• Σχόλιο του χρήστη 'Δέσποινα' | 14 Αυγούστου 2016, 00:50

    Για αρχή να ξεκαθαρίσω ότι είμαι μόνιμη εκπαιδευτικός ΠΕ70, με πολυετή πείρα και πολλές περιπτώσεις στις οποίες χρειάστηκε να συνεργαστώ με εκπαιδευτικούς Τμήματος Ένταξης και παράλληλης, που βρέθηκαν σε αυτή τη θέση είτε με το βασικό τους πτυχίο (ΠΕ71) είτε με κάποιο μεταπτυχιακό, διδασκαλείο, απλή προϋπηρεσία. Προσωπικά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο με εξυπηρετεί, αφού πολύ πιο άνετα θα παίρνω τις μεταθέσεις μου μπαινοβγαίνοντας στην ειδική αγωγή χωρίς τα απαραίτητα προσόντα, αλλά δε θα προσπαθήσω να το υποστηρίξω με ανυπόστατα επιχειρήματα "υπέρ του παιδιού" όπως κάνουν πολλοί συνάδελφοί μου. Μετά την απόφαση του υπουργείου οι δάσκαλοι του πρωινού ωραρίου να συμπληρώνουν το ωράριό τους στο ολοήμερο, εμφανίστηκε μεγάλος αριθμός υπεράριθμων μόνιμων δασκάλων γενικής αγωγής στους περισσότερους νομούς. Το παρόν νομοσχέδιο στοχεύει στο να "βολέψει" όλους αυτούς τους υπεράριθμους σε θέσεις για τις οποίες μέχρι τώρα έπρεπε να απασχολεί αναπληρωτές. Σε καμιά αποκατάσταση αδικίας, ούτε στο συμφέρον των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Απλή οικονομία είναι. Δε φτάνουν τα λεφτά να προσλάβουμε ειδικούς παιδαγωγούς, δεν πειράζει, θα βάλουμε τους άσχετους που περίσσεψαν από το ολοήμερο. Και μιλάμε για άσχετους γιατί ο καλύτερος δάσκαλος να είσαι, όταν μιλάμε για αυτισμό, για νοητική υστέρηση, για δυσλεξία, για ένα κάρο παθήσεις, αναπηρίες, σύνδρομα τα οποία δε γνωρίζω καν να αναφέρω επειδή είμαι Γενικής Αγωγής χρειάζεσαι εξειδίκευση. Χρειάζεται να έχεις κάνει σπουδές πάνω σε όλες αυτές τις παθήσεις για να διδάξεις σε ειδικό σχολείο, σε Τ.Ε., σε παράλληλη στήριξη όπου μπορεί να σου τύχει οποιαδήποτε περίπτωση. Δεν αρκεί ένα μεταπτυχιακό πάνω σε δυο-τρεις από αυτές τις περιπτώσεις, δεν αρκεί κάποια προϋπηρεσία σε θέσεις που έτυχε να μπεις λόγω έλλειψης ειδικευμένου προσωπικού (γιατί το ότι υπηρέτησες σε αυτές τις θέσεις δε σημαίνει ότι το έκανες και σωστά, καθώς δεν είχες τις απαιτούμενες γνώσεις), δεν αρκεί το να είσαι απλά γονιός παιδιού με αναπηρία (αν είναι δυνατόν!!!). Οι θέσεις αυτές πρέπει να καλύπτονται οργανικά από εκπαιδευτικούς ΠΕ61 και ΠΕ71, οι οποίοι έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να ανταποκριθούν στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση. Έχουν σπουδάσει 4 χρόνια για να γνωρίζουν πώς να διδάξουν και πώς να βοηθήσουν στην συμπερίληψη μαθητών με τις περισσότερες και πιο συχνές περιπτώσεις μαθησιακών δυσκολιών ή αναπηριών. Η αντικατάστασή τους από εκπαιδευτικούς με λιγότερα ή και ανύπαρκτα προσόντα αποτελεί πλήγμα στο δικαίωμα των παιδιών με αναπηρία ή/και μαθησιακές δυσκολίες για ισότιμες εκπαιδευτικές ευκαιρίες με τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης.