Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Αλκμήνη | 12 Αυγούστου 2016, 22:51
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι ρυθμίσεις της παραγράφου 2 του νομοσχεδίου κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση, δηλαδή την κατεύθυνση της αποκατάστασης στρεβλώσεων και προβλημάτων που δημιούργησε η επιπόλαιη αντιμετώπιση της ΕΑΕ κατά τα προηγούμενα χρόνια. Και η αποκατάσταση αυτή δεν περιορίζεται στην άδικη και αδικαιολόγητη μεταχείριση δασκάλων ΠΕ70 ΕΑΕ και νηπιαγωγών ΠΕ60 ΕΑΕ με αυξημένα προσόντα, αλλά και στην αποτροπή της πορείας πρωτοφανούς παλινδρόμησης σε παρωχημένα, από πλευράς επιστημονικής/παιδαγωγικής και πλευράς ανθρωπίνων δικαιωμάτων, μοντέλα εκπαίδευσης που δυστυχώς προωθήθηκαν τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Η ισότιμη πρόσβαση σε ειδικές και ενταξιακές εκπαιδευτικές δομές των εκπαιδευτικών ΠΕ60/ΠΕ70 ΕΑΕ, του παλαιότερου δηλαδή κλάδου εκπαιδευτικών ΕΑΕ, και των ΠΕ61/71 είναι μία δίκαιη λύση, η οποία αναγνωρίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΠΕ61/71, χωρίς να θυσιάζει στο βωμό της συντεχνιακής λογικής τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΠΕ60/ΠΕ70 ΕΑΕ και μαζί με αυτά και κάθε ίχνος ενταξιακής προοπτικής του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Επισημαίνεται η παράληψη των μεταπτυχιακών/διδακτορικών στη Σχολική Ψυχολογία και η ανάγκη προσθήκης τους. Η σχολική ψυχολογία αναγνωρίζονταν πολύ πριν το νόμο 3699/2008, και όχι αδίκως, ως προσόν εξειδίκευσης στην εκπαίδευση παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η σχολική ψυχολογία έχοντας ως αντικείμενο μελέτης την μάθηση και τις διαδικασίες μάθησης, προάγει την κατανόηση των ατομικών διαφορών ως προς την νοημοσύνη, τη γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη, τα κίνητρα, την αυτορύθμιση και την αυτοαντίληψη, και τον τρόπο με τον οποίο οι διαφορές αυτές επηρεάζουν τη μάθηση. Η μελέτη λοιπόν των συνθηκών εκείνων που επιτρέπουν την αποτελεσματικότερη μάθηση, η εκτίμηση/αξιολόγηση και η ανάπτυξη προγραμμάτων παρέμβασης για μαθητές με ιδιαιτερότητες (μαθητές με αναπηρίες, μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς και οι χαρισματικοί μαθητές) αποτελεί αντικείμενο της σχολικής ψυχολογίας. Επιπλέον, η σχολική ψυχολογία εκτός από τις πρακτικές της παραδοσιακής ειδικής αγωγής, τροφοδοτεί βασικούς τομείς στα πλαίσια των παιδαγωγικών σπουδών όπως είναι η διαχείριση της τάξης, η χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, ο σχεδιασμός διδασκαλίας και η ανάπτυξη αναλυτικών προγραμμάτων και στρατηγικών απαραίτητων για την ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην γενική τάξη. Για διευκρινήσεις ως προς την απόλυτη συνάφεια της σχολικής ψυχολογίας με την ΕΑΕ παραπέμπω στην ακόλουθη ενδεικτική βιβλιογραφία: Borich,G.D. & Tombari,M.L. (1997). Educational Psychology: a contemporary approach. New York: Longman Miller, G. E & Weiner, I. B. (2003). Handbook of Psychology: educational psychology. New Jersey: John Wiley & Sons Seifert,K. & Sutton,R. (2009). Educational Psychology. Zurich: Javobs Foundation Watson,T.S. & Skinner,C.H. (eds). (2004). Encyclopedia of School Psychology. New York: Kuwer Academic/Plenum publishers.