• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 14:03

    Αξιότιμη κυρία υπουργέ, Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω από καρδιάς για την ευκαιρία που δίνετε σε εμάς τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουμε και εμείς στο καινούριο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση και να μην αποφασίσετε εσείς για εμάς χωρίς εμάς. Βέβαια, ευελπιστώ οι προτάσεις μας να ακουστούν και όχι να πέσουν στο κενό………. Είμαι φιλόλογος, 31 χρονών, παντρεμένη με αλλοδαπό και εργάζομαι στη χώρα του συζύγου μου ως εκπαιδευτικός , διδάσκοντας τα ελληνικά σε ένα σχολείο ελληνικής γλωσσάς , το οποίο χρηματοδοτείται από έτερο υπουργείο και όχι από το υπουργείο παιδείας. Δουλεύω κάτω από απαράδεκτές συνθήκες , σχεδόν αμισθί, φυσικά χωρίς ασφάλεια και συχνά πυκνά δέχομαι τις απειλές του εκάστοτε υψηλόμισθου προϊστάμενου ότι θα με διώξει , ότι η Ελλάδα αδυνατεί να με πληρώνει (ο μισθός μου είναι ελάχιστος και κάτω από οποιαδήποτε συλλογική σύμβαση της χώρας, όπου βρίσκομαι!), τώρα υπάρχει και το εύσχημο πρόσχημα της κρίσης κτλ. κτλ. Δυστυχώς , επειδή λογοκρίνομαι ασυστόλως και επειδή σχεδόν μου απαγορεύουν να λέω ότι εργάζομαι στο σχολείο και επειδή όπως καταλαβαίνετε έχω ανάγκη τη δουλειά μου δεν μπορώ να κατονομάσω περισσότερο την αντιμετώπιση και τον εμπαιγμό που δέχομαι, ούτε και να δώσω περισσότερες πληροφορίες. Καταλαβαίνετε ότι μετά από την μικρή αυτή εισαγωγή , πώς μπορώ να νιώθω εγώ , και ως εκπαιδευτικός και ως άνθρωπος. Πέρα όμως όλα αυτά , ως εκπαιδευτικός που διαδίδει αμισθί την ελληνική γλώσσα στο εξωτερικό και μάλιστα σε μια χώρα με ελάχιστους Έλληνες και απεριόριστο ενδιαφέρον για τη γλώσσα μας έχω το δικαίωμα να μιλήσω και να καταθέσω τις προτάσεις μου. Οι προτάσεις μου λοιπόν είναι οι εξής : 1. Εάν σαν κυβέρνηση θέλετε να διατηρήσετε τον ασεπ ως ένα εύσχημο κόσκινο επιλογής , κάντε το. Δεν έχω καμία αντίρρηση ως προς αυτό. Σας παρακαλώ όμως καταργήστε τις παρακείμενες του ασεπ λίστες που επιτρέπουν σε αλλοιωμένους εκ των πραγμάτων εκπαιδευτικούς να μπαίνουν στην τάξη και να διδάσκουν στα παιδιά αυτό που οι ίδιοι δεν έχουν , δηλαδή την ηθική. Πιο συγκεκριμένα , όλοι γνωρίζουμε τον τρόπο επιλογής των εκπαιδευτικών για τα περιβόητα ΠΔΣ. Είναι οι ¨¨ δικοί μας άνθρωπο騨 , είναι αυτοί που έπαιρναν 3 ώρες εδώ , 3 ώρες εκεί και αν δεν έπαιρναν και άλλες 2 κάπου άλλού φώναζαν στις δευτεροβάθμιες και ποιος είδε το θεό και δεν τον φοβήθηκε. Αυτοί οι άνθρωποι βέβαια , υπολόγιζαν ότι δυο δυο και τρεις τρεις θα γεμίσει το σακούλι τους και θα χωθούνε . … Φυσικά , κορόιδευαν ανοιχτά όλους τους άλλους , που δεν μπορούσαν να πάρουνε τις δύο ωρίτσες και τρέχανε στον ασεπ. Στα διάφορα site