Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Βασίλης Μπέκας | 10 Αυγούστου 2016, 00:24
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η καλύτερη απόδειξη ότι η εξειδίκευση των μαθητών δεν ήταν καθόλου πρόωρη και καθόλου παιδαγωγικά ανεπίτρεπτη, αντιθέτως είναι απαραίτητη, είναι ότι οι απόφοιτοι μαθητές των Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής συνέχισαν με επιτυχία τις σπουδές τους στα ΕΠΑ.Λ και τις ΕΠΑ.Σ , είναι τώρα ελεύθεροι επαγγελματίες και μερικοί εξ αυτών και φοιτητές στα ΤΕΙ! Τα προγράμματα σπουδών όλων των Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής δεν είναι διαφορετικά. Στα πέντε έτη γίνονται τα μαθήματα του Γυμνασίου (για να ολοκληρωθεί η εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση) καθώς και τα μαθήματα ειδικοτήτων του Α΄ κύκλου Τ.Ε.Ε. σύμφωνα με τον Ν.2817/2000 και τον Ν.3699/2008. Γίνονται συγκεκριμένα μαθήματα γενικής παιδείας και ειδικότητας (θεωρία και εργαστήριο) σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα (αρ. πρωτ. 154881/Γ6/07-12-2010, έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ, Δνση Ειδικής Αγωγής) Ο μαθητής/τρια των Τ.Ε.Ε. Ειδικής Αγωγής με την ισχύουσα νομοθεσία τελειώνει την υποχρεωτική εκπαίδευση και αποκτά πτυχίο Α΄ κύκλου Τ.Ε.Ε. με επαγγελματικά δικαιώματα έχοντας ταυτόχρονα βελτιώσει και αξιοποιήσει τις δυνατότητες και δεξιότητές του. Αρκεί να πληκτρολογήσει κανείς ΤΕΕ Ειδικής σε μία μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο για να διαπιστώσει από τις δραστηριότητες των μαθητών πόσο επιτυχημένη εκπαιδευτική δομή είναι αυτά τα σχολεία. Όλα αυτά οφείλονται στο γεγονός ότι τα παιδιά έρχονται στο σχολείο χαρούμενα, γιατί κάνουν αυτό που πραγματικά τους αρέσει και έχουν επιλέξει. Δεν έρχονται για να βρουν ένα ίδιο Γυμνάσιο με αυτό της Γενικής Αγωγής, απλωμένο απλώς σε περισσότερα χρόνια! Τώρα που η ίδρυση των ΕΕΛ γίνεται πραγματικότητα μετά από τόσα χρόνια αναμονής γιατί θα πρέπει να υποβαθμιστεί η υπάρχουσα δομή; Αν κάποιος μαθητής γραφτεί στο 16ο έτος της ηλικίας του θα αποκτήσει επαγγελματικά δικαιώματα σε ηλικία 24 ετών;;;; Προτάσεις: • Να παραμείνουν οι ειδικότητες αλλά η επιλογή να μην είναι δεσμευτική στις τάξεις του Γυμνασίου. • Όλα τα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια να μετατραπούν από το σχολικό έτος 2016-2017 σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια με τους τομείς και ειδικότητες που λειτουργούσαν σε κάθε σχολείο μέχρι σήμερα. • Στο Γυμνάσιο η φοίτηση να διαρκεί πέντε (5) έτη. Τελειώνοντας τη Δ΄ τάξη να χορηγείται απολυτήριο Γυμνασίου και τελειώνοντας την Ε΄ πτυχίο με επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 2β όπως ακριβώς προβλέπει το άρθρο 28 του ν.4186/2013. • Το ωρολόγιο πρόγραμμα των τάξεων του Γυμνασίου να είναι αυτό που ισχύει σήμερα (αρ. πρωτ. 154881/Γ6/07-12-2010, έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ.) ενώ των τάξεων του Λυκείου εκείνο των Εσπερινών ΕΠΑ.Λ . Όταν ο μαθητής ολοκληρώσει τη φοίτηση του στις τάξεις του Γυμνασίου να εγγράφεται στη Β΄ τάξη του Λυκείου. • Ελάχιστος αριθμός μαθητών οι τρεις (3) και μέγιστος οι οκτώ (8). • Να προστεθεί στον κανονισμό λειτουργίας των Εργαστηριακών Κέντρων Ε.Κ. (ΦΕΚ 1318/2015) η νέα δομή «Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια» και να προβλεφθεί ο 2ος εκπαιδευτικός στα εργαστηριακά μαθήματα, πάνω από τους 4 μαθητές. Βασίλης Μπέκας,ΠΕ12.10 εκπαιδευτικός στο ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Κορωπίου