• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Παπάς' | 11 Αυγούστου 2016, 08:29

    Σύμφωνα με τροπολογία στο σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» που αφορά Θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης που κατέθεσε ο Υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης προς διαβούλευση, προβλέπεται, η δυνατότητα κάλυψης θέσεων ειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού, που κατά πλειοψηφία μέχρι σήμερα καταλάμβαναν επιστήμονες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με πτυχία μεταπτυχιακά και διδακτορικά ειδικής αγωγής και σχολικής ψυχολογίας, από μόνιμους, χωρίς ειδική γνώση εκπαιδευτικούς και μάλιστα κατά προτεραιότητα. Συγκεκριμένα προβλέπεται η κάλυψη θέσεων στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής απο εκπαιδευτικούς με προυπηρεσία στην ενισχυτική διδασκαλία. Ωστόσο σύμφωνα με τον Ν.3699/2008 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται: 1. Οσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί,αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι),κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού) ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες. Στην κατηγορία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες. 2. Οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας, ανήκουν στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. 3. Oι μαθητές που έχουν μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα. Σύντομη τεκμηρίωση Γινεται κατα συνέπεια φανερό οτι δεν μπορεί να συνδεθεί αιτιωδώς η εμπειρία που αποκτά ένας εκπαιδευτικός τμήματος ένταξης με μαθητές που εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης με την εμπειρία που αποκτά ένας εκπαιδευτικός ενισχυτικής διδασκαλίας με μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση. Προτείνεται να απαλειφεί η προυπηρεσία στην ενισχυτική διδασκαλία ως προσόν ένταξης στον ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγης.