Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Μάριος Ιωάννου | 4 Δεκεμβρίου 2009, 16:56
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ζω και εργάζομαι σε ακριτικό νησί από το Σεπτέμβριο του 2007 λόγω του διορισμού μου ως μόνιμου εκπαιδευτικού. Προέρχομαι από το χώρο της «παραπαιδείας» στον οποίο εργαζόμουν από το 1987. Ήμουν ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης για 10 περίπου χρόνια. Από τη μικρή εμπειρία που έχω στη Δημόσια Εκπαίδευση , έχω κάνει κάποιες διαπιστώσεις που θα ήθελα να σας εκθέσω: Η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων μου είναι διορισμένοι με ΑΣΕΠ. Οι εντυπώσεις που έχω αποκομίσει για τους περισσότερους από αυτούς είναι ανάμικτες. Είναι λυπηρό να βλέπει κανείς συναδέλφους, κυρίως νέους σε ηλικία και επιτυχόντες του ΑΣΕΠ , με ελάχιστη εμπειρία στη διδακτική πράξη, απλούς διεκπεραιωτές του έργου τους, να «αλωνίζουν» τις σχολικές τάξεις με ύφος 100 καρδιναλίων ,με συμπεριφορά «σατραπίσκου» προς τους μαθητές, επιβάλλοντας ποινές επί δικαίων και αδίκων για αστεία παραπτώματα. Υπάρχουν Συνάδελφοι (μόνιμοι) διορισμένοι με ΑΣΕΠ που είναι ο περίγελος συναδέλφων και μαθητών για πλείστες όσες γκάφες και ανεπάρκειες… Οφείλω να ομολογήσω πως οι μαθητές του σχολείου μας είναι ήρωες αφού ξυπνούν καθημερινά στις 6:30 για να πάρουν το λεωφορείο για το σχολείο που είναι αρκετά χλμ. μακριά ενώ επιστρέφουν στο σπίτι τους στις 16:15. Αλλά οι εν λόγω συνάδελφοι αντιμετωπίζουν τα παιδιά αυτά , όταν διαμαρτύρονται πώς δεν καταλαβαίνουν …! ειρωνικά, με σχόλια του τύπου «Εγώ έχω μεταπτυχιακό στην διδακτική και είμαι επιτυχών του ΑΣΕΠ , δε θα μου υποδείξουν οι μαθητές τη δουλειά μου!» Από την άλλη υπάρχουν και εξαίρετοι Δάσκαλοι που ενδιαφέρονται πραγματικά για τα παιδιά. Καθημερινά γίνομαι δέκτης σχολίων από τους μαθητές. "Ελπίζουμε δάσκαλε να έχουμε τον τάδε και του χρόνου!" Υπάρχει Συνάδελφος (μόνιμος) με πλήρες ωράριο που στις κενές του έβδομες ώρες κάνει επιπλέον μάθημα σε μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθήσουν φροντιστήριο. Υπάρχει Συνάδελφος αναπληρωτής με πλήρες ωράριο που δέχτηκε, αν και δεν είναι υποχρεωμένος, να μετακινείται 60 χλμ. προκειμένου να διδάξει στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη του σχολείου που εργάζομαι. Οι μαθητές του μου είπαν « κύριε , πώς είναι δυνατόν αυτός ο καταπληκτικός Δάσκαλος να είναι αναπληρωτής; » Υπάρχει Συνάδελφος ωρομίσθια, καταξιωμένη για 15 χρόνια στην «παραπαιδεία», με αποκλειστική απασχόληση στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, με πλήρες ωράριο, που χωρίς κανένα όφελος σε μόρια η χρήματα φέρνει τους μαθητές της Γ Λυκείου στο σπίτι της...!!! κάνοντας πολλές ώρες επιπλέον για να βοηθήσει με όλες της τις δυνάμεις τα παιδιά αυτά. Μεγάλη μου τιμή να έχω αυτούς τους ανθρώπους ως ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ. Αλήθεια πώς επιβραβεύουμε αυτούς τους αληθινούς Δασκάλους; Γι΄ αυτό νομίζω πως ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ είναι κατάλληλος για όλους τους Δημόσιους Υπαλλήλους αλλά δε νομίζω πως επιλέγει τους αληθινούς Δασκάλους με ήθος και αυταπάρνηση, γιατί οι αρετές αυτές φαίνονται στο Εκπαιδευτικό έργο, μέσα στη σχολική τάξη και με την παρουσία των μαθητών. Τις αρετές αυτές κανένας ΑΣΕΠ δεν μπορεί να τις αξιολογήσει! Θεωρώ πως θα είναι μεγάλο λάθος του Υπουργείου να αλλάξει το υπάρχον σύστημα διορισμών. Έχω την άποψη πως πρέπει να διατηρηθούν οι Ενιαίοι Πίνακες με επιπρόσθετη μοριοδότηση την παλαιότητα λήψης πτυχίου. Επιπλέον πρέπει να υπάρξει κάποιου είδους αξιολόγηση πριν ο κάθε πικραμένος από μας διδάξει σε σχολική τάξη. Ευχαριστώ για την τιμή Υ.Γ. Διορίστηκα με ΑΣΕΠ με 96/100 στο γνωστικό, σε μεγάλη ηλικία, όμως αυτό τάχα σημαίνει ότι είμαι και καλός δάσκαλος…;