• Σχόλιο του χρήστη 'Αθανάσιος Παπαβασιλείου' | 25 Νοεμβρίου 2009, 21:04

    Θεωρώ ότι καταρχήν απαιτείται μια σύντομη αναφορά στα υπαρκτά προβλήματα ώστε στην συνέχεια να ακολουθήσουν οι απόψεις – προτάσεις. ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ: Πλεονάσματα προσωπικού Ελλείψεις προσωπικού Κοινωνικά κριτήρια Επαγγελματική εξέλιξη Μητρότητα Ασθένεια ΑΠΟΨΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Καλώς ή κακώς έχει διαμορφωθεί μία κατάσταση που είναι υπαρκτή, σίγουρα στρεβλή και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί. Μια αρχική προσέγγιση του προβλήματος θα ήταν η πλήρης καταγραφή των πλεονασμάτων και των ελλείψεων τόσο των σχολείων όσο και των διευθύνσεων εκπαίδευσης σε ένα κοινό και ενιαίο πληροφοριακό σύστημα το οποίο θα είναι ελεύθερα προσβάσιμο από τον οποιοδήποτε μέσω διαδικτύου και θα ενημερώνεται από το Υπουργείο σε τακτά χρονικά διαστήματα. Μέσα από αυτό το σύστημα θα μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να βλέπει που βρίσκεται εργασιακά στον χώρο και στον τόπο του και να εντοπίζει εν δυνάμει καλύτερους επαγγελματικά τόπους. Η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κάλυψη κάποιας θέσης θα πρέπει να γίνεται και να ολοκληρώνεται σίγουρα πριν την έναρξη του επόμενου σχολικού έτους. Η επιλογή του υποψηφίου θα πρέπει να γίνεται με βάση αντικειμενική συνολική μοριοδότηση με σύστημα που έχω ήδη περιγράψει σε προηγούμενο σχόλιο μου. Αρχικά η κάλυψη των κενών (που είναι και ποιο εύκολο να αποτυπωθούν ουσιαστικά), θα πρέπει να επιχειρηθεί (πιθανόν με κίνητρα) από τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και στην συνέχεια από τους νέους υποψήφιους εκπαιδευτικούς. Όσο αναφορά τα κίνητρα είναι μια μεγάλη συζήτηση που θα πρέπει να αναλυθεί σε άλλο σχόλιο. Η οποιαδήποτε μετακίνηση εκπαιδευτικού θα πρέπει να επιτρέπεται μόνον μετά την κάλυψη της θέσης του από άλλο εκπαιδευτικό. Δεν νοείται σε καμία περίπτωση νέα τοποθέτηση εκπαιδευτικού ως υπεράριθμου σε μια σχολική μονάδα!!! Μοναδικός λόγος κένωσης μιας θέσης χωρίς προηγούμενη κάλυψη θα πρέπει να είναι λόγοι υγείας. Τα κενά στις διευθύνσεις εκπαίδευσης και στο Υπουργείο θα πρέπει να καλυφθούν με οριστικές μετατάξεις και ανοικτή διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος με βάση τα μόρια του κάθε ενδιαφερόμενου από το νέο σύστημα μοριοδότησης στο οποίο θα λαμβάνονται υπόψη όλα τα αντικειμενικά και μετρούμενα μεγέθη που έχω περιγράψει σε προηγούμενο σχόλιο μου. Τα κοινωνικά κριτήρια θα πρέπει να συμβάλουν στη μοριοδότηση αλλά πάντα με έμφαση στην κοινή αίσθηση του δικαίου. Για παράδειγμα θα μπορούσε για κάθε παιδί να αντιστοιχεί μοριοδότηση πενταετούς προϋπηρεσίας ώστε γονιός με τρία παιδιά να μην έχει καταρχήν περισσότερα μόρια από κάποιον που εργάζεται 16 έτη. Αυτονόητο δε θεωρώ ότι σε κάθε περίπτωση λαμβάνονται τα μόρια της θέσης που υπηρετεί ο εκπαιδευτικός στην πραγματικότητα και όχι εικονικά!!! Αυτό νομίζω έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα εφαρμοστεί, ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! Οι ενδιαφερόμενοι για εκπόνηση μεταπτυχιακών σπουδών θα πρέπει να εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους ένα χρόνο νωρίτερα ώστε να ενεργοποιείται