Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Γεωργάκαινας Χαράλαμπος | 4 Δεκεμβρίου 2009, 13:19
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ποιος θα μας προστατέψει από τους προστάτες? Αγαπητή κ.Υπουργέ, Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, ότι πρέπει να μπούνε κανόνες ισονομίας και αντικειμενικότητας στν τρόπο επιλογής των εκπαιδευτικών που πρόκειται να διοριστούν στο Δημόσιο Σχολείο. Γι αυτό και θεωρώ πως κανείς δεν διαφωνεί με το κλείσιμο όλων των παραθύρων μέσω των οποίων διάφοροι συνάδελφοι αναρριχούνταν στους πίνακες και εξασφάλιζαν διορισμό. Η πρόθεση σας να γίνεται η επιλογή βάση εξετάσεων ΑΣΕΠ και αναγνωρισμένης προυπηρεσίας σε σχολείο είναι στην σωστή κατεύθυνση. Αυτό όμως που πρέπει να αλλάξει και να καταστήσει τις εξετάσεις αντικειμενικές, είναι η αλλάγη του τρόπου εξέτασης της Διδακτικής. Καλούμαστε να εξταστούμε σε ένα αντικείμενο το οποίο πολλοί από εμάς το ασκούμε επί δεκαετίες ως επάγγελμα, είτε σε φροντιστήρια, είτε σε ιδιωτικά σχολεία, είτε ως ωρομίσθιοι σε ΠΔΣ και παρόλα αυτά αξιολογούμαστε "επί χάρτου" χωρίς να ξέρουμε ποιοι είναι οι βαθμολογητές μας, τι ακριβώς θέλουν να γράψουμε για να κριθούμε ευνοικά και κυρίως σε ποια λάθη υποπίπτουμε όταν μας κρίνουν αρνητικά. Το σύστημα εξέτασης της Διδακτικής είναι πλήρως αδιαφανές, βασίζεται στην υποκειμενική κρίση του εκάστοτε βαθμολογητή και γεννά αμφιβολίες περί της αντικειμενικότητας της αξιολόγησης. Αν λοιπόν το Υπουργείο αποφασίσει τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ ως τη βασικότερη διαδικασία επιλογής των στελεχών της Εκπαίδευσης, οφείλει να αλλάξει τον τρόπο εξέτασης της Διδακτικής και την αντικατάσταση του με άλλους τρόπους. Ενδεικτικά προτείνω: - Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής κλειστού τύπου - Πιστοποίηση διδακτικής ικανότητας μέσω προυπηρεσίας σε διδακτικούς οργανισμούς, δημόσιους ή και ιδιωτικούς. - Προφορική εξέταση σε αληθινή τάξη, με επιλεγμένους μαθητές που θα κρίνουν και θα αξιολογήσουν τον εκπαιδευτικό κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας. - Απόκτηση διδακτικής επάρκειας, με παρακολούθηση σεμιναρίων και γραπτές εξετάσεις. Η διαδικασία μπορεί να γίνει μέσω διαδικτύου κατά τα πρότυπα του ΕΑΠ. Τέλος είναι αναγκαία η καθιέρωση ετήσιου διαγωνισμού ΑΣΕΠ, σε καθορισμένες ημερομηνίες, ώστε να καθίσταται δυνατή η καλή προετοιμασία των εκπαιδευτικών και να αποφεύγονται αιφνιδιασμοί και καθυστερήσεις. Με την πεποίθηση ότι θά λάβετε υπόψην σας όλα τα σχόλια και τις πρότάσεις που ειπώθηκαν στη Δημόσια Διαβούλευση, εύχομαι να οδηγηθούμε σε ένα Σύστημα Δίκαιο, Αξιοκρατικό και Αντικειμενικό, που θα στελεχώσει τη Δημόσια Εκπαίδευση με τους καλύτερους και ταυτόχρονα θα δώσει λύση σε χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς, που ζουν τις οικογένειες τους σε συνθήκες ανασφάλειας, αβεβαιότητας και αγωνίας. Σας ευχαριστώ Χαράλαμπος Γεωργάκαινας