κυκλοφορεί και ο όρος ΑΣΕΠΙΤΕΣ, που σε λήμμα σε λεξικό θα επεξηγούνταν ¨¨ ως υποτιμητικός¨¨ τίτλος των ατόμων που καταφεύγουν στον ασεπ. Έτσι, αποκαλούν οι μέχρι χτες υπερτιμημένοι ΠΔΣιτες τους συναδέλφους τους! Σε αυτούς λοιπόν ακυρώστε την προϋπηρεσία. Δεν την αξίζουν. Ούτε και οι υπηρεσίες που προσφέρουν άξιζουν. Πολλές φορές μάλιστα δήλωναν τις ώρες χωρίς να πηγαίνουν . Επομένως , για ποια προϋπηρεσία μιλάμε ; 2. Μην επιτρέπετε στα νέα ζευγάρια να γεννάνε παιδιά, και με αυτό τον τρόπο να εξασφαλίζουν θέσεις δημοσίου. Αυτό δεν είναι παιδική εκμετάλλευση; Αν το κράτος έχε πρόβλημα υπογεννητικότητας ας το λύσει αλλιώς. Εξάλλου ο μισθός του καθηγητή δεν είναι αρκετός για να θρέψει 4 στόματα! 3. Ασεπ : Σας είπε κανένας ότι οι φιλόλογοι είμαστε παντογνώστες, ότι γνωρίζουμε απταίστως ιστορία , παιδαγωγικά , αρχαία και νέα; Μπορείτε να βρείτε έναν καθηγητή που να μπορεί να βάλει μόνος του όλα αυτά τα θέματα για τον ασεπ; Γιατί συγκεντρώνετε ομάδες καθηγητών για να δημιουργήσουν τα θέματα (τα οποία ουκ ολίγες φορές έχουν και λάθη!)Από εμάς γιατί έχετε την απαίτηση να ανταποκριθούμε άριστα σε όλα αυτά για να έχουμε πενιχρές ελπίδες διορισμού; Επίσης , έχετε αναρωτηθεί πώς μπορούμε να δουλεύουμε και συγχρόνως να διαβάζουμε σαν τα σκολιαρόπαιδα. Και πέρα από αυτό, ξέρετε πόσο εξαντλημένος μπαίνει ο επιτυχών του ασεπ στην τάξη να διδάξει; Τι να διδάξει; Μπαίνει κάπου στα 40 εξαντλημένος από τις απανωτές εξετάσεις και την ανεργία. Και τι μπορεί να κάνει αυτός τότε; Να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και να κάνει ιδιαίτερα. Ποιος νοιάζεται για την τάξη; Κανείς. Επομένως, πρέπει ο ασεπ να αναβαθμιστεί , και η θεματολογία του να είναι αξιοπρεπής και συμβατή με τα ανθρώπινα δεδομένα. Ένας ήταν ο Αριστοτέλης, από τότε άλλος δεν βγήκε στην Ελλάδα……… 4. Βέβαια , δεν λείπουν μόνο ΄΄ Αριστοτέληδες΄΄ από τα σχολεία μας σήμερα , λείπει δυστυχώς και η θεωρία του. Με άλλα λόγια , όλοι αυτοί που ξαγρυπνούν πάνω από τον υπολογιστή τους να ψηφίζουν οποιαδήποτε πρόταση αντιτίθεται στη διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος το μόνο που σκέφτονται είναι τον εαυτό τους και όχι σε σύνολο το εκπαιδευτικό σύστημα. Άρα ,όλα αυτά τα συν και πλην που βλέπετε κάτω από κάθε πρόταση δεν είναι η φωνή της πλειοψηφίας αλλά η φωνή της αϋπνίας. Έχετε αναρωτηθεί αγαπητοί συνάδελφοι αν θέλουν οι μαθητές σας αυτό το εκπαιδευτικό σύστημα; Τους έχετε ρωτήσει πότε αν τους αρέσει το μάθημα σας; Τους έχετε ρωτήσει ποτέ αν θέλουν να σας βλέπουν και το απόγευμα στα ιδιαίτερα σας; Με ποια λογική προτείνετε να μην αλλάξει το σύστημα; Επειδή , μήπως είστε κοντά στο δοχείο και με τις νέες προτάσεις φοβάστε μήπως δεν βάλετε το χέρι σας