η διαδικασία αντικατάστασης τους από το επόμενο έτος και για όσα χρόνια θα απουσιάζουν από την υπηρεσία. Αυτοί δε που θα καλύπτουν αυτή τη θέση θα πρέπει να αποδέχονται ότι θα βρίσκονται εκεί μόνον για το συγκεκριμένο διάστημα και να φροντίζουν στη συνέχεια για την περαιτέρω τοποθέτησή τους πάντοτε μέσα από το ενιαίο πληροφοριακό σύστημα του Υπουργείου. Δεν νοείται απόσπαση εκπαιδευτικού από την δευτεροβάθμια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παρά μονό για λόγους μεταπτυχιακών σπουδών, πόσο μάλλον δε σε οποιαδήποτε άλλη δημόσια υπηρεσία. Η λύση και εδώ είναι οι οριστικές μετατάξεις!! Ένα πολύ σημαντικό θέμα είναι η κάλυψη θέσεων που κενώνονται ξαφνικά για λόγους υγείας. Εδώ ίσως θα πρέπει να μελετηθεί ένα σύστημα εφεδρειών?, λίστας αναμονής? ή κάτι τέτοιο. Τέλος θεωρώ ότι η τεκνοποίηση και η μητρότητα θα πρέπει να υποστηρίζονται στο μέγιστο βαθμό και με κάθε τρόπο. Το τρέχων πλαίσιο είναι στη σωστή κατεύθυνση με δυνατότητα βελτίωσης ίσως στο εξής σημείο. Δεν έχει νόημα μητέρα εκπαιδευτικός που κάνει χρήση των τρεχουσών διατάξεων να καλείται να επιστρέψει στη σχολική μονάδα στο μέσο ή και στο τέλος του σχολικού έτους. Θα πρέπει οι άδειες να στρογγυλοποιούνται σε σχολικά έτη και όχι σε μήνες. Η εγκυμοσύνη θα πρέπει να δηλώνεται εγκαίρως και το υπουργείο να φροντίζει σε διάστημα το αργότερο 3 μηνών (δεν χρειάζεται να δηλώνεται μια εγκυμοσύνη ως επαπειλούμενη, είναι δεδομένο ότι η εγκυμονούσα θα πρέπει να έχει τις καλύτερες το δυνατό συνθήκες. Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι αυτή η περίοδος για το παιδί που θα έρθει στον Κόσμο) και να αντικαθιστά την εγκυμονούσα εκπαιδευτικό για διάστημα τουλάχιστον 2 σχολικών ετών. Σαφώς ανάλογα με την εποχή της σύλληψης θα μεταβάλλεται το διάστημα της άδειας αλλά όπως είπα στόχος είναι και η στήριξη της μητρότητας αλλά και η στήριξη της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Επιπλέον τρόποι αντιμετώπισης πλεονασμάτων. Σε όποια σχολικά συγκροτήματα είναι εφικτό από άποψη διδασκόντων και αιθουσών θα πρέπει το πλήθος των τμημάτων των μαθητών να μειώνεται ώστε όλοι οι πλεονάζοντες εκπαιδευτικοί να παίρνουν πλήρες ωράριο. Ίσως ένας καλός στόχος θα ήταν κάποια στιγμή όλα τα μαθητικά τμήματα να μην υπερβαίνουν τους 20 μαθητές. Με κριτήριο το γεγονός ότι το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης συνεχώς διευρύνεται και δεν θα είναι καθόλου απίθανο στο μέλλον οι εκπαιδευτικοί να συνταξιοδοτούνται στα 70 θα πρέπει να υπάρξει περαιτέρω μείωση εβδομαδιαίου ωραρίου ανάλογα με τα έτη προϋπηρεσίας. Κανονικά η πρώτη μείωση ωραρίου θα πρέπει να γίνεται στα 10 έτη προϋπηρεσίας και στη συνέχεια οι επόμενες μειώσεις να γίνονται ανά 5 έτη με σταθερό αριθμό ωρών μείωσης και μέχρι να συνταξιοδοτηθεί ο εκπαιδευτικός. Π.χ. 1 – 10 έτος 20 ώρες (έναρξη με 20 και όχι 21 ώρες αλλά και διατήρηση αυτού του ωραρίου για 10 έτη) 11 – 15 έτος 18 ώρες 16 – 20 έτος 16 ώρες 21 – 25 έτος 14 ώρες 26 – 30 έτος 12 ώρες 31 – 35 έτος 10 ώρες 36 – 40 έτος 8 ώρες κ.ο.κ. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να επισημάνω ότι το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει κανονικά για όλους τους υπαλλήλους Δημοσίου και μη. Ευχαριστώ για την φιλοξενία