Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη PES Greece Activists | Socialists&Democrats | 9 Αυγούστου 2016, 19:28
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
http://www.socialdemocrats.gr/index.php/2016/08/09/filis-eidiki-agogi/ Σύμφωνα με τροπολογία στο σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» που αφορά Θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης προς διαβούλευση, προβλέπεται, η δυνατότητα κάλυψης θέσεων ειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού, που κατά πλειοψηφία μέχρι σήμερα καταλάμβαναν επιστήμονες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με πτυχία μεταπτυχιακά και διδακτορικά ειδικής αγωγής και σχολικής ψυχολογίας, από μόνιμους, χωρίς ειδική γνώση εκπαιδευτικούς και μάλιστα κατά προτεραιότητα. Η ρύθμιση αυτή που περιγράφεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 21 (εε και γ) αιτιολογείται στην αντίστοιχη έκθεση που συνοδεύει την τροπολογία ως «αξιοποίηση με το βέλτιστο τρόπο του υφιστάμενου ανθρωπίνου δυναμικού». Σκοπός της τροπολογίας ως εκ τούτου είναι να διαχειριστεί το ανθρώπινο δυναμικό με βάση την οικονομία κι όχι την ποιότητα καθώς δύναται το υπουργείο να στελεχώσει τμήματα και σχολεία ειδικής αγωγής με μη ειδικούς καθηγητές προκειμένου να «αξιοποιήσει» τους μόνιμους καθηγητές που ήδη έχει. Η Παιδεία και πολύ περισσότερο η ειδική αγωγή δε χρειάζεται διαχειριστές χρειάζεται πολιτικούς με όραμα, η σημερινή κατάσταση χρειάζεται να προτάξουμε την πολιτική έναντι της οικονομίας. Για ό,τι αφορά την τροπολογία που απαξιώνει περαιτέρω την ειδική αγωγή και θυματοποιεί τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και ικανότητες, ζητάμε να ορίζεται σαφώς ότι στην ειδική αγωγή θα διδάσκουν μόνο δάσκαλοι και καθηγητές με τεκμηριωμένη βάσει τίτλων σπουδών ειδική επιστημονική γνώση (διδασκαλεία, πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά). Διεκδικούμε ένα σχολείο που θα επενδύει στη διαφορετικότητα, που θα σέβεται τις ατομικές ανάγκες του κάθε παιδιού και θα ενισχύει τις ειδικές ικανότητες του προς όφελος του κοινοτισμού. Διεκδικούμε ενταξιακά εκπαιδευτικά συστήματα που θα είναι δομημένα πάνω στην ισοτιμία, την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα και την πρόοδο για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη – μαθητές, γονείς, οικογένειες, επαγγελματίες της εκπαίδευσης, εκπροσώπους κοινότητας και φορείς λήψης αποφάσεων- ώστε να μπορούν να προσφέρουν υψηλής ποιότητας προσβάσιμες εκπαιδευτικές ευκαιρίες.Ζητάμε για την ειδική αγωγή Μαζικές και άμεσες μονιμοποιήσεις αναπληρωτών ειδικής αγωγής με βάση τους πίνακες κατά προτεραιότητα σε σχέση με άλλους κλάδους της δημόσια διοίκησης καθώς πρωτεύουσα σημασία έχει η συνέχεια στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες και ικανότητες και όχι η ανά έτος αλλαγή των εκπαιδευτικών που δουλεύουν μαζί τους. Βελτίωση των υποδομών και αναβάθμιση του εξοπλισμού των ειδικών σχολικών μονάδων ώστε να ανιχνεύονται και να αξιοποιούνται τα ειδικά ταλέντα Προγράμματα κοινωνικής και επιστημονικής συνεργασίας των ειδικών σχολείων με τις οικογένειες των παιδιών και τις τοπικές κοινωνίες ώστε να εξασφαλίζεται η ολιστική προσέγγιση της κοινωνικής ενσωμάτωσης των παιδιών με ειδικές ικανότητες και ανάγκες. Οικονομική και επιστημονική ενίσχυση των οικογενειών με παιδιά που χρήζουν ιδιαίτερης ολοήμερης μέριμνας ώστε να είναι εφικτή η συνέχεια προγραμμάτων παρέμβασης και αποκατάστασης που εφαρμόζονται στις σχολικές μονάδες Προσβάσιμα από όλους σχολεία και χώροι πολιτισμού και άθλησης. Επένδυση σε μια κοινωνία χωρίς σύνορα και αποκλεισμούς Ενίσχυση και εξειδίκευση των προγραμμάτων Erasmus της Ε.Ε. ώστε να αυξηθεί το ποσοστό νέων ΑμΕΑ που συμμετέχει σε αυτά χωρίς να αποκλείει νέους με κινητικά προβλήματα ή προβλήματα επικοινωνίας.