Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Ελένη Κ. | 10 Αυγούστου 2016, 22:17
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τελικά Σχόλια για τη διαβουλευση.doc2/ 2 Άμεση απόσυρση της τροπολογίας που συνθλίβει μαθητές μεαναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκπαιδευτικούς ΕΑΕΠΕ61 και ΠΕ71. Η αποσπασματικότητα νομοθετικών διατάξεων,χωρίς τη διεξαγωγή ενός εθνικού διαλόγου για μια ολοκληρωμένηνομοθετική πρόταση με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενωνφορέων, δεν συμβάλλει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων τηςεκπαίδευσης, Γενικής και Ειδικής.Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του παρόντος σ/ν, "Οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν στους κλάδους ΠΕ60 και ΠΕ70 και κατέχουν τηνανωτέρω εξειδίκευση στην ΕΑΕ, παρότι στελέχωναν εξαρχής και συνεχίζουν ναστελεχώνουν και να στηρίζουν τις δομές ΕΑΕ (οι κλάδοι αυτοί συνιστούν τουςαρχαιότερους κλάδους ΕΑΕ) και κατά συνέπεια έχουν συμβάλει ουσιωδώς στηνεδραίωση και εξέλιξη της ΕΑΕ στη χώρα μας, έτυχαν τα τελευταία χρόνια άνισης καιαδικαιολόγητης μεταχείρισης. Συγκεκριμένα, οι καταργούμενες διατάξεις τουςστερούσαν ολικώς τη δυνατότητα υπηρέτησης σε δομές ΕΑΕ. Με την κατάργησηαυτών των διατάξεων αποκαθίσταται η νομιμότητα κατοχής οργανικών θέσεων στηνΕΑΕ των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70 με εξειδίκευση στην ΕΑΕ και επανέρχεται ηκανονικότητα στις υπηρεσιακές μεταβολές οι οποίες εξακολουθούσαν ναπραγματοποιούνται παρά την κατάργηση των κλάδων αυτών στις δομές ΕΑΕ.".Στα παραπάνω μπορεί κανείς να εντοπίσει τις εξής αντιφάσεις:1) Οι ΠΕ60 και ΠΕ70 από τη μια "στελεχώνουν εξαρχής και συνεχίζουν ναστελεχώνουν και να στηρίζουν τις δομές ΕΑΕ..." , ενώ από την άλλη παρουσιάζονταιως θύματα μιας άνισης μεταχείρισης, αφού "οι καταργούμενες διατάξεις τουςστερούσαν ολικώς τη δυνατότητα υπηρέτησης σε δομές ΕΑΕ". Πώς γίνεται αυτόςπου στερήθηκε τη δυνατότητα υπηρέτησης σε κάποια δομή να συνεχίζει να τηστελεχώνει και να τη στηρίζει, είτε ως μόνιμος είτε ως αναπληρωτής; 2) Αφού "Με την κατάργηση αυτών των διατάξεων αποκαθίσταται η νομιμότητακατοχής οργανικών θέσεων στην ΕΑΕ των κλάδων ΠΕ60 και ΠΕ70 με εξειδίκευσηστην ΕΑΕ" και επομένως αμφισβητείται η ίδια η «νομιμότητα» προηγούμενου νόμου(Ν. 3966/2011), πώς γίνεται όχι μόνο να μην έχει χαθεί ούτε μία οργανική θέσηεκπαιδευτικού ΠΕ70 και ΠΕ60 στην ΕΑΕ έως σήμερα αλλά και να μην έχειμονιμοποιηθεί στο ΥΠΠΕΘ ούτε ένας ΠΕ71 ή ΠΕ61;3)Το ότι "επανέρχεται η κανονικότητα στις υπηρεσιακές μεταβολές οι οποίεςεξακολουθούσαν να πραγματοποιούνται παρά την κατάργηση των κλάδων αυτών στιςδομές ΕΑΕ" εμπεριέχει από μόνο του την τραγική αλήθεια της μη εφαρμογής τωννόμων στη χώρα μας. Αλλά αφού οι νόμοι δεν εφαρμόζονται, ποιος ο λόγος νασυνταχθεί ένας νέος που επαναφέρει κάτι που δεν σταμάτησε να ισχύει ποτέ, όπως ηαδιαλείπτως εφαρμοζόμενη "κανονικότητα" στις υπηρεσιακές μεταβολές; Μήπως γιανα συμπεριληφθούν