Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Ζωή | 4 Δεκεμβρίου 2009, 14:52
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Η πρόβλεψη για διορισμό των πολυτέκνων ως εκπαιδευτικών με παρέκκλιση από τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ έχει, στα χρόνια εφαρμογής της, οδηγήσει σε κάλυψη του 6% με 7% των θέσεων κάθε έτος από την συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα. Το ποσοστό αυτό είναι κατά πολύ μικρότερο του 20% που ισχύει μέχρι σήμερα για άλλες θέσεις στο δημόσιο, ενώ είναι εμφανές ότι μετά από πολλά χρόνια έχει συμβάλλει στο να οδηγηθεί η μεταβολή του αριθμού των παιδιών κάτω των 5 ετών σε θετικό πρόσημο (http://www.polyteknoi.eu/). Οι πολιτικές υπέρ των πολυτέκνων εδράζονται στην συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας για προστασία της οικογένειας και σε αυτές έχουν συμφωνήσει από δεκαετίες όλες οι συνθέσεις της ελληνικής βουλής και προωθήσει όλες οι παρελθούσες κυβερνήσεις. Τα διάφορα τακτικά ή έκτακτα επιδόματα που δίνονται στους πολύτεκνους δεν μπορούν να αντικαταστήσουν, στη σημερινή δύσκολη και αβέβαιη εποχή, την δυνατότητα επιλογής σε μια εργασία. Για την οποία άλλωστε εργασία οι συγκεκριμένοι πολύτεκνοι πρέπει να έχουν όλα τα ουσιαστικά προσόντα, όπως πτυχίο, μεταπτυχιακά και προϋπηρεσία. Η πρόθεση άλλωστε του Υπουργείου να συμπεριληφθούν στα κριτήρια επιλογής τα συγκεκριμένα προσόντα καθιστούν τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ παρωχημένο και ασύμβατο κριτήριο. Η λογική των εξετάσεων άλλωστε είναι απόρροια της εξετασιοκεντρικής δομής της παιδείας μας η οποία σήμερα βάλλεται από όλους ως γενεσιουργό αίτιο των αποτυχιών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Θα είναι ευχής έργο αν, πάντα μέσα στα πλαίσια του ΑΣΕΠ, καταργηθούν οι, ενεργοβόρες και με αμφίβολο όφελος για την ‘πιστοποίηση της διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας’, εξετάσεις για τους εκπαιδευτικούς και να μοριοδοτούνται τα προαναφερόμενα ουσιαστικά προσόντα, μαζί είτε με την συγκεκριμένη πρόβλεψη για τους πολύτεκνους, είτε εναλλακτικά με μοριοδότησή τους βάσει κοινωνικών κριτηρίων. Ό,τι και να περιλαμβάνει η τελική πρόταση νόμου του Υπουργείου προς την Βουλή για το θέμα του διορισμού των πολυτέκνων, θα πρέπει ο σεβασμός του ατομικού και οικογενειακού προγραμματισμού κάθε ενδιαφερόμενου που εμπεριέχεται στις προτάσεις για μεταβατική περίοδο ενημέρωσης των υφιστάμενων πινάκων να επεκταθεί και στους πολύτεκνους. Οπότε, έστω και ως μεταβατική για τα επόμενα δύο χρόνια, η πρόβλεψη για διορισμό των πολυτέκνων με παρέκκλιση από τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ, πρέπει να διατηρηθεί.