάσκαλοι με εξειδίκευση δεν νιώθουν αδικημένοι, που έκαναν την εξειδίκευσή τους, όπως φαίνεται, τζάμπα;
Επιπλέον, εδώ δεν πρόκειται για αποκατάσταση της υποτιθέμενης αδικίας. Εάν παρακολουθείτε τις νέες αλλαγές στο ωράριο των σχολείων και στις ώρες μαθημάτων, θα καταλάβετε ότι μόνιμοι δάσκαλοι θα χάσουν τη θέση τους ή θα πρέπει να συμπληρώνουν το ωράριό τους, με αποτέλεσμα να αναλαμβάνουν μαθήματα εκτός τις δικής τους αρμοδιότητας, όπως ειδικότητες μουσικής, εικαστικών κλπ. Από ό,τι φαίνεται, θα αποτελέσει και η ειδική αγωγή ένα τρόπο να "φροντίσει" το υπουργείο όλους τους μόνιμους χωρίς θέση, που δεν υπολόγισε ότι περισσεύουν, όταν έκανε τις αλλαγές. Πρόκειται δηλαδή για τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων, αφού δεν βγαίνουν τα νούμερα.
Όπως και να έχει, πάλι φροντίσαμε να εναντιωθούμε μεταξύ μας, ο καθένας για το προσωπικό του συμφέρον βέβαια. Δεν βάζουμε μπροστά τις ανάγκες των παιδιών και των γονέων τους και το δίκαιο τόσων ατόμων, που δουλεύουν χρόνια στην ειδική και βλέπουν ότι τελικά ούτε το υπουργείο τους υπολογίζει, αλλά ούτε οι συνάδερφοι τους.
Προτείνω το λογικό. Ο κάθε ένας στον κλάδο του. Γιατί αυτόν τον κλάδο επέλεξε, γι'αυτόν μόχθησε και διάβασε, γι'αυτόν περνάει κάθε χρόνο την ίδια ταλαιπωρία. Άλλη έννοια έχει η ενοποίηση της γενικής και της ειδικής: την κοινή προσπάθεια, ο κάθε ένας δάσκαλος εκεί που είναι καταρτισμένος, για να προοδεύσουν τα παιδιά. Ευπρόσδεκτος βέβαια ο δάσκαλος με εξειδίκευση, αλλά άλλος έχει προτεραιότητα.
Ποιον θα επέλεγε ο γονέας για το παιδί του στην ειδική τάξη;
Είναι άδικο και λάθος, δάσκαλοι με εξειδίκευση ειδικής να θεωρούνται ισότιμοι με δασκάλους ειδικής αγωγής πε71,όταν συγκρίνουμε 2 χρόνια και ανάλογο αριθμό μαθημάτων και ίσως πρακτική στην ειδική, με 4 χρόνια ασχολίας, πρόγραμμα μαθημάτων με επίκεντρο την ειδική και υποχρεωτική πρακτική, που επιπλέον συνεπάγονται την εκ των προτέρων διάθεση του ατόμου να ασχοληθεί με την ειδική αγωγή και μόνο. Δεν γίνεται όποτε μας συμφέρει να βλέπουμε το παράδειγμα του εξωτερικού. Δεν θεωρώ ότι η εμπειρία του δασκάλου στην τάξη αντικαθιστά επαρκώς την εμπειρία και τις γνώσεις του ειδικού δασκάλου, ώστε να είναι ικανός να αντικαταστήσει τον τελευταίο. Δεν αμφισβητώ ότι υπάρχουν δάσκαλοι πε70 με την απαραίτητη εξειδίκευση στην ειδική και την όρεξη να δουλέψουν σωστά, εύχομαι να είναι όλοι οι "αδικημένοι" έτσι, αλλά γνωρίζω ότι αυτοί είναι μια μειοψηφία, το κίνητρο των υπολοίπων είναι απλά η δουλειά. Πράγμα που σέβομαι, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πώς ένας δάσκαλος, που θεωρεί ότι με αυτή τη τροπολογία αποκαθίσταται η "αδικία", δεν αισθάνεται ντροπή προς το συνάδερφο ειδικής, που μέχρι τώρα υποτιμούσε και τώρα παίρνει τη θέση του, αλλά και προς το παιδί (ή τα παιδιά) και τους γονείς τους, τα οποία αναλαμβάνει! Δεν θα αναφερθώ καν στο ότι θα δοθεί η ίδια ευκαιρία και σε δασκάλους χωρίς καμία σχέση με την ειδική, εδώ όμως οι δάσκαλοι με εξειδίκευση δεν νιώθουν αδικημένοι, που έκαναν την εξειδίκευσή τους, όπως φαίνεται, τζάμπα; Επιπλέον, εδώ δεν πρόκειται για αποκατάσταση της υποτιθέμενης αδικίας. Εάν παρακολουθείτε τις νέες αλλαγές στο ωράριο των σχολείων και στις ώρες μαθημάτων, θα καταλάβετε ότι μόνιμοι δάσκαλοι θα χάσουν τη θέση τους ή θα πρέπει να συμπληρώνουν το ωράριό τους, με αποτέλεσμα να αναλαμβάνουν μαθήματα εκτός τις δικής τους αρμοδιότητας, όπως ειδικότητες μουσικής, εικαστικών κλπ. Από ό,τι φαίνεται, θα αποτελέσει και η ειδική αγωγή ένα τρόπο να "φροντίσει" το υπουργείο όλους τους μόνιμους χωρίς θέση, που δεν υπολόγισε ότι περισσεύουν, όταν έκανε τις αλλαγές. Πρόκειται δηλαδή για τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων, αφού δεν βγαίνουν τα νούμερα. Όπως και να έχει, πάλι φροντίσαμε να εναντιωθούμε μεταξύ μας, ο καθένας για το προσωπικό του συμφέρον βέβαια. Δεν βάζουμε μπροστά τις ανάγκες των παιδιών και των γονέων τους και το δίκαιο τόσων ατόμων, που δουλεύουν χρόνια στην ειδική και βλέπουν ότι τελικά ούτε το υπουργείο τους υπολογίζει, αλλά ούτε οι συνάδερφοι τους. Προτείνω το λογικό. Ο κάθε ένας στον κλάδο του. Γιατί αυτόν τον κλάδο επέλεξε, γι'αυτόν μόχθησε και διάβασε, γι'αυτόν περνάει κάθε χρόνο την ίδια ταλαιπωρία. Άλλη έννοια έχει η ενοποίηση της γενικής και της ειδικής: την κοινή προσπάθεια, ο κάθε ένας δάσκαλος εκεί που είναι καταρτισμένος, για να προοδεύσουν τα παιδιά. Ευπρόσδεκτος βέβαια ο δάσκαλος με εξειδίκευση, αλλά άλλος έχει προτεραιότητα. Ποιον θα επέλεγε ο γονέας για το παιδί του στην ειδική τάξη;