Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ | 11 Αυγούστου 2016, 23:42
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τις πρόσφατες θετικές εξαγγελίες για την ίδρυση νέων δομών ειδικής αγωγής έρχεται να επισκιάσει μία ντροπιαστική τροπολογία η οποία: · Απαξιώνει πλήρως τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο. · Αποκαλύπτει τον εμπαιγμό και την αναλγησία της Κυβέρνησης απέναντι στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ61 και ΠΕ71. · Αποκαλύπτει την αδιαφορία της Κυβέρνησης για ουσιαστική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αφού επιτρέπει σε εκπαιδευτικούς χωρίς προσόντα στην Ειδική Αγωγή να στελεχώσουν τις δομές της (Ειδικά Σχολεία, Τμήματα Ένταξης, Παράλληλες Στηρίξεις, κλπ). Με την αντικατάσταση της παραγράφου 1 του άρθρου 16, σε συνδυασμό με την αντικατάσταση του άρθρου 21, δίνει το δικαίωμα κατάληψης οργανικής θέσης με αρχικό διορισμό σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή. Οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής (ΠΕ71 & ΠΕ61), τη φετινή σχολική χρονιά θα εργαστούν για 15η χρονιά ως αναπληρωτές, καλύπτοντας για μία ακόμη χρονιά οργανικά κενά στην ειδική αγωγή, βλέποντας όμως ξαφνικά την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να απαξιώνει το πτυχίο τους και να ψαλιδίζει ανενδοίαστα τις ελπίδες τους για μόνιμο διορισμό. Σε κανένα άλλο εκπαιδευτικό κλάδο δεν συμβαίνει τέτοια απαξίωση του βασικού πτυχίου. Και φυσικά δεν αποτελεί ισότιμη μεταχείριση, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, σκοπιμότητα αποτελεί. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις δομές της Ειδικής Αγωγής διατηρούσαν το δικαίωμα της μετάθεσης και της απόσπασης και στις δομές της Γενικής και στις δομές της Ειδικής. Δεν υποτιμούμε την προσφορά και τις δυνατότητες των κατόχων Μεταπτυχιακών τίτλων ειδίκευσης με βασικές σπουδές στην Γενική Εκπαίδευση, όμως αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να απαξιώσουμε τα δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο αδικώντας άλλους και ανοίγοντας πιθανότατα παράθυρα που θα μετατρέψουν σε εργασιακή ζούγκλα το χώρο της εκπαίδευσης. Επίσης σύμφωνα με την τροπολογία "Αν εξακολουθεί να συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά". Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι υποβαθμίζεται συνειδητά η παρεχόμενη εκπαίδευση, όχι βέβαια γιατί δεν είναι ικανοί οι συνάδελφοι, αλλά γιατί δεν έχουν τα απαραίτητα προσόντα στην ειδική αγωγή. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι δυνητικά μπορούν να διατεθούν υπεράριθμοι (που δημιουργήθηκαν με το νέο Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Σχολείου) για κάλυψη κενών στην Ειδική Αγωγή, εξοικονομώντας ταυτόχρονα πόρους, προσλαμβάνοντας λιγότερους αναπληρωτές. Η Ειδική Αγωγή δεν είναι χώρος για πειραματισμούς. Βρίσκεται εδώ και πολλά χρόνια στο περιθώριο και οι δομές της υποστελεχώνονται και υποβαθμίζονται διαρκώς. Ζητάμε την άμεση απόσυρση των διατάξεων οι οποίες δυναμιτίζουν, για μία ακόμη φορά, τον ευαίσθητο και πολύπαθο χώρο της ειδικής αγωγής και θέτουν εν αμφιβόλω την εύρυθμη και οργανωμένη λειτουργία της. Και για να αντιμετωπιστεί πραγματικά η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ως αναπόσπαστο μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος, και όχι ως ένα αυτόνομο παράλληλο σύστημα δομών, χρειάζεται ένας νόμος ενιαίος για την Γενική και Ειδική Εκπαίδευση που θα αντιμετωπίζει συνολικά και ενιαία τα ζητήματα. Αποσπασματικές τροπολογίες, με όποιο πρόσχημα και αν κατατίθενται, εντείνουν τους διαχωρισμούς και αναπαράγουν τα προβλήματα με διαφορετικές μορφές. Σε αυτό το πλαίσιο προτείνεται: · Άμεση απόσυρση της τροπολογίας. · Πλήρη στελέχωση όλων των δομών ειδικής αγωγής. · Μόνιμο διορισμό των αναπληρωτών ειδικής αγωγής ΠΕ71 & ΠΕ61 με το βασικό πτυχίο.