κάποια επιπλέον προσόντα (όπως σεμινάρια αδιευκρίνιστηςδιάρκειας και εμπειρία στην ενισχυτική διδασκαλία) ή για να συμπληρωθεί το εδάφιοτης μη απαιτούμενης κατοχής ειδικών προσόντων για την απόσπαση των μόνιμωνεκπαιδευτικών στην ΕΑΕ;4) Άκρως αντιφατική και αβάσιμη είναι για πολλούς λόγους και η άποψη πως η έωςτώρα μεταχείριση των ΠΕ70 και ΠΕ60 στην ΕΑΕ υπήρξε άδικη και άνιση σεσύγκριση -προφανώς- με τους ΠΕ61 και ΠΕ71. Αν λοιπόν συγκρίνουμε τους δύοκλάδους, θα διαπιστώσουμε πως εδώ και 15 ολόκληρα χρόνια ισχύουν τα εξής: α) Διαγωνισμοί ΑΣΕΠ έχουν διενεργηθεί για εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων εκτόςτων ΠΕ61 και ΠΕ71.β) Έχουν μονιμοποιηθεί στην εκπαίδευση χιλιάδες νέοι εκπαιδευτικοί, με ή χωρίςεξειδίκευση στον κλάδο τους ή στην ΕΑΕ, αλλά ούτε ένας ΠΕ71 ή ΠΕ61.γ) Δεν υπάρχει ούτε ένας δάσκαλος ΠΕ70 που να έχει υπηρετήσει 15 έτηαποκλειστικά ως αναπληρωτής και να μην του έχει δοθεί η δυνατότητα μόνιμουδιορισμού, αφού εκατοντάδες δάσκαλοι ΠΕ70 μονιμοποιήθηκαν ακόμη και χωρίςεπιτυχία ΑΣΕΠ μέσα στα προηγούμενα δεκαπέντε χρόνια.δ) Ο Ν. 3966/2011 έδωσε τις οργανικές θέσεις ΕΑΕ της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσηςσε εκείνους που έχουν βασικό τίτλο σπουδών Δασκάλου ή Νηπιαγωγού ΕιδικήςΑγωγής (ΠΕ71 και ΠΕ61), όπως ακριβώς συμβαίνει δηλαδή με όλους τους κλάδουςτης εκπαίδευσης, από τους πτυχιούχους των οποίων δεν απαιτούνταν ποτέ η κατοχήεπιπλέον προσόντων -πέραν του βασικού πτυχίου- για την κατάληψη θέσης στονκλάδο τους ή τη συμμετοχή σε γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Οι θέσεις μετονομάστηκανσε ΠΕ71 και ΠΕ61, αλλά α)ποτέ έως σήμερα δεν υπήρξε μονιμοποίηση των εν λόγωκλάδων στο Υπουργείο Παιδείας και β) ποτέ δεν χάθηκε ούτε μία οργανική θέσηΕΑΕ από τους ήδη υπηρετούντες μόνιμους δασκάλους και νηπιαγωγούς ειδικήςαγωγής. ε) Με το παρόν νομοσχέδιο το ΥΠΠΕΘ ισχυρίζεται πως κατανέμει δικαιότερα τιςοργανικές θέσεις ΕΑΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, από τη μια δίνοντας στουςΠΕ70 και ΠΕ60 απεριόριστες δυνατότητες οργανικότητας, κινητικότητας καιευελιξίας μεταξύ ειδικής και γενικής αγωγής και από την άλλη αφαιρώντας το βασικόδικαίωμα των ΠΕ71 και ΠΕ61 να καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις στον κλάδο πουέχουν αποκλειστικά και εξαρχής σπουδάσει. Στο πλαίσιο του ενιαίου συστήματοςπροσλήψεων, της ισότιμης μεταχείρισης και της προώθησης της συνεκπαίδευσηςδιερωτόμαστε λοιπόν: Εκπαιδευτικοί ΠΕ71 και ΠΕ61 με συμμετοχή σε"προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης" (άρθρο 21, Διορισμοί εκπαιδευτικώνΕΑΕ - υπηρεσιακές μεταβολές, παράγραφος 4γ) θα αξιοποιούνταν αντίστοιχα για τηστελέχωση δομών Γενικής Εκπαίδευσης από το ΥΠΠΕΘ ελλείψει εκπαιδευτικώνΠΕ60 και ΠΕ70;Ας ελπίσουμε ότι θα επικρατήσει η κοινή λογική και ας αντιληφθούμε επιτέλουςποιος πραγματικά αδικήθηκε στον χώρο της ΕΑΕ όλα τα προηγούμενα χρόνια και γιαποιον επιδιώκεται μια νέα άνιση μεταχείριση ακόμη και σήμερα.