Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Ντίνος Βρυώνης | 11 Αυγούστου 2016, 15:38
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άποψη με αφορμή τις τροπολογίες για την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση στο Νομοσχέδιο για την «Ελληνόγλωσση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση». Δυστυχώς οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων στην Ελλάδα είναι δέσμιοι, κατά τη γνώμη μου, της έλλειψης μακρόπνοου σχεδιασμού εκ μέρους της Πολιτείας και των εκάστοτε κυβερνήσεων. Έτσι φτάσαμε σε ένα υπερβολικά μεγάλο αριθμό ειδικοτήτων για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και πλήθος Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων που κάθε χρόνο προσθέτουν στην ανεργία χιλιάδες νέους συναδέλφους. Αναπόφευκτα λοιπόν τα προβλήματα και σίγουρα δεν μπορούν να λυθούν με τροπολογίες άλλοτε κάτω από συντεχνιακές πιέσεις και άλλοτε από καλές προθέσεις βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο ένας γράφει και ο άλλος σβήνει μέσα σε 2-3 χρόνια ανατρέποντας σχεδιασμούς, ζωές, σπουδές και ό,τι άλλο. Θεωρώ πώς το ζήτημα του ποιος εκπαιδευτικός είναι πιο κατάλληλος να διδάξει στα Τ.Ε. μπορεί να αποτελεί αντικείμενο σχετικών συνεδρίων, αλλά όχι διαβούλευσης νομοσχεδίων, έτσι δεν είμαι σίγουρος αν χρειάζεται άμεση απόσυρση όλης της τροπολογίας ή αν ορθώς αλλάζει η τροπολογία του Ν. 3966/2011, παρ.1, άρθρο 56. Το διακύβευμα στην προκειμένη περίπτωση είναι καθαρά τα επαγγελματικά δικαιώματα των διάφορων ειδικοτήτων. Θεωρώ λοιπόν πως έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση θα πρέπει να δοθεί κάποιο είδος μπόνους στους συναδέλφους ΠΕ71, ΠΕ61 για το διορισμό τους, μόνο και μόνο γιατί στήριξαν όλες τους τις σπουδές και πίστεψαν σε κάτι που αναιρείται από άλλες μορφές εκπαίδευσης. Σε κάποιο μακρόπνοο σχεδιασμό προσωπικά θα έβλεπε για όλες τις ειδικότητες (ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03,…) μετά το δεύτερο έτος να υπάρχει διαχωρισμός σε δύο ειδικεύσεις για δύο ακόμα έτη (ένας για εκπαιδευτικούς και ένας για ελεύθερο επάγγελμα). Η διεκδίκηση θέσης για παράδειγμα στην ειδικότητα «ΠΕ03 – Εκπαιδευτικός» μετά το δεύτερο έτος δεν θα είναι ελεύθερη, αλλά προσδιορισμένη ανάλογα με τις ανάγκες της επόμενης πενταετίας και γίνεται με την υπάρχουσα βαθμολογία στα δύο πρώτα έτη φοίτησης. Πάνω στην ειδίκευση «εκπαιδευτικός» μπορεί να υπάρχει διαχωρισμός Γενικής και Ειδικής Αγωγής με διετείς σπουδές για τη Γενική Αγωγή και τριετείς για την Ειδική.