• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΓΓΕΛΙΚΗ' | 9 Αυγούστου 2016, 17:27

    Σύμφωνα με τροπολογία στο σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» που αφορά Θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης προς διαβούλευση, προβλέπεται, η δυνατότητα κάλυψης θέσεων ειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού, που κατά πλειοψηφία μέχρι σήμερα καταλάμβαναν επιστήμονες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με πτυχία μεταπτυχιακά και διδακτορικά ειδικής αγωγής και σχολικής ψυχολογίας, από μόνιμους, χωρίς ειδική γνώση εκπαιδευτικούς και μάλιστα κατά προτεραιότητα. Η ρύθμιση αυτή που περιγράφεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 21 (εε και γ) αιτιολογείται στην αντίστοιχη έκθεση που συνοδεύει την τροπολογία ως «αξιοποίηση με το βέλτιστο τρόπο του υφιστάμενου ανθρωπίνου δυναμικού». Σκοπός της τροπολογίας ως εκ τούτου είναι να διαχειριστεί το ανθρώπινο δυναμικό με βάση την οικονομία κι όχι την ποιότητα καθώς δύναται το υπουργείο να στελεχώσει τμήματα και σχολεία ειδικής αγωγής με μη ειδικούς καθηγητές προκειμένου να «αξιοποιήσει» τους μόνιμους καθηγητές που ήδη έχει. Η Παιδεία και πολύ περισσότερο η ειδική αγωγή δε χρειάζεται διαχειριστές χρειάζεται πολιτικούς με όραμα, η σημερινή κατάσταση χρειάζεται να προτάξουμε την πολιτική έναντι της οικονομίας. Για ό,τι αφορά την τροπολογία που απαξιώνει περαιτέρω την ειδική αγωγή και θυματοποιεί τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και ικανότητες, ζητάμε να ορίζεται σαφώς ότι στην ειδική αγωγή θα διδάσκουν μόνο δάσκαλοι και καθηγητές με τεκμηριωμένη βάσει τίτλων σπουδών ειδική επιστημονική γνώση (διδασκαλεία, πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά). Διεκδικούμε ένα σχολείο που θα επενδύει στη διαφορετικότητα, που θα σέβεται τις ατομικές ανάγκες του κάθε παιδιού και θα ενισχύει τις ειδικές ικανότητες του προς όφελος του κοινοτισμού. Διεκδικούμε ενταξιακά εκπαιδευτικά συστήματα που θα είναι δομημένα πάνω στην ισοτιμία, την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα και την πρόοδο για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη – μαθητές, γονείς, οικογένειες, επαγγελματίες της εκπαίδευσης, εκπροσώπους κοινότητας και φορείς λήψης αποφάσεων- ώστε να μπορούν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας προσβάσιμες εκπαιδευτικές ευκαιρίες.