Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη A.Π. | 4 Δεκεμβρίου 2009, 16:55
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για την επιλογή στελεχών εκπ/σης, πολύ σωστά εκτιμάται από το Υπουργείο η έλλειψη εκτίμησης και εμπιστοσύνης προς τα στελέχη σε σημείο υποτίμησης των προσώπων και υποβάθμισης των θεσμών. Ένα αξιοκρατικό σύστημα κρίσης και επιλογής στελεχών πρέπει να στηριχτεί σε αντικειμενικά κριτήρια, τα οποία θα είναι τα μόνα μετρήσιμα. Η συνέντευξη πρέπει να υφίσταται μόνο ως προς το χαρακτηρισμό «κατάλληλος» ή ακατάλληλος», χωρίς να μοριοδοτείται. Η επιτροπή κρίσης να είναι αδιάβλητη και να απαρτίζεται από πρόσωπα που έχουν σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά να μην εμπλέκονται στη συγκεκριμένη επιλογή στελεχών. Να μην είναι κριτές και κρινόμενοι ταυτόχρονα που διεκδικούν τις ίδιες θέσεις. Η συμμετοχή των αιρετών στα συμβούλια κρίσης, δημοκρατική κατάκτηση του κλάδου, δεν συνάδει με την υποψηφιότητά τους για τις ίδιες θέσεις στις οποίες παρίστανται ως κριτές. Παρατηρούνταν μέχρι σήμερα πολλοί αιρετοί να χρησιμοποιούν την πλεονεκτική τους θέση για να επηρεάζουν τις αποφάσεις των συμβουλίων σε μια συναλλαγή κομματικών θέσεων. Η απαλλαγή τους από δικαιώματα διεκδίκησης ιεραρχικών θέσεων, στις οποίες συμμετέχουν ως κριτές, θα επιτρέψει να συμμετέχουν στα κοινά όσοι πραγματικά θέλουν να προσφέρουν στον κλάδο και στο κοινωνικό σύνολο. Πολλοί εκπαιδευτικοί με αλτρουιστική διάθεση δεν συμμετέχουν στις διαδικασίες, οι οποίες ταυτίζονται πλέον στη συνείδηση των εκπ/κών με μια σχέση δοσοληψίας και συναλλαγής με την κομματική εξουσία, σε μια σχέση δούναι και λαβείν, μηχανισμών και παρασκηνίων και δεν αφήνουν περιθώρια για αξιοπρεπή συμμετοχή στα κοινά. Οι αποσπάσεις, οι θέσεις δ/ντών και υποδ/ντών δίνουν την εντύπωση ρουσφετιών από βουλευτικά γραφεία. Πολλοί συνδικαλιστές έχουν υποδυθεί το μανδύα των αυλικών, αυλοκόλακες που δεν αφήνουν τη φωνή της βάσης να φτάσει στα αυτιά των αρμοδίων υπουργών. Ξαναζήσαμε την πλατεία Κλαυθμώνος στις τελευταίες κρίσεις δ/ντών σχολικής μονάδας, από τις οποίες όσες παραπέμφθηκαν στις δικαστικές αίθουσες δικαιώθηκαν. Για τη διοίκηση σχολικών μονάδων απαιτείται εξειδικευμένο και μόνιμο προσωπικό το οποίο θα επιμορφώνεται και θα υφίσταται αξιολογική κρίση σε τακτά χρονικά διαστήματα. Συμφωνούμε με τη βασική αρχή ότι όλες οι προσλήψεις πρέπει να γίνονται μέσω ΑΣΕΠ. Μια θέση που θα γίνει αποδεκτή και από το σύνολο των εκπ/κών, αρκεί αυτό να έχει καθολική ισχύ και να μην αρχίσουν μετά από κάποιο διάστημα οι εκπτώσεις του συστήματος. Ο τρόπος που προσμετράται η αναλογία δασκάλου μαθητή πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε σχολικής μονάδας, όταν πλέον υπάρχει κοινή διαπίστωση ότι τα παιδιά χρήζουν εξατομικευμένης διδασκαλίας, ώστε να βελτιώνονται οι αδυναμίες και να καλλιεργούνται οι τάσεις και οι κλίσεις τους. Τα αυξημένα προβλήματα στο σύγχρονο τρόπο ζωής, άγχος, διαζύγια, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη παιδοψυχολόγου ή ψυχολόγου στα σχολεία για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων και πρωτοβουλιών στους εκπαιδευτικούς, ώστε το σχολείο να βγει στην κοινωνία και τα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τον περίγυρό τους. Υποστηρίξτε τη δικαιοσύνη για να απελευθερωθούν οι δημιουργικές δυνάμεις. Μόνο τότε θα προχωρήσει η Παιδεία και ο τόπος.