• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΣ' | 25 Νοεμβρίου 2009, 21:12

    Κυρία υπουργέ, Ζούμε σε μία χώρα (προφανώς όχι τη μοναδική) όπου όλο και περισσότερο ο καθένας νοιάζεται μόνο για το προσωπικό του συμφέρον και αδιαφορεί για το κοινωνικό/συλλογικό καλό. Είναι δουλειά του κράτους όμως να προτάξει το κοινωνικό συμφέρον και σιγά σιγά να διαπαιδαγωγεί τους πολίτες του όσον αφορά τη στενή σχέση του συλλογικού και του ατομικού συμφέροντος (αν διοριστείς για παράδειγμα με "μέσο", με "μέσο" θα διοριστεί και αυτός που θα κάνει μάθημα στα παιδιά σου). Το πρώτο βήμα για να γίνει αυτό βέβαια, είναι να θέσει το κράτος ξεκάθαρους κανόνες (νόμους) που να ισχύουν για όλους τους πολίτες σε κάθε συναλλαγή με αυτό. Αισθάνομαι όμως ότι, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, είμαστε μάλλον η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα όπου αυτό δεν γίνεται σχεδόν ποτέ. Μακάρι να έχετε (όλη η κυβέρνηση) στόχο αυτό να αλλάξει. Το παρόν βέβαια πλαίσιο είναι τόσο γενικόλογο (σε σχέση με όσα είχαν ήδη ειπωθεί) που μου δημιουργεί ένα φόβο ότι οι πιέσεις κάποιων ομάδων προσωπικών συμφερόντων άρχισαν ήδη να πιάνουν τόπο. Επλίζω να κάνω λάθος. Από συζητήσεις με συναδέλφους βλέπω ότι οι περισσότεροι συμφωνούν με τις προτάσεις σας. Λίγοι θα το εκφράσουν δημόσια όμως. Για να το κάνουν πρέπει να συγκεκριμενοποιήσετε το συνολικό σας σχέδιο για την παιδεία, να δουν ότι υπάρχει όραμα να πιστέψουν και να συγκρουστούν για να πραγματοποιηθεί. Αλλιώς ποιος ο λόγος να μιλήσουν, όταν ήδη βλέπουν ότι ο κίνδυνος στρογγυλοποίησης των αρχικών εξαγγελιών είναι ήδη ορατός. Προφανώς οι όποιες αλλαγές θίγουν το συμφέρον, αλλά και τα όνειρα πολλών ανθρώπων. Και αυτό είναι πάντα κρίμα, άσχετα αν χτίστηκαν σε λάθος λογικές. Για κάποιους αυτές οι αλλαγές σημαίνουν ότι θα πρέπει να αναζητήσουν αλλού εργασία, πιθανώς και σε άλλους κλάδους πέρα της εκπαίδευσης. Πιστεύω ότι για να τους (μας) πείσετε για την ειλικρίνεια των εξαγγελιών (και των πράξεών) σας πρέπει: a) Οι κανόνες που θα τεθούν να δημιουργούν τις ίδιες ευκαιρίες σε όλους χωρίς εξαιρέσεις (π.χ. να βρεθεί τρόπος οι πολύτεκνοι να υποστηρίζονται σημαντικά από το κράτος, όχι όμως εις βάρος των συμπολιτών τους) και b) να δείξετε ότι όλη η ηγεσία του υπουργείου είναι έτοιμη να "θυσιάσει" το δικό της προσωπικό συμφέρον, γιατί μόνο τότε μπορείτε να ζητάτε από κάθε πολίτη να θυσιάσει το δικό του. Με τιμή ΑΣ - μαθηματικός