στο μέλι; Και από πότε είναι μέλι για εσάς , το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας; Επομένως, ρωτήστε, κυρία υπουργέ, τους μαθητές και τους γονείς τους . Ο καθένας από εμάς ξέρει το καλό του. Επομένως, και οι νέες γενιές μας ξέρουν τι θέλουν από το σχολείο και από τα στελέχη του. 5. Ανοίξτε επιτέλους τα γυμνάσια και τα λύκεια. Τυφλοί είστε. Δεν βλέπετε όλους αυτούς τους καταρρακωμένους γονείς να δίνουν το τελευταίο τους ευρώ στην παραπαιδεία. Για ποια δωρεάν εκπαίδευση μιλάμε; Ως πότε θα κοιτάτε τα φροντιστήρια και τους φροντιστηριάρχες στα μάτια; Αν οι εκπαιδευτικοί μπουν στις τάξεις και διδάξουν , με ποιους μαθητές και με ποιους εκπαιδευτικούς θα δουλέψουν οι φροντιστηριάρχες. Αν κάνουν καλά οι εκπαιδευτικοί τη δουλειά τους στα σχολεία, γιατί οι γονείς να ψάχνουν φροντιστήρια.; 6. Κλείστε επίσης σας παρακαλώ και αυτά τα αδηφάγα, άχρηστα και απαράδεκτα λεγόμενα πανεπιστημιακά φροντιστήρια για τον Ασεπ. Ως πότε θα πλουτίζουν οι ολίγοι καπηλευόμενοι τις ανάγκες των αποφοίτων σας; Γιατί να έχει ανάγκη ένας απόφοιτος πανεπιστημίου από την καθοδήγηση ενός φροντιστηρίου. Αν δεν ξέρει μόνος του να οργανώσει το διάβασμά του για τον ασεπ, πώς θα οργανώσει το μάθημα αύριο στην τάξη του , πώς θα φτιάξει ασκήσεις για τους μαθητές του, πώς θα φτιάξει τεστ; Η μήπως όλα αυτά έχουν σχέση με την αποδοτικότητα και αυτό δεν υπάρχει στη σύγχρονη τάξη……… 7. Και μιας και μιλάμε για ποιότητα στην εργασία. Ναι πρέπει να αξιολογηθεί ο εκπαιδευτικός. Το σχολείο δεν είναι τσιφλίκι του, ούτε μπαξές του. Γιατί η θέση του να είναι σίγουρη , αν δεν αξίζει και αν δεν ενδιαφέρεται; Και πώς να ενδιαφέρεται όταν το απόγευμα κάνει 5 και 6 ώρες ιδιαίτερο. Πώς μπορεί να αποδώσει αυτός το πρωί. Φυσικά και δεν μπορεί…………. 8. Αν θέλετε , κυρία υπουργέ, καλό εκπαιδευτικό σύστημα , αν θέλετε τα παιδιά μας να βγαίνουν έξυπνοι και ενάρετοι πολίτες, πρέπει να βάλετε το χέρι στην τσέπη. Πρέπει , όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς κλάδους που τόσα χρόνια πατάτε να τους στηρίξετε. Ο εκπαιδευτικός που μπαίνει λίγο πριν την σύνταξη στην τάξη , δεν μπορεί να βγάλει νιάτα και δεν μπορεί να ξεχάσει όλα τα προηγούμενα χρόνια που καταπιέζονταν. Το ίδιο το σύστημα τον εξάντλησε και αρπάζει λυσσαλέα την ευκαιρία που του δίνεται. Τα πάντα έκανε για δύο ωρίτσες! Μεριμνήστε , λοιπόν, για όλους εμάς, που γινόμαστε αντικείμενο περίγελου και εμπαιγμού , αναγκασμένοι να δουλεύουμε από εδώ και από εκεί , κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες……… Αυτά από εμένα. Σας εύχομαι γενικά καλή επιτυχία στο έργο σας και καλή τύχη. Είμαι σίγουρη πως με τόσο συντηρητισμό και αναχρονισμό πως θα την χρειαστείτε……….. Με εκτίμηση Ελένη