• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΣ' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 15:26

    Διαβάζοντας κανείς τα σχόλια των περισσότερων συναδέλφων, είναι φανερό ότι όσοι θίγονται από τις προτεινόμενες αλλαγές αντιδρούν. Αυτό είναι και λογικό και ανθρώπινο. Παρά πολλοί έχουν ταλαιπωρηθεί γυρίζοντας σε διάφορα μέρη της Ελλάδας μακριά από τις οικογένειές τους με την ελπίδα να έλθει ο πολυπόθητος διορισμός. Και πλέον βλέπουν αυτό το όνειρο να απομακρύνεται. Το πόσο δύσκολο να σκεφτεί κανείς αντικειμενικά, όταν το θέμα τον "θίγει" προσωπικά, φαίνεται από σχόλια του τύπου "αυτό που αφορά εμένα να μείνει όπως είναι γιατί είναι σωστό και δίκαιο, αυτό που αφορά άλλους (π.χ. πολύτεκνους, ΠΔΣ, κλπ) να αλλάξει, γιατί είναι άδικο". Η "αδυναμία" αντικειμενικότητας φαίνεται σε συμπεράσματα του τύπου: a) To 80% όσων συμμετείχαν στη διαβούλευση συμφωνούν να μην αλλάξει το υπάρχον σύστημα. Άρα η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών (και της κοινωνίας άραγε;) είναι ενάντια στις προτάσεις του υπουργείου. Απάντηση: Εδώ δεν έχουμε δημοσκόπηση για να γενικεύσουμε για όλον τον πληθυσμό. Εδώ γράφουν όσοι θέλουν και προφανώς αυτοί που "θίγονται" άμεσα αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία. Οι άλλοι γιατί να γράψουν; Γιατί να συγκρουστούν; Αλίμονο αν έτσι βγάζαμε συμπεράσματα. Κάθε ομάδα ανθρώπων τότε που διαμαρτύρεται θα μπορούσε να σταματήσει οποιαδήποτε αλλαγή πάει να γίνει στη χώρα. β) Το παρόν σύστημα είναι το πιο αντικειμενικό (κάποιοι είπαν ακόμα και να καταργηθεί ο ΑΣΕΠ!). Απάντηση: Η επιλογή των εκπαιδευτικών που θα διοριστούν στο δημόσιο ανήκει στην κατηγορία του τρόπου επιλογής όταν οι υποψήφιοι είναι περισσότεροι από τις θέσεις εργασίας. Ποια εταιρεία στον ιδιωτικό τομέα επιλέγει με βάση το χρόνο απόκτησης πτυχίου ή με τα χρόνια εμπειρίας; Δεν ζητάει αποδείξεις ότι θα είσαι καλός στη δουλειά για την οποία θα σε προσλάβει; Αν το πτυχίο κάνει κάποιον αυτόματα ικανό να γίνει εκπαιδευτικός (μακάρι να τον έκανε, βάζοντας τα απαραίτητα κριτήρια και μαθήματα εντός του πανεπιστημίου), τότε και το απολυτήριο λυκείου κάνει αυτόματα κάποιον ικανό να περάσει σε οποιαδήποτε σχολή. Προς τι τότε τα παιδιά δίνουν πανελλαδικές εξετάσεις; Μήπως γιατί οι θέσεις είναι περιορισμένες; Μήπως γιατί δεν πιστεύουμε ότι το απολυτήριο λυκείου τους κάνει όλους ισάξιους για οποιαδήποτε θέση; Κατά την άποψή μου, το υπουργείο οφείλει να βρει τον σωστότερο τρόπο να προσλαμβάνει τους καλυτερους εκπαιδευτικούς για το δημόσιο σχολείο. Ο διαγωνισμός είναι ο πιο αντικειμενικός τρόπος αφού μιλάμε για χιλιάδες προσλήψεις τον χρόνο. Οφείλει βέβαια να κάνει ένα διαγωνισμό αδιάβλητο, αντικειμενικό και ταυτόχρονα ικανό να μετρήσει τις πραγματικές ικανότητες των υποψήφιων προς διορισμό. Σε αυτόν τον τομέα πιστέυω ότι πρέπει να κατατεθούν απόψεις, αφού ο παρόν διαγωνισμός του ΑΣΕΠ "χωράει" πολύ μεγάλη βελτίωση. (σε παρένθεση βέβαια βάζω την άποψή μου ότι και στις πανελλαδικές εξετάσεις υπάρχουν μαθήματα που οι διαφορές μεταξύ των βαθμολογητών δείχνουν ασάφεια στον τρόπο αξιολόγησης, αλλά εδώ δεν διαμαρτυρόμαστε, γιατί δεν μας αφορά προσωπικά και γιατί έτσι πολλοί κάνουν φροντιστήρια). Ξαναγυρνώ, για να πω ότι το υπουργείο στη συνέχεια οφείλει να στηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους (μας), να μην στραγγαλίζει την προσπάθειά τους με ασφυκτικά αναλυτικά προγράμματα που δεν τους αφήνει δυνατότητα για προσωπικές παρεμβάσεις ανάλογα με τις δυνατότητες των μαθητών τους, να τους δίνει τη δυνατότητα να επιμορφωθούν, να τους αμοίβει δίκαια και να τους (μας) αξιολογεί δίκαια. Και σε αυτούς τους τομείς πρέπει να δούμε τις προτάσεις του υπρυργείου και να κάνουμε τις δικές μας. Κλείνοντας, θα ήθελα να πω ότι είναι θεμιτό ο καθένας να κάνει τον προσωπικό του αγώνα, αλλά είναι και τίμιο να αναγνωρίζει ότι αυτός είναι ο δικός του αγώνας και άρα δίκαιος για αυτόν όχι για όλους, ούτε βέβαια για τους αυριανούς πολίτες αυτής της χώρας. ΑΣ, μαθηματικός